ראש בראש: "יומני הערפד" VS "זאב צעיר". צילום: צילום מסך מאינסטגרם

ראש בראש: "יומני הערפד" VS "זאב צעיר"

שתי הסדרות הפופולריות ביותר בטלוויזיה הן "יומני הערפד" שעוסקת בערפדים ו"זאב" צעיר שמתמקדת בזאבים. איזו סדרה יותר טובה? טור דעה

"יומני הערפד" // קרן סלומונוב

אז למה "יומני הערפד"? בואו נתחיל בפרט הבסיסי ביותר. מה מדבר אליכם יותר? בחור סקסי עם ניבים או בחור שהוא אמנם מתוק, אך הופך לזאב גדול ושעיר? כמובן שהבחירה קלה. הטרנד הוא לגמרי ערפדים ויהיו בנות שאפילו ישמחו ויסכימו לערפד לנשוך אותן קצת. שילוב בין משחק איכותי ואמין למראה מסוקס ומושך, דיימון וסטפן בין השחקנים הכי לוהטים שנראו על המסך עד כה, וכולנו התאהבנו בהם. לא סתם הסדרה גרפה מיליוני מעריצים, עשרות פרסים (ביניהם פרסי בחירת הקהל ובחירת הנוער) והפכה להיות אחת הסדרות הכי פופולריות בקרב בני הנוער.

© טאמבלר
© טאמבלר
 

העלילה לעולם לא תשאיר אתכם רדומים, תמיד היא תהיה מלאה ברומנטיקה, אקשן ובכל פרק תיתקלו בדם ובבשר טרי. הסדרה מתמקדת בערפדים, אך מוסיפה לנו יצורים נוספים כמו מכשפות ואנשי זאב, אבל ממש מעט כי בכל זאת - אין כמו ערפדים. הדמויות חוות הכל מהכל: אהבה, מוות, בגידה וחברות. מצד אחד גורמים לנו להעריץ אותם ומצד שני להזדהות עמם, מה שגורם לנו להתאהב בכולם פעם נוספת.

© טאמבלר
הנשיקות הטובות ביותר
 

הסדרה תפקדה כסדרה הנצפית ביותר של רשת "CW" בארצות הברית והפכה לנושא מדובר ברחבי העולם, וכתוצאה מההצלחה שלה אפילו ג'סטין ביבר היה מעוניין להשתתף כשחקן אורח וכבר ישנו תינוק שקיבל את שמו על שם "דיימון" (בר מזל שכמותו). הסדרה שמבוססת על סדרת ספרים רבת מכר הפכה מוצלחת לא פחות מהספרים, אם לא יותר. אם עוד לא צפיתם בסדרה, כאשר תתחילו גם אתם בדיוק כמו כולם, תמצאו את עצמכם תולים פוסטרים של השחקנים, מחליפים את תמונת המסך לתמונה של דיימון או סטפן (בהתאם לקבוצה אותה אתם אוהדים) או אליינה (במקרה שאתם בנים), ולא תפסיקו לקדוח לחברים שלכם על התפתחויות העלילה.

© טאמבלר
כמעט התעלפנו!
 

הסדרה הוכיחה את עצמה והיא בהחלט לוקחת בסיבוב את "זאב צעיר", סדרה שהופקה לאחר "יומני הערפד" בתקווה שסדרת נוער שתתמקד ברומנטיקה ואקשן עם זאבים, אויביהם של הערפדים הנהדרים, זה מה שיגרום לה להגיע למעמד של "יומני הערפד".

"זאב צעיר" // עדי בן חמו

אם חשבתם שזאבים פחות שווים מערפדים ממש אבל ממש טעיתם. הסדרה "זאב צעיר" מראה בדיוק למה הזאבים הם הדבר הכי חם ולוהט שנראה אי פעם. נתחיל מסקוט, הדמות הראשית בסדרה, שננשך לילה אחד על ידי זאב ומאז חייו השתנו לבלתי הכר. הוא הופך להיות זאב בגיל צעיר כמו שמובן מאליו, והשינוי שלו משפיע גם על הסובבים אותו. הוא נמצא בלהקת זאבים (וחשוב לציין שהיא להקה מאוד לוהטת) שבה דרק, הקשוח ביותר, הוא האלפא, המנהיג החתיך והגדול של הזאבים. לצד הלהקה הזאת יש להקה נוספת, להקת אלפא שכוללת תאומים מרושעים בשמות אייתן ואיידן שהם בעצם הבולטים בעונה השלישית. עוד מי שבולטים בה הם לידיה שמגלה כוחות חדשים, היא בת אנוש והחברה הכי טובה של אליסון, בה סקוט מאוהב, וכן בת הזוג של דרק שעל זהותה האמיתית אנחנו מגלים במהלך העונה.

© טאמבלר
© טאמבלר
 

יש כל כך הרבה דמויות שעליהן אפשר לספר, אבל "זאב צעיר" מתעלה על "יומני הערפד" מכמה סיבות, אז בואו נתחיל מהסיבה המרכזית: לזאבים יש כוחות הרבה יותר שווים והם נראים גם הרבה יותר טוב מערפדים. סקוט ידוע בשמיעתו החדה והחריפה, ונכון, גם ערפדים שומעים היטב, אבל ידעתם שסקוט גם יכול לשאוב מהכוח שלו ולהעניק אותו לאחרים שגוססים ועומדים למות? די בטוח שלא. הסדרה "זאב צעיר" זכתה לחמש עונות כשבכל אחת מהן כל פרק מותיר אותנו חסרי נשימה, צוחקים מהאמירות המגוחכות והסצינות המצחיקות של סטיילס, חברו הטוב של סקוט, מתעצבנים על כל היצורים שמנסים להרוג את סקוט שלנו, מתרגשים מהרגעים שבהן הדמויות נהרגות (ויש לא מעט כאלה) או גוססות, מתאהבים כמעט בכל הדמויות הגבריות ואפשר עוד להמשיך אבל הבנתם את הפואנטה.

© טאמבלר
© טאמבלר
אחת הסצנות הטובות
 

בנוסף, הסדרה יוצרת מתח היסטרי, משתמשת באפקטים מיוחדים הרבה יותר משל "יומני הערפד", היא סוחפת ומטלטלת את כל הצופים, שגם אם היו צופים בפרק אחד בלבד, היו מתמכרים לסדרה ישר ומתאהבים בה. כמו כן, הצפייה בארבעים דקות בכל פרק עוברת במהירות מסחררת, משום שבכל פרק קורים המון דברים, בעיקר כאלה שהם לא צפויים, והם אלו שעושים את הסדרה לכזאת מצליחה וכובשת. "יומני הערפד" לא משתווה אפילו ל"זאב צעיר". נכון, יש בה ערפדים וזה מדליק, בכל זאת - נשיכות, דם וגברים לבנים חתיכים, אבל ערפדים זה כל כך פאסה, עוד מההיסטריה סביב "דמדומים". זאבים זה הדבר הלוהט והאמיתי, בלי ספק.

 

אז מה אתם בוחרים?


עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

 

תגובות