דקלה זקס:"כל מי שבתדמית כוכב ילדים צריך להודות על זה". צילום: רפי דלויה

דקלה זקס:"כל מי שבתדמית כוכב ילדים צריך להודות על זה"

הגלים, החיוך והשיער הכתום הם הדברים שהכי מזוהים עמה, שוחחנו עם דקלה זקס שחוזרת לשחק את יעל ב"שוברי גלים" על התדמית המדבקת, ריאליטי והאם זו העונה האחרונה של הסדרה?

אין אחד שלא מכיר את דקלה זקס. מאז יוני 2014 בה עלתה העונה הראשונה של "שוברי גלים", היא כבשה אותנו כששיחקה את יעל, ילדה סקרנית ומלאת הרפתקאות שלא מפחדת משום דבר. כיום, כשנה וחצי לאחר עליית הסדרה לאוויר, תפסנו את דקלה לריאיון צפוף על החיים שאחרי הצילומים, על החוויה האינטנסיבית ועל המעריצים.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"שוברי גלים" תפסה תאוצה במיוחד בעונה השנייה, את ציפית לכזו היסטריה סביב הסדרה?
"אני יכולה להגיד שיותר קוויתי להיסטריה מאשר ציפיתי, כי ידעתי שאנחנו עשינו משהו טוב שיכול לתפוס בקרב הילדים כשצילמנו, אבל כן קיוויתי מאוד להצלחה סביב הסדרה, ויותר מזה, קיוויתי שהילדים והצופים יהנו מהצפייה בסדרה כמו שאנחנו השחקנים נהנינו לעשות אותה"

© אור גפן

"בכל אחד יש את היעל שבו, בכל אחד יש צד הרפתקני כמוה"

את משחקת בסדרה את יעל, היא ילדה מלאה בהרפתקאות שלא מפחדת משום דבר. את יכולה לראות בעצמך אותה?
"במידה מסוימת כן, אבל לא יותר מידי. אני חושבת שבכל אחד יש את היעל שבו ואת הצד ההרפתקני, החזק והעצמאי שבו, וזה די משהו שצריך להנות ממנו לדעתי, ומכאן אפשר רק לעלות. אני לא יכולה להגיד שאין בי יעל בכלל, כי אז לא הייתי יכולה לשחק את הדמות הזו".

© צילום מסך מיוטיוב

ובכל זאת, היו מקרים שיותר הבנת אותה או לחילופין פחות התחברת אליה?
"בהמון מקרים מאוד הבנתי אותה, כי בכל זאת יעל היא ילדה בגיל ההתבגרות ויש המון פיתויים לברוח מכל מיני דברים ולרצות להתרחק במיוחד עם כל מה שהיא עברה. בקטעים האלו אני ממש יכולה להבין אותה כי גם אני עברתי את הגיל הזה, ולא היו מקרים שלא התחברתי אליה. תמיד התחברתי אליה כי זו הדמות שלי, ובמובן מסוים אני כבר הייתי היא, כי אם לא אז לא הייתי עושה את מה שאני עושה ולא הייתי שחקנית".

מה את יכולה לספר על יעל בעונה הזו?
"האמת שהיא מאוד התבגרה אחרי כל החוויות שהיא עברה, היא גדלה בלי אבא ופתאום מצאה את אבא שלה, ועברה פרידה מהחבר הכי טוב שהיה גם בן הזוג שלה, ובכלל היא עברה המון. מעבר להתבגרות היא גם תמצא את הכוחות להתמודד עם הדברים האלו והאמת שזה יהיה מעניין לראות איך היא מוצאת את הכוחות להתגבר על זה".

© אינסטגרם

"הייתי רוצה להרגיש את חווית הצילומים מכיסא הבמאי"

איך את מסכמת את הצילומים?
"וואו, מדהימה! בכלל להיות בסט של סדרה או סרט זו חוויה כל כך אינטנסיבית ועוצמתית, ואנחנו תוך כדי החוויה הזו הפכנו למשפחה אחת גדולה ולמדנו המון דברים חדשים על העולם הזה ועל האנשים שעבדנו איתם. כל עונה בעצם היא חוויה חד פעמית שלא נחזור עליה, וזה באמת משהו שהייתי מאחלת לכל אחד."

ומה לגבי הגלישה, עשה לך חשק להתחיל ללמוד?
"אני גולשת והאמת שאחרי הצילומים של העונה הראשונה התחלתי לגלוש. חברה שלי התחילה ללמד אותי וזה כיף גדול. זה כיף כמו שזה נראה בסדרה, ואולי אפילו יותר מזה".

"התחלתי לגלוש" © צילום מסך מהעמוד הפייסבוק של הסדרה

יש שמועות על זה שזו העונה האחרונה. מה תעשי ביום שאחרי שוברי גלים?
"אני לא יודעת אם תהיה עוד עונה או שזו העונה האחרונה לסדרה, מה שאני כן יכולה להגיד זה שאנחנו נמצאים כבר אחרי כי סיימנו לצלם ולא היינו בצילומים כבר הרבה זמן, וזה קצת עצוב אבל יש לי יותר זמן, עכשיו אני גם סטודנטית ואני לומדת קולנוע אז לא עזבתי את העולם הזה באופן קיצוני. גם כשצילמנו למדתי, והאמת שהיה מבחינתי מושלם להיות כמעט כל יום על הסט ובמקביל ללמוד על הקולנוע, הייתי רוצה להרגיש את החוויה הזו מכיסא הבמאי". 

רוצה לחוות גם מהצד השני © צילום מסך מיוטיוב

"מי שניתנה לו ההזדמנות להיות כוכב ילדים צריך להודות על זה"

היום את נמצאת בתדמית כוכבת ילדים, אין איזה חששות להיתקע בתדמית הזו ולא להתקדם?
"מבחינתי כוכבת ילדים זו מחמאה. אני קודם כל אהיה אסירת תודה על ההזדמנות שניתנה לי להיות כוכבת ילדים מאשר לחשוש להיתקע בעולם הזה. אין מה להיתקע, התדמית הזו היא משהו שכל שחקן צריך להודות עליו ולהוציא את המיטב ממנו".

"כוכבת ילדים זו מחמאה" © ערן לוי, יחסי ציבור

בכל זאת, לא היית רוצה לטעום מעולם המבוגרים?
"כמובן שאני לא אתנגד אם ייצא לי להיות בעולם הזה, אבל אני עדיין נהנית מהמצב הנוכחי. מעבר לזה, אני מאמינה שמה שצריך לקרות קורה ומה שיהיה יהיה".

"היום אני גרה עם בן הזוג, וכיף לי לגור איתו"

הייתה תקופה בה גרת עם אלה ארמוני, איך היה לגור עם שותף לדירה ולעבודה?
"כשגרתי איתה אז צילמנו את העונה השנייה ומאוד נהניתי. לא נמאס אף פעם להיות עם חברים כל כך טובים במיוחד כמו אלה, אז אף פעם לא נמאס לנו אחת מהשנייה. מעבר לצילומים אני גם למדתי קולנוע ואלה למדה אצל יורם לווינשטיין אז עדיין לא היינו 24/7 ביחד. כיום אני גרה עם בן זוג, וכיף לגור איתו לא פחות".

לא נמאס אף פעם
לא נמאס אף פעם © אינסטגרם

עם ההצלחה והאהדה באים המעריצים. יש כמה מעריצים שאת שומרת איתם על קשר?
"יש ויש. יש מעריצה אחת ספציפית שאני כבר זוכרת אותה כי היא ממש מקפידה לפרגן ולהדגיש שהיא התחברה לדמות ולסדרה עצמה אז איתה אני משתדלת להיות בקשר. גם ברשתות החברתיות מקפידים לפרגן ואני מקפידה להגיב בחזרה. אני כן רואה את התגובות ומשתדלת לענות אבל לפעמים אני לא רואה הכל, אז אני מצטערת מראש אם לא עניתי למישהו" היא מציינת בצחוק. 

כבר קרו כמה מקרים הזויים?
"האמת שלא ממש." היא צוחקת ומפרטת "כאילו כן עקבו אחריי לכל מקום במשך יום שלם כי לא ידעו איך לגשת והיו קצת ביישנים, אבל לעומת סיפורים ששמעתי מחברים שלי ומאחרים, זה לא היה כזה נורא ומטורף, זה אפילו היה קצת מצחיק".

© אביב חופי

"כשאתה שחקן אתה יכול להיות הכל"

את ידעת מגיל קטן שתיהיי שחקנית, או שבכלל תכננת להיות בתחום אחר?
"במידה מסוימת כן, כי תמיד האמנתי ומשהייתי קטנה הייתי הילדה הזו שעושה הצגות בבית מול ההורים והייתי שטותניקית לא קטנה, אבל מצד שני רציתי לעשות גם הרבה דברים אחרים ובסוף הגעתי לתחום המשחק, אבל זה אף פעם לא הרגיש לי לא טבעי, זה תמיד הרגיש לי נכון. היו לי מלא חלומות כשהייתי קטנה ועדיין יש לי מלא חלומות. למשל רציתי להיות ציירת, ווטרינרית ואפילו אסטרונאוטית. אז אולי אסטרונאוטית אני כבר לא אהיה, אבל בתחום הוטרינריה יש עוד שאיפות וחוץ מזה, כשאתה שחקן אתה יכול להיות הכל".

אנחנו נמצאים בגל סדרות נוער כמו החממה, גאליס ושוברי גלים. אומרים שיש תחרותיות לא קטנה בין הסדרות.
"האמת שיש לי חברים מאוד טובים מהסדרות האלה וסדרות אחרות בכלל, אנחנו בכלל לא שמים דגש על התחרותיות הזו ולא עושים לה מקום. אנחנו כשחקנים לא מרגישים בעלות או תחרותיות על הסדרה, ואני חושבת שהצופים יכולים להנות מכל הסדרות".

לא שמים דגש על תחרותיות
לא שמים דגש על תחרותיות © רפי דלויה

"אני לא מתחברת לקונספט של תכניות הריאליטי"

ומה לגבי ריאליטי, עלו מחשבות להשתתף?
"אני ממש לא מתחברת לקונספט הריאליטי הזה. היו לי הצעות מהתחום הזה אבל הקונספט הזה ממש לא בשבילי. אני לא רואה את זה כגבול מסוים וזה לא בא ממקום של 'אני אוסרת על עצמי להשתתף בזה', אלה פשוט הבחירות שלי בנוגע לרעיון הזה".

אם כבר הזכרת גבולות, יש לך קווים אדומים בתחום הזה?
"אני לא יכולה להגיד שיש לי גבולות ברורים. אני גם לא אסרב לתסריט חדש רק בגלל שיש בו תוכן פרובוקטיבי כזה או אחר. אם התסריט טוב לטעמי, הדברים האלה הם לא מה שישנו את ההחלטות שלי".

איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"אני מקווה שבתחום הקולנוע. אני בעצמי רוצה ליצור ולכתוב, וכבר הזכרתי שאני רוצה לשבת על כיסא הבמאי. ובכלל אני רוצה להמשיך בעולם הזה מכל הכיוונים".

 

 הפרקים החדשים של שוברי גלים בימים א'-ד', 14:35 בערוץ הילדים ב-יס

הצבעתם כבר לשוברי גלים בנבחרי השנה של פרוגי? לחצו כאן!

תגובות