גאווה ישראלית: כוכבים ישראלים שזכו בפרסים בינלאומיים. gettyimges.IL\Miguel Schincariol, Pedro Gomes ואינסטגרם

גאווה ישראלית: כוכבים ישראלים שזכו בפרסים בינלאומיים

לכבוד יום העצמאות - אספנו כמה מהשמות הרבים של הכוכבים הישראלים אשר הביאו לנו גאווה כשזכו בפרסים בינלאומיים

מדינת ישראל אמנם קיימת מעט זמן, אך אפילו בזמן קצר הגענו להמון הישגים. ישראל מתקדמת בתחומים ששינו סדרי עולם כמו רפואה והייטק, וזכתה בהרבה כבוד והערכה בשל תרומתה במהלך השנים הרבות. בכל שנה אנחנו מדברים על ה׳וויז׳ ועגבניות השרי, ושאר ההמצאות המבריקות שיצאו מהמוחות הכי מחודדים בארץ שלנו. אך לא רק המצאות יצאו מפה, אלא גם סלבס שזכו להערכה והצלחה בינלאומית. לכבוד יום העצמאות, אספנו עבורכם רשימה של כמה מהסלבס הישראלים שהביאו גאווה לאומית וזכו בפרסים ברחבי העולם. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

גל גדות - הגיבורה הטובה ביותר בכל הזמנים

אי אפשר לדבר על גאווה ישראלית מבלי מיד להזכיר את גל גדות. גדות, במקור מראש העין, הפכה לסנסציה בינלאומית כאשר קבלה את התפקיד הנחשק והמוערך של וונדרוומן ב-2016. מאז הספיקה הכוכבת לצבור תפקידים נוספים, קמפיינים, להקים חברות משלה, להתארח בתוכניות המוכרות ביותר בח״ול ועוד. אחד מסימני ההיכר של גדות הוא המבטא הישראלי האותנטי שלה ואהבתה לארץ. היא גם דואגת להכניס כמה מילים בעברית כמעט לכל ראיון! ובאשר להישג - גדות זכתה בתואר ״גיבורת העל הטובה ביותר בכל הזמנים״ בטקס פרסי MTV בשנת 2020.

© gettyimges.IL\Miguel Schincariol

שירה האס - מועמדת לשלל פרסים

השחקנית האהובה שנולדה וגדלה בהוד השרון, ולמדה בתלמה ילין הספיקה לכבוש כמעט את כל העולם. האס הספיקהלככב בסדרות וסרטים ישראלים ובינלאומיים וזכתה בעשרות תארים, פרסים והערכה על כשרון המשחק בו היא מחזיקה. אחד ההישגים הגדולים ביותר של האס הוא דווקא לא פרס, אלא מועמדות. השחקנית הישראלית הועמדה, בין היתר, לפרס גלובוס הזהב על הסדרה ״המורדת״ בכיכובה. אחרי חמישים שנה זו הייתה הפעם הראשונה ששחקנית ישראלית הועמדה לפרס המוערך הזה. אמנם האס לא זכתה אך העניקה לעצמה ולנו גאווה עצומה.

יהודה לוי - השחקן הטוב ביותר

הזכייה הטרייה ביותר ברשימה היא של יהודה לוי. השחקן, עם הקריירה המוערכת והמרשימה בישראל, זכה לפני כחודשיים בפרס ״השחקן הטוב ביותר״ בפסטיבל סירייסמאניה בצרפת, על תפקידו בסדרה "ריקוד האש".

© yuda29@ מתוך אינסטגרם

גיא נתיב - אוסקר

תחום הקולנוע מביא לישראל המון גאווה ופרסים. האחראי לאחד ההישגים הגדולים ביותר בקולנוע הישראלית הוא גיא נתיב. נתיב הוא במאי קולנוע ותסריטאי ישראלי שגדל ברעננה ומשם עבר לכבוש את העולם. אחד ההישגים הגדולים של נתיב הוא פרס האוסקר עבור סרטו ״Skin” בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר. הסרט זכה לביקורות מהללות וחוות דעת משבחות מהמבקרים המוערכים ברחבי העולם. אחר זכייתו אמר נתיב בנאומו ״לילה טוב ישראל״ והזכיר לכולם מאיפה הוא הגיע. הוא גם הוסיף על הקשר האישי שלו לשואה: ״הסבים שלי ניצולי שואה. מה שהם עברו שם - אנחנו רואים בכל מקום, באמריקה ובאירופה. הסרט הזה על חינוך, על ללמד את הילדים שלך יותר טוב".

© Gettyimages.IL/Frazer Harrison

לינור אברג’יל - מיס עולם

גם בעולם הוכחנו, שאין כמו היופי הישראלי. לינור אברג’יל, אז דוגמנית מנתניה, הייתה הישראלית הראשונה שזכתה בתחרות מיס עולם. הסיפור של מיס עולם הישראלית התפרסם בעיקר על גבורתה של אברג’יל לספר ולהתלונן על האונס שעברה ימים אחדים לפני התחרות. בזכות התלונה המהירה והאומץ לשתף ולא לשתוק, האנס נעצר ואברג’יל קיבלה את הצדק שלה. בכך הביאה הדוגמנית גאווה לישראל גם על הנצחון וגם על הגבורה שלה.

 

נטע ברזילי - זוכת האירוויזיון

אי אפשר לסגור כתבה על גאווה ישראלית מבלי לציין את נטע ברזילי, שאחרי 20 שנה סוף סוף החזירה את הארוויזיון לארץ שלנו. אחרי שבמשך חודשים שלטה על טבלת ההימורים במקום הראשון, גם ברגע האמת היא גברה על כולם ונצחה במקום הראשון. הזכייה בארוויזיון גרמה לגאווה לאומית שללא ספק הזדקקנו לה, איחדה את העם וגרמה לאושר גדול.

© gettyimges.IL/Pedro Gomes
תגובות