הילדים של העתיד: אליאנה תדהר ותובל שפיר מתייחסים לסערה. אוהד רומנו, אינסטגרם

הילדים של העתיד: אליאנה תדהר ותובל שפיר מתייחסים לסערה

שבוע לאחר החשיפה כי לא יחדשו את "הילדים של העתיד" בפסטיגל הקרוב ואחרי הסערה שהחלה ברשת, תובל שפיר ואליאנה תדהר בהתייחסות ראשונה בלייב מיוחד • "זאת לא הדרך שאנו רוצים" אמרו ואף הבטיחו הפתעה בנוגע לשיר במאורעות 40 הימים לפסטיגל

בשבוע האחרון החלה סערה ברשת בעקבות החשיפה בפרוגי כי לא תובל ולא אליאנה יבצעו השנה את "הילדים של העתיד" (השיר הזוכה שלהם מפסטיגל 2011) בפסטיגל. את הכבוד קיבלו השנה כוכבי "זיגי" וכאמור, הרשת געשה על ההחלטה של ההפקה. לצד דיון ומחאות בעלות אופי ענייני ומכבד, היו לא מעט תגובות אשר העליבו ורמסו את כוכבי "זיגי" להם ניתנה זכות החידוש. כל השיח, החיובי והשלילי, לא חמק מעיניהם של תובל ואליאנה, אשר החליטו לבצע מוקדם יותר היום (ד') לייב מיוחד באינסטגרם כדי לשוחח על הכל. קבלו סיכום מיוחד!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"הייתה סערה מעבר לסערת החורף, על השיר שלנו", פתחה אליאנה את השידור. "אני קודם כל חייבת להגיד שאותי זה כל כך ריגש כי עברו 10 שנים מהרגע ששרנו אותו, זה שיר שעדיין משמח ורלוונטי לכל כך הרבה אנשים - מי חשב על זה אז?... ראיתי מיליון תיוגים בפוסטים שתייגתם אותנו וכמה שגדלתם על השיר הזה...בטוחה שאמיר (פרישר גוטמן ז"ל - מ.א) צופה בנו מלמעלה שמח שהשיר הזה משמעותי עדיין אחרי כל כך הרבה שנים".

כמו כן ציינה אליאנה: "יש לי וידוי - אני חושבת שגם לא אהבתי את השיר הזה כל כך בהתחלה". "האמת שגם אני", תובל התוודה. "אמיר שלח לנו את הסקיצה ולא הייתה אהבה ממבט ראשון", המשיכה לפרט הכוכבת האהובה.

אמיר פרישר גוטמן ז"ל - יוצר השיר
אמיר פרישר גוטמן ז"ל - יוצר השיר © צילום: אוהד רומנו ואיתן טל

השניים סיפרו שהיה להם קושי רב בכוריאוגרפיה במהלך המופעים ובגלל שהם היו מעין מנחי הפסטיגל באותה השנה, הם אלו שעבדו הכי קשה ונאלצו לקחת טיפים ממאיה שואף ולי בירן שעשו זאת שנה קודם (2010). כמו כן שפיר סיפר כי הוא היה המתלבש הכי איטי על הסטים ואליאנה הציעה לו לקבל את פרס "המתלבש האיטי של השנה" בפרוגי. אומנם אין לנו קטגורייה כזאת, אבל תובל ואליאנה אכן מועמדים השנה אצלנו בטופס ההצבעה שנפתח היום!

השניים המשיכו להתייחס לסערה שהתחוללה ברשת ותובל אף ציין שהיה קשה לו שמשתמשים במילים של השיר לא בצורה הנכונה: "שמעתי וחוויתי את הסערה הזאת ברשתות ונתקלתי גם בצדדים המדהימים ואת כל מה שעושה שיר מתוך מופע שהשפיע ככה על דור. מצד שני, בתור מבצע, יש לי קושי עם שורה אחת, אותה ציינו גם בפרוגי והיטבו לציין בפוסט ("כן משנה המחיר") - הקושי הוא עם השורה 'לא משנה המחיר'. במשמעות מסויימת זה יכול להיות דבר נכון להגיד, אבל בדרך בה אני חי, הבנתי שאין דבר שיותר משנה מהמחיר. מה שיש לנו זה רק מה שאנחנו עושים ואומרים וההשלכות של זה על אחרים".

אליאנה הצטרפה לדבריו והוסיפה: "השיר מתכתב עם כל העניין של ההפגנות עכשיו והפגנות הן דבר מאוד מאוד חשוב ומאוד חיובי, צריך את זה. אבל אפשר להפגין בדרך שמביעה את הדעה שלנו ואת הדמקורטיה... יש כאלו שמביעים אותה בצורה שפוגעת באחרים וזה לא מה שאנחנו רוצים". 

תובל: "זאת דרך שעושה יותר רע מטוב. כשאתה לא חושב לפני שאתה פועל או לא חושב על הצד השני, אתה לא רק לא משיג את המטרה ואתה גם הפסדת את הקשב והכבוד של הצד השני".

© אוהד רומנו

אליאנה סיפרה כי בהתחלה המחאה הייתה נראת בעיניה דבר קסום והיא אף רצתה לדאוג לפתרון: "כשראינו בהתחלה את כל ההצפה ברשת, ישר חשבנו, תובל ואני, להפתיע את הקהל ולעשות איזה משהו כדי לחדש את השיר. אבל אז ראינו תגובות קצת אחרות שבשביל החברים שלי מ'זיגי' שזאת רק תחילת דרכם, היה לנו חשוב להגיד שזאת לא הדרך אותה אנו רואים לנכון. השיר הזה לגמרי לא מתכוון לדבר הזה!".

כמו כן ציינה שהשנה יותר מתמיד ההפקה כן קשובה לקהל בשל הקונספט הייחודי: "השנה במיוחד, הפסטיגל, בגלל שהוא אינטקרטיבי... אני לא יכולה לחשוף אבל יהיו הפתעות, זה לא הסוף עם השיר הזה (הילדים של העתיד - מ.א). הכוח שלנו, אם נעבוד איתו נכון ונדע להביע את מה שאנחנו מרגישים בצורה שמכבדת את מה שמסביבנו, נוכל לעשות איתו דברים ממש טובים. צפו להפתעות, לא יכולה להגיד יותר כלום. רק בואו נביע את עצמנו בלי לפגוע באחרים, אני לא הייתי רוצה בפסטיגל הראשון שלי יכעסו עליי אם הייתי שרה שיר של מישהו אחר".

גם שפיר ציין והבהיר את המסר: "חלק מהדברים הכי יפים במוזיקה בעיניי זה שמישהו לוקח שיר של מישהו אחר, שם בפה שלו ונותן לו לעבור דרכו. אם זה קאברים למשל, זה דברים שאולי לפעמים מתעלים על המקור או נותנים לו גוון אחר. זה חלק מהיופי של מוזיקה, תרבות ואומנות".

תגובות