כן פורים היום: מתן פרץ לא מתנצל על הבדיחות וחושף מה קרה לקליזו. יובל אליאס, באדיבות יחסי ציבור

כן פורים היום: מתן פרץ לא מתנצל על הבדיחות וחושף מה קרה לקליזו

מתן, מה לא פורים היום? לכבוד החג הכי שמח ומבדח תפסנו את הסטנדאפיסט מתן פרץ לראיון מיוחד בו סיפר לנו על עולם הסטנדאפ, ההתחלה שלו בתחום ועל השפעת הרשתות החברתיות על הז'אנר וגם: שם סוף לשאלה - לאיפה נעלם חברו הטוב סהר קליזו?

מתן פרץ הוא ללא ספק בין הבולטים מדור הסטנדאפיסטים החדש. פרץ לא מפסיק לעבוד, ובין קטעי סטנדאפ חדשים שהוא מעלה בעקביות, ותפעול חשבונות האינסטגרם והטיקטוק שלו שעומדים יחד על מאות אלפי עוקבים, הוא גם מתכונן לקראת ההופעה הגדולה ביותר שלו עד היום שתתקיים ב-2 באפריל בראשון לציון, ותיהיה הראשונה ללא הגבלת גיל. יש לו המון מה להגיד, הוא מותח ביקורת לא מעט ביקורת על ״הדור הקודם״ של הסטנדאפיסטים ומרגיש שעולם הסטנדאפ עובר מהפכה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אני תופסת את מתן לשיחה כאשר הוא בדרך חזרה מאימון בחדר הכושר, תחביב שפיתח לעצמו בעקבות הסטנדאפ. "כל החיים ניסיתי להיכנס לכושר ותמיד היו לי תקופות כאלה של חודשיים, שלושה חודשים, הכי הרבה שהחזקתי להתאמן ברצף זה היה חצי שנה. אבל תמיד זנחתי את זה. ועכשיו, בגלל הסטנד אפ, ובגלל שמצלמים אותי, שאני עומד על במה ומדבר עם אנשים - פתאום אני מבין כמה זה חשוב להרגיש בנוח".

תמיד היית מצחיק או זה משהו שהתפתח רק כשהחלטת לעסוק בתחום?

"מאז שאני זוכר את עצמי ובכל מקום שהייתי, מהיסודי, בתיכון, בצבא תמיד הייתי מצחיק ותמיד הייתי 'הליצן', אבל אף פעם לא חשבתי שאני אעשה מזה קריירה".

אז ממה נבעה ההחלטה לקחת את זה שלב אחד קדימה?

"לפני כמעט ארבע שנים בדיוק - הלכתי לבמה פתוחה של סטנד אפ, כי ידידה שלי עבדה באותו בר כמלצרית והיא ממש ביקשה ממני לבוא. הייתי בר מן בכלל, היינו חברים כל הצוותים של כל הפאבים באזור באשדוד והיא אמרה לי: 'כפרה עליך אם אתה לא עובד בוא'. הגעתי, ראיתי את הערב, אומנים שלא הכרתי כי הם היו סטנדאפיסטים ממש מתחילים ואמרתי לעצמי ׳אם האנשים האלה קוראים לעצמם סטנדאפיסטים - אז אני בטח סטנדאפיסט׳. כשביקשתי לעלות לבמה עשו עלי קצת פוזות. זה סיפור ארוך אבל בסופו של דבר בסוף הערב ניגשתי אל הבחור שארגן את הכל ואמרתי לו שאני רוצה לנסות. הוא אמר לי לבוא שבוע הבא. אמרתי לו ׳בוא ננסה עכשיו, נגמר הערב מה אכפת לך לתת לי חמש דקות?!׳, עשיתי שם קטע קצר ואני אפילו זוכר מה אמרתי... אחר כך הבחור הזה אמר לי ׳אתה מופיע פה גם שבוע הבא שתדע׳ - אז הבנתי שאני סטנדאפיסט״.

 

היו חששות מסוימות להפוך את זה לקריירה?

"נהוג להגיד ׳כן והייתי מאוד מבולבל בתחילת הדרך׳ וזה אבל לא. מהשנייה הראשונה שעליתי על במה הבנתי שזה היעוד שלי בחיים, ואני לא מבין בכלל למה להתעסק בדברים אחרים, בין אם זה מוזיקה, בין אם זה תואר או וואטאבר. סיימתי את התואר שלי בתקשורת, הבנתי שאני לעולם לא אעבוד בתחום כי אני הולך להיות סטנדאפיסט ונגמר הסיפור".

כמובן - אתה גם בטיקטוק ובאינסטגרם. איפה אתה מרגיש שיותר קל להצחיק ברשתות החברתיות או בבמה?

"על במה. אין תחליף לבמה. מה שאני עושה בטיקטוק ובאינסטגרם זה נחמד ומקסים, אבל אני לא מסתכל על עצמי כאושיית רשת. זה לא מעניין אותי וזה אף פעם לא עניין אותי. המטרה האחת ויחידה שכל מה שאני עושה בכל הרשתות שלי הוא בשביל שאנשים יבואו להופעות. כל השאר לא מעניין".

יש תחושה היום שצריך מאוד להיזהר בהומור כדי לא לפגוע באף אחד ומאוד להיות ׳פוליטיקלי קורקט׳ . כמה אתה מרגיש את זה בתחום של הסטנד אפ ועד כמה זה מהווה קושי?

״אני מרגיש את זה אבל אני אגיד לך את האמת, אם סטנדאפיסטים לא ידברו תכל'ס אז אף אחד לא ידבר תכל'ס... אנחנו האחרונים שנשארנו שיכולים להתבטא באמת ולהגיד מה אנשים מרגישים וחושבים. עובדה שאנשים צוחקים מזה, כי הרי אתה לא תצחק ממשהו שלא קשור אליך. אני גם מדבר על עצמי ועל החוויות שלי אז אף אחד לא יכול להגיד לי שזה לא יפה כי ככה אני חוויתי את זה. אני כמובן משתדל לא להעליב אף אחד ולא סתם להשמיץ, באמת שלא. באו אלי אחרי הופעות ואמרו לי 'לא אומרים את זה', אז אני אמשיך להגיד את זה, לא מעניין אותי. אני מדבר מהלב. אם לא מתאים לכם הכול בסדר, כנראה אתם לא הקהל שלי וזה בסדר גמור. זה כמו שאת לא אוהבת שיר של אמן את לא תגידי לו ׳אל תעשה שירים כאלה׳. אם את לא אוהבת את זה אל תבואי להופעות".

אתה מרגיש שמשהו השתנה בעולם הסטנד אפ בשנים האחרונות או שזה כמו שהיה פעם?

"השתנה הרבה. בארבע שנים שאני בעולם הזה אני יכול להגיד לך שהדור החדש שאני בתוכו של הסטנדאפיסטים מביאים פה משהו אחר, סגנון מאוד חו"ל, רמה מאוד גבוהה, הרבה שנינות. זה כבר לא 'כמה אשתי קונה...", זה כבר לא ההומור הזה. אנחנו דור שגדל על יוטיוב ונטפליקס ונחשפנו לאומנים, אז הסטנדאפיסטים של הדור החדש עושים פה איזושהי מהפכה שרק עוד כמה שנים יבינו".

© יובל אליאס, באדיבות יחסי ציבור

כאמור, אתה גם מוזיקאי. נראה אותך בקרוב נכנס לתחום הזה אפילו יותר חזק?

"לא, שום דבר לא מעניין אותי חוץ מסטנד אפ. מוזיקה זה כזה כיף, זה נחמד. אני אוהב מוזיקה. אני למדתי מוזיקה, למדתי כתיבה, הלחנה, פיתוח קול. חברים הכי הכי טובים שלי הם מוזיקאים ואני מאוד אוהב את התחום אבל זה לא המטרה, זה לא החלום. זה נחמד וכיף. זה כמו שאני משחק כדורסל בסופי שבוע. לא חשבתי ללכת ל-NBA בגלל זה. אותו דבר עם מוזיקה".

 

מה אתה חושב על משפיעני רשת שנכנסים עכשיו למוזיקה, יש לזה מקום?

"אני לא יודע. אני מאוד קרוע בנושא כי מצד אחד יש אנשים שמאוד מוכשרים מוזיקלית וזה שיש להם סושיאל טוב לא צריך להוריד מזה שהם מוזיקליים. לא צריך להסתכל עליהם ככוכבי רשת שעושים מוזיקה, צריך להסתכל עליהם כמוזיקאים שיש להם מדיה חזקה. כמו שאני לא רוצה שיסתכלו עלי ככוכב רשת שעושה סטנד אפ, אלא שיסתכלו עלי כסטנדאפיסט שיש לו רשת חזק. אני הפסקתי לשפוט מראש. אשמע שיר ואחליט לפי זה. אני לא רוצה הנחות מוקדמות, ׳אה הכוכבת רשת הזו הוציאה שיר, אולי היא טובה, אולי היא מוזיקאית, אולי היא מדהימה?׳ בוא נשמע ואז נחליט".

לפני כחמש שנים החל פרץ לקחת חלק משמעותי בסרטוני היוטיוב של הוולוגר המצליח סהר קליזו. מאז אמנם מתן רק גדל והתפתח ברשתות החברתיות, אך עקבותיו של חברו הטוב נעלמו מהרשת - ומאז זאת הפכה לאחת התעלומות הגדולות בקרב המעריצים. לאן נעלם סהר קליזו? ניסינו לברר עם חברו הטוב.

"אוי נו באמת, אוי נו באמת! איפה הוא? בבית! בבית של ההורים שלו, יושב, משחק פורטנייט, עושה מוזיקה". הוא עונה בייאוש, נשמע כאילו הוא אמנם ציפה לשמוע את השאלה הזאת, אך בכל זאת התאכזב מחדש כששמע אותה.

אתם עדיין בקשר?

"בוודאי, אנחנו מדברים. אני כל פעם מעלה לו את התיאוריות המוגזמות על זה שהוא נחטף או על זה שהוא בכלא ואנחנו צוחקים על זה וזה בסדר. באמת אין מה לדאוג כי הבן אדם פשוט היה צריך הפסקה. אם אני הייתי סהר, גם אני הייתי צריך הפסקה. אנשים לא יודעים מה היה מאחורי הקלעים, אלא רק רואים את היוטיוב ותוהים 'איך הוא עזב אותנו?' עם כל הכבוד לקהל - קודם כל בריאות הנפש. כשבן אדם עובד ולוקח הפסקה כדי לחזק את עצמו נפשית ומנטלית, אנשים צריכים לכבד את זה ולא 'לאבד את זה'. בלי להתפרע בקונספירציות מוגזמות. עזבי שלדעתי האישית זה מצחיק, אבל זה מאוד מיותר ואין צורך. כשהבן אדם יהיה מוכן הוא יחזור ללחץ הזה. את יודעת מה? זה אפילו גורם את האפקט ההפוך, זה גורם לו להגיד וואלה אני לא יכול, אני לא רוצה".

ב-MY VIBE
ב-MY VIBE © מתוך אינסטגרם @saharcalizozo

אתה מרגיש שתמשיך בתחום הסטנדאפ גם בעתיד?

"אני אעשה סטנד אפ עד שינתקו אותי מהמכשירים, זה מה שיהיה. יהיו אנשים שיגידו סבא שלי מופיע, רוצה לבוא? זה מה שיהיה. האם אני רוצה לעשות עוד דברים? חד משמעית, להיכנס לתחום המשחק, לעשות עוד המון דברים שהם סובבים סביב הסטנד אפ. תמיד הדבר העיקרי יהיה סטנד אפ אבל כל הנלווה, כל הרשת ולהיכנס לתחום המשחק ודברים כאלה בשמחה ובאהבה. זה משהו שאני גם מאוד מאוד רוצה".

לסיום, ובהתאם לחג - כמה מציקים לך בזמן האחרון עם "מתן לא פורים היום"?

"הרסו לי את החיים! אני יכול להגיד לך בוודאות. אני אגיד לך מה... מנקודת מבט של משפיען ברשת זה טוב לי. זה מבטיח לי לכל סרטון לפחות איזה עשרים תגובות. אז אני לא אבוא ואתלונן על אנגייג'מנט מצד אחד. מצד שני, לפעמים זה יותר מדי ברמה שאני לא מצליח להבין מה אנשים חשבו על הסרטון כי כל התגובות הן 'מתן מה לא פורים היום?'. אז אני לא מצליח להבין אהבתם, לא אהבתם, האם לעשות עוד חלקים של הדבר הזה. זה הדבר היחיד שמפריע לי. אבל מבחינת אינגייג'מנט ברכה. תגיבו לי על כל סרטונים כל הזמן!".

© בת שחר ניסן, באדיבות יחסי ציבור
תגובות