SHOW TIME: סדרת השבוע היא "100 בתנ”ך". צילום מסך מיוטיוב

SHOW TIME: סדרת השבוע היא "100 בתנ”ך"

הזמן השבועי שלכם להדליק את הטלוויזיה כבר הגיע! הפעם אנחנו לוקחים אתכם אל הפנימיה החקלאית "בראשית" של ערוץ לוגי. משתעממים בשיעורי תנ"ך? זה בדיוק בשבילכם! תכינו את הפופקורן

הסדרה במספרים:

מספר עונות: 3

מספר פרקים: 24

אורך פרק: כ- 23 דק’

מתאים לגיל: הנעורים

מה מצאנו דווקא בה?

לא מבינים כלום בשיעורי תנ"ך? לא מצליחים להתרכז בסיפורים הרבים שנלמדים בכיתה? לסדרה הזאת יש בדיוק את מה שאתם צריכים. בכל פרק ב”100 בתנ”ך” מסופר סיפור תנ"כי כמובן, בשיעור תנ”ך בכיתה ט’2, ובמקביל אליו מתחיל להתרחש סיפור דומה בחבורה של הכיתה הזו בפנימיה החקלאית "בראשית".

הסיפור המקביל מתרחש בין חלק מהדמויות והבעיה במרכזו דומה לזו שבספרי הלימוד, אך מותאמת יותר לימינו. הסדרה יוצרת מצב שבמקום להקשיב למישהו מספר את הסיפור, אנחנו כאילו רואים אותו לנגד עינינו כשהשחקנים עושים עבודה נפלאה ומציגים אותו בבירור. כך, קל מאוד להבין, ויותר מזה, אפליו להתחבר לסיטואציות שלמות בסדרה (ובתנ”ך) שיכול מאוד להיות שאתם כבר מכירים ביניכם לבין החברים שלכם. אז אם כבר צריך ללמוד, לפחות שיהיה בכיף, לא?

© צילום מסך מיוטיוב

עוד במדור הבידור של פרוגי

קצת מהעלילה:

הסיפור הגדול נבנה, כמו בכל חבורה, מזה שהחבורה ב"100 בתנ”ך" מורכבת ממגוון רב של אנשים. זה מתחיל משימי "הבעייתי", ונגמר בחברתו "המחוננת", לילי. המגוון הזה מביא אלינו למסך מצבים מצחיקים, מעניינים, ומלמדים, גם בקשר לחיים שלנו, כשכל פרק שונה לחלוטין, כי כל פעם דמות אחת באה באינטרקציה עם דמות אחרת, בהקשר לסיפורי התנ”ך השונים. בגדול, אפשר להגיד שבמרכז של הסדרה והפרקים עומדים ערכים והעלילה תמיד מובילה אליהם, אבל בדרך יש המון דברים הרבה פחות ערכיים לעבור, כמו למשל מלחמת קטשופ בתיקים או נטישת חברים לבד בשטח, עד שמגיעים למסר האמיתי.

© צילום מסך מיוטיוב

על הדמויות 

כאמור, הדמויות כולן קשורות לכיתה ט’2 בפנימיה. קודם כל, מבחינת הסגל, יש את המנהלת שולמית שתמיד נגד הכיתה הזו ונגד כמה ילדים ספציפית, והיא כל הזמן מנסה להתערב. המורה לתנ”ך, ליאורה, מאוד אוהבת את התלמידים והם אוהבים אותה, ובמיוחד את השיעורים שלה (כן, זה אפשרי). מבחינת הילדים, גיא הוא "מלך הכיתה", חברו הטוב הוא שימי, וכל הכיתה סובבת סביבם. חוץ מהם, יש את אורי השקט יחסית וחברתו גלי הציירת, אשר חברותיה הן יסמין, שבאה מבית ערבי, ולילי, "המחוננת" ממקודם. יש את דורי, שנחשב ל"חנון" ואת שני החדשים דורי ובר שמצטרפים מאוחר יותר. 

 

על הכוכב הראשי 

אז הפעם בחרנו לספר על מי שאתם עדיין זוכרים מהסדרה, למרות שלא שודרה לפני כל כך הרבה זמן. את גיא סלניק אתם ודאי זוכרים. ב/100 בתנ”ך הוא נשאר עם אותו השם, והיום הוא מככב בהמון פרויקטים. כמובן שהמשיך אחר/כך ל"אליפים" ואפילו עשה בשנה האחרונה את הסדרה הישראלית/אמריקאית “DIG”. נמשיך עם אלה ארמוני, או לילי בסדרה, שגם אותה אתם מכירים על המסך ממש עכשיו ב"שוברי גלים" המוצלחת, שצפוייה לחזור להמשך של העונה השנייה די בקרוב. נקנח עם דוד שאול, שמשחק את רני, אשר הספיק לעשות מלא דברים גדולים מאז כמו למשל הסרט “מפריח היונים”, תפקיד ב”שכונה” ואף ב”סוסי פרא”. סקרנים לראות את הכוכבים המוכרים האלו מזווית אחרת, כשהיו הרבה יותר צעירים? מרתון “100 בתנ”ך” זו בהחלט התשובה!

 

האותיות הקטנות (והטובות):

  •  עכשיו זה הזמן להינות ממנה! הסדרה משודרת מידי פעם בשידורים חוזרים בערוץ הראשון ובלוגי. ואם לא, אז ב-VOD.
  • למקרה ששכחנו לציין, המנהלת השנואה שלומית, היא בעצם ציפי שביט הידועה, אז אל תשנאו אותה כל כך מהר, טוב?
  • מה עם שימי היום? נריה ליסטר, שמשחק אותו, די נעלם. אך בבדיקה קצרה שערכנו, גילינו שהוא עדיין מיוצג בסוכנות השחקנים זוהר יעקובסון, כך שאם יש לכם איזה פרויקט תיאטרלי להציע לו, יש מצב שהוא ישמח.
תגובות