לא רק "סמוך על סול": סדרות הבת הבולטות מכל הזמנים. צילום: צילום מסך מהפייסבוק הרשמי של הסדרה

לא רק "סמוך על סול": סדרות הבת הבולטות מכל הזמנים

בעקבות עלייתה לאוויר של "סמוך על סול", סדרת הבת החדשה ל"שובר שורות", ריכזנו עבורכם רשימה של סדרות הבת הבולטות ביותר מכל הזמנים, לטובה ולרעה

בלטו לטובה:

"הקולבר ריפורט" - סדרת בת ל"הדיילי השואו"

"הדיילי שואו" בהנחיית ג'ון סטיוארט היא תוכנית סאטירית סטייל "ארץ נהדרת", שזכתה להמון ביקורות משבחות עקב הגישה הביקורתית וההומוריסטית שהציגה על חדשות ואקטואליה. הרבה כתבים בתוכנית גדלו להיות כוכבים אך כתב אחד הוכיח את עצמו לחלוטין ושכנע את היוצרים והצופים כאחד שהוא ראוי לתוכנית משל עצמו, וכך נולדה סדרת הבת "הקולבר ריפורט".

© צילום מסך מיוטיוב

את סדרת הבת המוצלחת הגיש סטיבן קולבר ובדומה למקור גם היא פארודיה סאטירית המציגה את עולם התוכן האמריקאי באור שונה לחלוטין מזה שאליו התרגל הצופה האמריקאי הממוצע. התוכנית הגיעה לסיומה בדצמבר 2014, לאחר מעברו של קולבר לרשת CBS לטובת הנחיית תוכנית האירוח המרכזית של הערוץ, במקום דיוויד לטרמן. אין מה לדאוג ולמרות ש"הקולבר ריפורט" הסתיימה אנחנו בטוחים שיש למגיש התוכנית עוד כמה בדיחות בשרוול והוא אינו הולך להיעלם לנו מהמסכים בזמן הקרוב.

אפילו אובמה הגיע! טוב, לא באמת
 

"משפחת סימפסון" - סדרת בת ל"המופע של טרייסי אולמן"

תשכחו לרגע מסדרות בת מצליחות. עם ההצלחה האדירה לה זכתה "משפחת סימפסון", מגיע לסדרה הזו להיכנס לרשימת הסדרות הטובות ביותר. דרכם של הסימפסונים החלה בפינת מערכונים קצרים ב"המופע של טרייסי אולמן", ולאחר שלוש עונות גורמי רשת FOX האמריקאית הבינו את הפוטנציאל הטמון במשפחה הכי צהובה על המסך.

© צילום מסך מהפייסבוק

נכון להיום הסדרה שידרה לא פחות מ-26 עונות ולא נראה שהסוף עתיד לבוא בקרוב. משפחת סימפסון זכתה לככב בסרט מצליח במסך הגדול, לגרוף פרסים בזה אחר זה ולייצר מספיק מרצ'נדייז כדי למלא את כל ספרינגפילד, העיר הדמיונית בה מתגוררות דמויות הסדרה.

מתים על מגי המתוקה!
 

"מרפאה פרטית" - סדרת בת ל"האנטומיה של גריי"

אם יש סדרה שמגיע לה לקבל סדרת בת בעקבותיה מדובר בלי ספק ב"האנטומיה של גריי", אחת הסדרות המוכרות והמצליחות ביותר. בזמן שההרפתקאות של מרדית' גריי לא פסקו לרגע גם בעונה העשירית, דרמה רפואית חדשה בשם "מרפאה פרטית" החלה לרקום עור וגידים.

© צילום מסך מיוטיוב
© צילום מסך מיוטיוב

במשך שש עונות עקבה סדרת הבת אחר עלילות אשתו לשעבר של דרק שפרד כוכב "האנטומיה", דוקטור אדיסון מונטגומרי ושאר העובדים בבית החולים, כשהם מנסים לאזן בין החיים הפרטיים לעבודה התובענית. למרות ש"מרפאה פרטית" לא משתווה לסדרת האם במידת ההצלחה לה זכתה, היא גרפה שלל פרסים ומועמדויות.

 

"מלרוז פלייס" - סדרת בת ל"90210"

"90210" היא בין הדרמות המצליחות ביותר בארצות הברית ובעולם, אז אנחנו בטוחים שששמעתם על הסדרה. לאחר שנתיים מזמן עלייתה לאוויר הוחלט לנצל את ההצלחה וליצור סדרת בת בעקבותיה וכך הכירו לנו היוצרים התמכרות חדשה בשם "מלרוז פלייס".

© צילום מסך מהפייסבוק הרשמי של הסדרה

הסדרה המקורית שודרה בין השנים 1992-1999 והייתה להיט ענק בזמנו, תשאלו את ההורים - הם בטח מכירים. בדומה ל"90210" גם "מלרוז פלייס" מלאה בדרמות, תככים, בגידות, אהבות ובקיצור היא הצליחה לרתק מיליוני צופים אל המסך. בנוסף, מדובר במקרה נדיר של סדרת בת שהצליחה להפוך ללהיט בזכות עצמה ולאו דווקא בגלל המקור. אנשים שצפו ב"מלרוז פלייס" באדיקות כלל לא שמעו על "90210", מה שאומר הרבה על מידת ההצלחה של הסדרה.

הטריילר לסדרה
 

"אריזה משפחתית" - סדרת בת ל"קרובים רחוקים מאוד"

בכל הנוגע ל"אריזה משפחתית", אנחנו פשוט יודעים שמדובר במקרה קלאסי של סדרת בת שהצליחה הרבה יותר מהמקור. עם כל כך הרבה דמויות בלתי נשכחות, ציטוטי קאלט ובעיקר שידורים חוזרים אינסופיים, לא היינו מצפים למשהו אחר. בדיוק כפי שמשתמע משמה, סדרת הבת פורשת לפנינו את חיי היומיום של המשפחה הכי הזויה ועם זאת מעוררת הזדהות אצל כל אחד מאיתנו.  

© טאמבלר

שתי הסדרות הן קומדיות מצבים משנות השמונים, אולם "אריזה משפחתית" שרדה 9 שנים על המסך ביחס ל"קרובים רחוקים מאוד" ששרדה 7 שנים. "אריזה משפחתית" היא אחד משרידיו האחרונים של הסיטקום הישן, לכן אנחנו ממליצים לעזוב לרגע את "איך פגשתי את אמא" ולרוץ לצפות בקלאסיקה האהובה.

הצליחה יותר מהמקור
 

בלטו לרעה:

"ג'ואי" - סדרת בת ל"חברים"

אנחנו מהמרים שרובכם בכלל לא יודעים שנוצרה סדרת בת ל"חברים", אולם טוב שכך כי מדובר בכישלון ענק. "חברים" עוקבת אחר שישה חברים בניו יורק המתמודדים עם קריירה, זוגיות וחברות כמובן. עד היום מדובר באחד הסיטקומים המצליחים ופורצי הדרך בכל תולדות הטלוויזיה, כך שסדרת בת בהשתתפות אחת הדמויות המרכזיות נראתה מבטיחה. המפיקים ליהקו את ג'ואי, השחקן והרווק ההולל, ופיתחו סדרה בשם "ג'ואי" המתמקדת בחייו לאחר שעבר ללוס אנג'לס על מנת לנסות את מזלו בקריירת משחק מחוץ לניו יורק.

© צילום מסך מהיוטיוב

כישלון הסדרה היה טמון כבר בבחירה. היוצרים יכלו ללהק את פיבי או רוס למשל למחוזות אחרים והרבה יותר מעניינים, אך למרבה הצער נבחרה הדמות שסיכוייה להיכשל היו הגבוהים ביותר. הסדרה שודרה במשך שתי עונות בלבד, אך מעריצי הסדרה "חברים" שהגיעו עם ציפיות גבוהות ויתרו הרבה יותר מהר מיוצרי הסדרה. כרגע נראה כי "ג'ואי" היא הסיבה העיקרית לכך שאנחנו עדיין לא עדים לפרק האיחוד המיוחל של "חברים", עקב חשש לכישלון נוסף כמו שקרה עם סדרת הבת.

כישלון ענק
 

"אחרי הצלצול: החיים בקולג'" - סדרת בת ל"אחרי הצלצול"

"אחרי הצלצול" זו סדרה שזכתה להצלחה מסחררת בארה"ב וכן לגרסה ישראלית ששודרה בערוץ דיסני, אולם הגרסה הזו לא זכתה להצלחה רבה. הסדרה המקורית הייתה סיטקום קליל שעקב אחר קבוצת תלמידים בתיכון שמנסים להתמודד עם הבעיות איתן כל תלמיד צריך להתמודד. סדרת הבת עקבה אחר אותם תלמידים שהספיקו לסיים את התיכון ולהתחיל ללמוד באוניברסיטה בקליפורניה.

© טאמבלר

למרות שמדובר בפורמט דומה ולא נעשו שינויים דרסטיים בין שתי הסדרות, "החיים בקולג'" זכתה לעונה אחת בלבד. היוצרים הבינו כנראה שאין דבר יותר מעניין מאשר החיים בתיכון וכמעט מיד לאחר שנגמרה סדרת הבת הזו, עלתה לאוויר סדרת בת נוספת בשם "אחרי הצלצול: הכיתה החדשה" ששודרה במשך שבע עונות!

 

"אמריקאים צעירים" - סדרת בת ל"דוסון קריק"

"דוסון קריק" הייתה דרמת נעורים שסיפרה את סיפורם של חבורת מתבגרים עם תשוקה אמיתית לחיים שכולנו היינו רוצים לחיות. "אמריקאים צעירים", סדרת הבת שלה, ניסתה לעשות את אותו הדבר עם אחת מדמויות הסדרה, אך הסתיימה לאחר שמונה פרקים בלבד ועד היום זכורה כאחת מסדרות הבת הגרועות ביותר שנעשו.

© טאמבלר

"אמריקאים צעירים" נוצרה על מנת לשמש כמעין תחליף ל"דוסון קריק" בעונת הקיץ, כשהסדרה המקורית יצאה לחופשה. על כישלון הסדרה אחראים הקיטשיות, קווי העלילה הצפויים ומלאי הקלישאות וכן האווירה של אופרת סבון. בין העלילות המשניות המופרכות שנפרשו על פני שמונה פרקים בלבד, נחשפנו לרומנים בין מורים, חשש לגילוי עריות ועוד. כל עוד יש לנו את "דוסון קריק" המוצלחת להתרפק עליה, לנו לא אכפת.

 

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

תגובות