גוט טאלנט ישראל: "לא העיפה, אך עשתה את העבודה". צילום: אוהד רומנו

גוט טאלנט ישראל: "לא העיפה, אך עשתה את העבודה"

תכנית ריאליטי הכשרונות "גוט טאלנט ישראל" נחתה אמש (א') על המסך הישראלי. האם היא עומדת בציפיות? ביקורת

תכנית כשרונות חדשה הגיעה למסך, ובניגוד לשאר תכניות הריאליטי בנושא, "גוט טאלנט" מביאה את מגוון הז׳אנרים ואומנויות הבמה באשר הן. את הפורמט יצר סיימון קאוול, מי שהביא לעולם גם את ה״אקס פקטור״. והנה הגיעה תורה של התכנית השנייה שלו המוכרזת כהצלחה מסחררת מסביב לעולם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

זה סיבוב שני של התכנית בארץ לאחר שלפני למעלה מעשור הייתה תכנית דומה בשם ״הדבר הגדול הבא״, גם היא ב"רשת", אך לא זכתה לתהודה רבה. אלא שעכשיו, עם ליהוק נכון של שופטים, גוט טאלנט מסתמנת כדבר הגדול הבא בישראל. אך האם זה בהחלט כך?

בארץ היינו נתקלים מדי פעם בקטעים ויראלים ברשתות החברתיות של התכנית מסביב לעולם, לכן הציפייה הייתה לקבל בבת אחת גדודים של כשרונות שיעיפו אותנו מהספה - ובפועל קיבלנו כשרונות נחמדים למדי ולא כאלו שגרמו לנו להשאר פעורי פה (כמו השופטים שלפעמים היו אובר דרמטיים בעניין). ראוי לציין שדווקא אמן החושים הוא היחיד בפרק הפתיחה שעוד איכשהו גרם לנו להגיב בהגזמה ולהרגיש שיש פה משהו חדש.

© צילום מסך מהאינסטגרם

התכנית עצמה קלילה ולפעמים יש רגעים די מתים ומיותרים שהיה אפשר להשאיר על רצפת העריכה כדי לזרז עניינים. דווקא הפתיחה והאודישן הראשון שהיו הכי אמורים לסחוף, היו די ״פרווה״ ואילולא הסקרנות, יש מצב שהיינו פורשים בשלב הזה. היה עדיף לשבץ את האודישן השני (של אמן החושים) כאודישן הראשון רק בכדי לעורר את העניין ולפתוח לנו את התיאבון להמשך.

אסי ישראלוף ועפר שכטר הם צימוד מעולה כמנחים, אם כי אפשר לחדד שם יותר את העניין כי לעיתים ולמרות הפאן היה מאולץ מעט - וחבל כי בהחלט השניים יודעים להרים כל פרויקט בו הם מתעסקים (ואולי זה יקרה בהמשך?).

© צילום: אוהד רומנו

באשר לשופטים - השחקנית והקומיקאית מאיה דגן היא ללא ספק הכוכבת השולטת של ההרכב, המפיק המוזיקלי ג׳ורדי (ירדן פלג) והכוכבת הצעירה נועה קירל, שאמורים למשוך את הקהל הצעיר יותר בהחלט מצליחים למצוא את מקומם שם, ודווקא מאור זגורי די נבלע לנו בין כולם, לפחות בשלב הזה.

דבר נוסף שהוסיף לנו לאווירת הפרק הוא נקודת השבירה של קירל. נדמה שזה היה משהו הכרחי למדי. הקהל היה צריך את הבכי של קירל כדי להתחבר אליה יותר, הוא היה צמא לזה. הכוכבת הצעירה תמיד משדרת פאן ושהכל טוב, גם כשפוגעים בה והיא סופגת תגובות וטוקבקים קשים למדי - זו מתעלמת ומדקלמת בעל פה תשובות שספק מסתירות את האמת וספק הושתלו על ידי יחסי הציבור, ופה היא הייתה לגמרי אמיתית, אותנטית וכנה. היה שם רגע מיוחד מאוד, רגע שבו קירל הייתה פשוט ילדה שיכולה להיפגע, ילדה מחוץ לתדמית שלה וזה היה אחד הרגעים הטובים שלה על המסך מאז החלה את דרכה.

גוט טאלנט ישראל היא לא הדבר הכי טוב ובומבסטי שראינו על המסך, אך בהחלט עושה עבודה טובה והיא קצת משהו אחר מכל תכניות הריאליטי שכבר חרשנו עליהן. עם קצת שפשוף ועריכה קצת יותר מגניבה היא יכולה להיות הדבר הזה שחיפשנו להתמכר אליו.

תגובות