שנה מהסרטים: 11 הסרטים שעשו לנו את השנה. צילום: יחסי ציבור

שנה מהסרטים: 11 הסרטים שעשו לנו את השנה

לכבוד ראש השנה אספנו עבורכם את הסרטים הכובשים שעשו לנו את השנה הכי מוצלחת שיכולה להיות, כמו "מפוצלים", "מפריח היונים" ו"המעניק". הרשימה המלאה

שנת 2014 הייתה עמוסה בסרטים ישראליים וזרים, שנונים, מצחיקים ומרגשים. אין ספק שהחופש הגדול ביאס את כולנו ולמרות שהיו אזעקות בין לבין, התנחמנו בצפייה בסרטים שעושים טוב על הנשמה ובתי הקולנוע היו עמוסים בצופים שרצו ליהנות מהחופש עד כמה שניתן. לכבוד ראש השנה הקרב ובא, קבלו רשימה של 11 סרטים מצליחים, סוחפים ומדהימים שלעד ייזכרו כסרטים המצליחים ביותר של השנה. 

עוד במדור הבידור של פרוגי:


"מפוצלים"

"מפוצלים" הוא סרט מדע בדיוני על עולם עתידני בו בני האדם נחלקים לקבוצות על פי אישיותם.
גיבורת הסרט היא נערה צעירה בשם טריס (אותה מגלמת שיילין וודלי) שמגלה שהיא "מפוצלת" ולכן לא מתאימה לאחת מהקבוצות אלא להיפך, למגוון קבוצות. כאשר היא מגלה שמנהיגתה של אחת הקבוצות מתכננת להשמיד את כל ה"מפוצלים", היא נאלצת לתת אמונה בבחור מסתורי בשם פור וביחד הם צריכים לגלות מה גורם למפוצלים להיות כל כך מסוכנים בעיניי העולם לפני שיהיה מאוחר מידי.

 
 
 
הסרט שמבוסס על ספר, סחף לא מעט מעריצים ברחבי העולם וגרף הרבה ביקורות טובות, אולי בזכות העלילה החדשנית או בזכות המשחק המעולה שהפגינה וודלי. הספר "מפוצלים" הוא הראשון בסדרה, אחריו יש שני ספרים "מורדים" ו"נאמנים" שגם הם יועבדו לסרטים. אנחנו די בטוחים שגם הם יצליחו, אולי אפילו יותר מסדרת סרטי "משחקי הרעב". 

"שושנה חלוץ מרכזי"

"שושנה חלוץ מרכזי" הוא סרט קומדיה שבו גיבור הסרט הוא עמי שושן, אותו משחק אושרי כהן ("נויורק"). שושן הוא כדורסלן מוכשר שמצטיין בקבוצה של "בני ירושלים". ערב אחד, כאשר שושן יוצא לחגוג במועדון לילה ירושלמי, הוא פוגש במקרה את מירית בן הרוש (גל גדות), מתאהב בה ממבט ראשון ומנסה להתחיל איתה. מה שהוא לא יודע זה שהיא ה"רכוש" של חיים בוקובזה (אלי פיניש), ראש ארגון הפשע הבכיר ובעל המועדון. חיים נפגע ובעקבות זאת הוא רוצה לחסל את שושן אך שושן מציע הצעה: להשפיל אותו במקום להרוג אותו. חיים נענה להצעתו בתנאי ששושן ייכנס למסיבת עיתונאים בתוך שלושה ימים, ויבשר לכל עם ישראל בשידור חי שהוא הומו גאה.

 
 
 
הסרט מכר 62,000 כרטיסים תוך עשרה ימים מאז שיצא לבתי הקולנוע אולם לא זכה לביקורות טובות מצד המבקרים הישראלים. היו דיבורים רבים על כך שהסרט מחבק את הקהילות השונות והמגוונות ובמקביל מחזק סטריאוטיפים, בעוד שבעיתונות הזרה הביקורות היו טובות ואוהדות. כך או כך, למכור כשבעים אלף כרטיסים תוך פחות משבועיים זה הישג מרשים, במיוחד לישראל.


"אפס ביחסי אנוש"

"אפס ביחסי אנוש" היא קומדיה המתרחשת בבסיס צבאי גדול בדרום הארץ, בתחילת שנות האלפיים.
הסרט עוסק בעולמן הקומי של חיילות שלישות. שבועות ספורים לפני הביקורת השנתית, בנות המשרד עסוקות כל אחת בעניין הפרטי שלה. זוהר (דאנה איבגי), מש"קית דואר, חייבת לשבור שיא במשחק המחשב "שולה המוקשים". כאשר היא מגלה שהיא החיילת היחידה במשרד השלישות שעדיין בתולה, היא מחליטה לפעול על פי הצעתה של אירנה ומחפשת לה גבר. 
חברתה הטובה דפי (נלי תגר), מש"קית נייר הגריסה, חולמת לעבור לשרת בקריה. החיילת החדשה, תהילה, מגיעה למשרד עם משימה סודית, לאירנה יש עניין לא פתור עם רוח רפאים, ורמה הקצינה מלאת המוטיבציה, מנסה לעשות סדר ולהרשים את קודקודי הבסיס, אך בעיית המשמעת בשלישות עלולה לפגוע לה בהמשך הקריירה הצבאית.

 
 
 
סרט זה זכה להישג מרשים, כשנבחר לסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים טרייבקה. על פי סך הצפיות בסרט, מדובר באחד הסרטים הרווחיים ביותר בשנים האחרונות בישראל. נוסף לכך, השחקנית דאנה איבגי זכתה בפרס בטקס פרסי אופיר 2014 על הסרט. גאים בך, דאנה.

"המעניק"

סרט זה מתמקד בג'ונאס, בחור צעיר שחי בעולם שנראה אידיאלי אך חסר צבע, עולם של הסתגלות ושביעות רצון. כשהוא מתחיל לבלות זמן עם המעניק, השומר היחיד של זיכרונות הקהילה, ג'ונאס מיד מתחיל לגלות את האמת המסוכנת על העבר הסודי של הקהילה שלו. עם כוחו החדש שקיבל בזכות הידע שרכש, הוא מבין שהסיכונים גבוהים יותר משדמיין, עניין של חיים ומוות לעצמו ולאלה שהוא אוהב ביותר. סיכוייו קלושים אבל ג'ונאס יודע שהוא חייב לברוח מעולמם כדי להגן על כולם, אתגר שאף אחד לא הצליח לעמוד בו.

 
 
 
גם כאן כמו ב"מפוצלים" מדובר בסרט שמבוסס על ספר. הספר "המעניק" זכה למספר מועמדויות וזכיות, הסרט גרף ביקורות טובות ושבר קופות. למרות שמדובר בז'אנר מדע בדיוני, מובטחת הנאה גדולה לכל חובבי הסרטים.

"גאליס – המסע לאסטרה"

הפעם מדובר בסרט הרפתקאות שבו מככבים הדמויות הראשיות בסדרת הטלוויזיה "גאליס": יונתן (תובל שפיר), דני (אליאנה תדהר), ליעם (דניאל מורשת), יולי (שירן סנדל) והוגו (נווה צור), רק שבסרט יש להם שמות אחרים.
הסרט עוסק בשיא תהילתו של יונתן אשר נקלע להרפתקה באסטרה, עולם פוסט אפוקליפטי הנשלט על ידי שליט אכזרי. בעולם המקביל שאליו הוא נכנס, אין לו מעריצות והוא הופך להיות הרמס, שהוא "המיועד". הרמס נאלץ להוכיח מי הוא ומה הן כוחות ההישרדות שלו, ויוצא בראש קבוצת המורדים להציל את אסטרה מידי השליט. באסטרה הוא פוגש את חבריו הישנים ביניהם דני/טיקה, בת זוגתו, שמלמדת אותו שיעור על הנהגה, חברות ובעיקר על אהבה.

 
 
 
 

סרט זה הוא הנצפה ביותר ברשת "סינימה סיטי" וכבר בסוף השבוע הראשון מכר כ-50,000 כרטיסים. בעקבות הצלחתו החליטו להוציא מגזין מיוחד, מחברת וקלסר של הסרט.
"גאליס – המסע לאסטרה" הוא הסרט הישראלי הראשון בהיסטוריה שנוצר בעקבות סדרת טלוויזיה.

"מפריח היונים"

"מפריח היונים" מבוסס על הרומן רב המכר של אלי עמיר.
הסרט מציג את סיפורו של כאבי (דניאל גד), בן ה-16 שהוא בן למשפחה ציונית שגרה בעיראק בעיר בגדאד. חזקאל, דודו של כאבי, נעצר ונעלם לאחר שכתב בעיתונו מאמר נגד הממשלה בעקבות תלייתו של סוחר יהודי חשוב בעיר בסרה. כאבי, שלוקח על עצמו את המשימה לגלות איפה הוא נמצא, מתגייס למחתרת הציונית. אשתו של חזקאל, ראשל, משתפת עם פעולה עם כאבי. גם אהבתו הראשונה, אמירה, נמצאת במחתרת. בהמשך, העלילה מסתבכת בעקבות אירוע קשה שמטלטל את הקהילה.

 
 
 
סרט זה זכה בפרס אופיר לשנת 2013 על עיצוב התלבושות והעיצוב האמנותי הטובים ביותר, אך הוקרן לראשונה רק במרץ 2014. אין ספק שמדובר באחד הסרטים הכי טובים שהיו בקולנוע הישראלי. 

"אם אשאר"

הסרט שמבוסס על הספר "אם אשאר" עוסק בהחלטה אחת וגורלית של מיה, שאותה מגלמת קלואי מורץ. מיה בת השש עשרה נסעה במכונית עם משפחתה כשלפתע מכונית התנגשה בהם, וכל משפחתה נהרגה במקום. מיה נמצאת בין החיים למוות, על מיטת בית החולים ועליה לבחור האם להישאר בחיים הקשים שנגזרו עליה, לחיות את המשך חייה כילדה יתומה ללא משפחה אך עם עתיד מובטח במוזיקה או לחסוך את הכאבים ולהצטרף למשפחתה.

 
 
 
מדובר בדרמה מרגשת וסוחפת שמשאירה טעם להמשך. "אם אשאר" מבוסס על ספר שלטענת לא מעט צופים וקוראים, פחות טוב מהסרט. אנחנו מסכימים. לפני שתלכו לצפות בסרט (יש מישהו שעוד לא צפה?) אל תשכחו להצטייד בטישו.

"אשמת הכוכבים"

עוד סרט שחובה להצטייד בטישו הוא "אשמת הכוכבים". הסרט עוסק בחייה של הייזל, אותה מגלמת שיילין וודלי. אם השם מוכר, אתם לא טועים. רק לפני כמה שמות פרסמנו שהיא שיחקה ב"מפוצלים". אין ספק שב"אשמת הכוכבים" היא שברה את כולנו. מהרגע שהוריה של הייזל בת ה-16 חולת הסרטן, מכריחים אותה לקחת חלק בקבוצת תמיכה לצעירים חולי סרטן, היא לא תיארה לעצמה שהיא תתאהב בגאס, נער עם רגל תותבת שישנה לה את החיים מקצה לקצה. השניים חווים לא מעט הרפתקאות ביחד, טיולים רומנטיים, חולקים צחוקים וחוכמה בשפע, וכמו בכל סרט גם כאן העלילה מסתבכת. הייזל יודעת שהיא לא תחיה לנצח ובגלל שהיא אוהבת את גאס, היא מחליטה להתרחק ממנו. ההחלטה לא מצליחה כי אז גאס מארגן לה בעזרת ארגון "משאלת לב" טיסה לאמסטרדם, כדי לפגוש את הסופר האהוב עליה ולשאול אותו את כל השאלות שרצתה לשאול. באמסטרדם העניינים מתחממים עד לסוף הנורא מכול.

 
 
 
הסרט שמבוסס על ספר מאת ג'ון גרין, סחף מיליוני צופים מרחבי העולם ונבחר על ידי הנוער לסרט הדרמה הטוב ביותר של השנה בטקס ה- Teen Choice Awards. הוא גם כבש את המקום הראשון ברשימת שוברי הקופות. אין ספק שהמשחק של וודלי והעלילה המרגשת עשו את כל העבודה.

"סטפ אפ 5"

כששון (ראיין גוזמן) הרקדן המבטיח מפלורידה מגיע ללוס אנג'לס בשביל להצליח בגדול, הוא מגלה שהסיכויים שלו להצליח בעיר שבה כולם רודפים אחרי הפרסום הם קטנים מאוד. לאחר שהוא שומע על תחרות ריקודים מטורפת בלאס וגאס, הוא מלהק צוות רקדנים כדי לנצח בתחרות ולזכות בחוזה לשלוש שנים בעיר ההימורים. בדרך לתהילה הוא מתאהב, מוצא יריבים ומגלה צדדים נוספים בעצמו.

 
 
 
בקרב קהל הצופים הקבועים של סדרת סרטי "סטפ אפ" מדובר בסרט הפחות טוב מבין חמשת הסרטים, אך יש צופים שאומרים שזה הסרט המעניין והטוב ביותר. כך או כך, זה סרט שהקפיץ אותנו, גרם לנו לרקוד ועשה לנו שמח בחופש.

"הדרקון הראשון שלי 2"

היקאפ ושום שן גדלו ב-5 שנים מאז הסרט הראשון שזכה להצלחה גדולה ברחבי העולם. בסרט השני, השניים ממשיכים לטייל ולצאת להרפתקאות, והפעם הם מוצאים קרחון עצום ואינספור זנים חדשים של דרקונים. הם נאלצים להילחם ברשע דראגו ולהציל את האנשים והדרקונים, מאסון שדראגו עלול להמיט על כולם.

 
 
 
הסרט השני הרוויח יותר מקודמו וגרף הכנסות של $535,517,593. אין ספק שמדובר בהצלחה גדולה, למרות שהסרט השני יצא לאקרנים רק לאחר ארבע שנים מיציאת הסרט הראשון. אין ספק שכשהשחקנים המוכשרים קייט בלאנשט וג'רארד באטלר עומדים מאחורי ההורים של היקאפ, ההנאה מובטחת לא רק לילדים אלא גם להורים.

"ספיידרמן המופלא 2"

עוד סרט המשך לסרט ילדים מצליח הוא "ספיידרמן המופלא 2". פיטר פארקר (אנדרו גארפילד) רגיל להציל את העולם וליהנות מחייו כמטפס על הקירות וקופץ מבניינים. אי אפשר לשכוח מהקסם שיש בינו לבין גוון (אמה סטון) שעומד במבחן הגדול ביותר עד כה, אך האתגר האמיתי עומד בפתח כשמגיע אויב שחזק הרבה יותר מפיטר. פיטר מגלה כי יש דבר אחד שמשותף לכל האויבים שלו והוא תאגיד הענק "אוסקרופ" שמתכנן אתגרים לא קלים לספיידרמן.

 
 
 
אם העלילה המגניבה ומלאת האקשן לא עשתה לכם את זה, אולי כמויות הפעלולים, האפקטים והטירוף שמתרחש בסרט יגרמו לכם להתמכר לסרט ולרצות סרט המשך, אז אפשר להרגיע אתכם ולומר שייצא סרט שלישי לסדרה, בשנת 2018. הסרט השני הפך לשובר קופות עם הכנסות של 92 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון ו-200 מיליון דולר ברחבי העולם. אין ספק ש"ספיידרמן המופלא 2" הוא אחד הסרטים שעשו לנו את השנה.

אז שתהיה לכם שנה מהסרטים! 

 

תגובות