טרנינג: "בדרך להיות הסדרה הקומית שחיפשנו". צילום מסך מהסדרה

טרנינג: "בדרך להיות הסדרה הקומית שחיפשנו"

קומדיית המצבים החדשה ב-Kidz (לצופי HOT) מגוללת את סיפורם של ספורטאים מיוחדים ומגוונים בפנימיית הספורט "פריש". האם מדובר בלהיט חדש? ביקורת

מי אמר שנמאס מקומדיות בעולם הילדים והנוער? ובכן מסתבר שעדיין יש ביקוש רב בקרב הקהל הצעיר שכן היום עלתה לאוויר סדרה נוספת בז'אנר - "טרנינג".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"טרנינג" עוקבת אחר האירועים המתרחשים בפנימיית הספורט המיוחדת "פריש" הכוללת בתוכה מגוון רחב של דמויות צבעוניות וספורטיביות במיוחד. בראשם הטניסאית ליאור ויצמן (גאיה גור אריה) שעל אף הקריירה המפוארת שלה, היא לא הספורטאית הכי מאורגנת ופיקחת שיש, מנהלת הפנימייה השאפתנית והקשוחה ויקי (מיקי קם) מעמידה אותה לסילוק מהפנימייה אלא אם כן תמצא לעצמה מאמן אישי שינהל אותה ויכניס אותה לקצב ויעזור לספורטאית בעלת האופי המפוזר. ומי הכי מתאים לתפקיד אם לא האחות התאומה שלה, אדר, שבניגוד לליאור היא בכלל עוסקת בעולם הווטרינריה.

9554b041f602d
קאסט הסדרה © אור גפן

בשיטת משחק שדומה לזו שקיימת גם בסדרה "כפולה" מאותו הערוץ, גם גור אריה, משחקת כמו קירל, שני תפקידים בו זמנית (גם את ליאור וגם את אדר - תאומות זהות) אך בניגוד ל'כפולה', כאן לא מדובר בזהות של אותו האדם אלא במשפחה - מה שמצריך גם דיאלוגים טובים וקומיים עם הדמות השנייה.

כפולה אבל עם טרנינג
כפולה אבל עם טרנינג © צילום מסך

דמויות נוספות שאפשר למצוא בפנימייה: נאיה פדרמן בתור אלופת סייף תחרותית, חן מזרחי - בתור בנה העצלן של המנהלת, עמית רהב שחיין מצליח, אור טרגן ג'ודקא שהוא גם הדביל המאוהב התורן ועמית מורשת כאלוף שחמט 'חי בסרט' (כן, גם זה ספורט).

השקת טרנינג. כתבת: נועה בדש | צילום: ליהי קרופניק | עריכה: שי קנפו
 

"טרנינג" היא סדרה משעשעת ומעניינת, המכילה דילמות מצחיקות וטיפשיות למדי אך כאלו שמתאימים לסדרות מן הסוג הזה. בנוסף על כך, הקאסט של הסדרה מורכב משחקנים שמוכיחים שהם נולדו לקומדיה, לצד כאלו שמנוסים כבר בכמה כאלו.

עולם הנוער מוצף בקומדיות שצצות מכל עבר וצצות בכל ערוץ או חברה, ולכן היה פחד שכאן זה ילך לאיבוד.כמו כן ב-KidZ כבר הביאו לנו השנה סדרה קומית מוצלחת וקורעת אחרת - "אחותי קפצה כיתה" שהייתה בהחלט משב רוח מרענן - תוסיפו ל'מחויבות' הזאת את יוצר "מועדון החנונים" שהיה אחראי גם על פנימיית הספורט החדשה וכבר אנחנו מצפים לרמת הומור גבוה מן הרגיל.

ב"טרנינג" אומנם עוד טיפה צריך לחדד ולהדק את הפאנצ'ים פה ושם - אך בתור פרקי פתיחה, זה יכולה להיות הדבר הקומי הבא שחיפשנו לילדים בעולם הנוער אם היא תמשיך בדרך הנכונה. טרנינג מביאה משהו קליל, נינוח וכייפי  כשאת הכל עוטפים קאסט סטארים מוצלח עם יכולות קומיות טובות.

© מתוך הסדרה

עם זאת, מה שפחות אהבנו היא העובדה שכל דמויות הספורטאים בסדרה לא מבריקות במיוחד. ה"חכמה" היחידה היא דווקא זו שלא משתייכת לענף הספורט - אדר אחותה של ליאור. כך שזה קצת כמו למשל לעשות כיום את הבדיחות הסטיגמתיות, הקלישאתיות והחרושות שכל השוטרים גם הם לא מבריקים (שזה לא נכון) - נכון זו קומדיה וצריך להתייחס אליה כך, אבל היינו שמחים לקבל דמות ספורטיבית עם 'קונטרה' שמוכיחה שאפשר גם להיות חכם, גם להיות ספורטאי וגם להצחיק. אבל ננסה לקחת הכל בהומור, הרי זו הייתה הכוונה. 

ימים א'-ד' בשעה 14:50 רק בערוץ kidZ לילדי HOT.

תגובות