פוראבר: אפשר שליביאנה והסדרה יימשכו לנצח?. צילום מסך מהסדרה

פוראבר: אפשר שליביאנה והסדרה יימשכו לנצח?

מהיוצרים של "או בוי": סדרת הנוער המסקרנת של השנה מגיעה למסך והפעם תעסוק בחיים המוזרים של משפחת גילמן כשאליאנה ולי הם ההורים המבוגרים-צעירים. ביקורת

"או בוי" רק מסתיימת, אך מסתבר שלא צריך לחכות יותר מדי זמן עד ללהיט הבא של אורי גרוס, כיוון שבתזמון מדוייק עולה סדרת נוער אחרת שלו - "פוראבר" שבכלל נולדה כש"או בוי" הייתה בשבי.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסדרה עוסקת במשפחת גילמן המתוקה והמשוגעת, אבא דודו (לי בירן) סוכן של "סטטיק ובן אל" גרסת הבנות, ואמא בתיה (אליאנה תדהר) מדענית מחוננת שעובדת על מכונה שאמורה לבגר או להצעיר (מלשון צעיר) כל דבר שמכניסים אליה (סטייל ה-"טורבו טיים"). אך בדיוק כשהמכונה החלה לעבוד אחרי שנים של מחקר, נגרמת תקלת לחיצה כששני ההורים נמצאים בתוכה - מה שגורם להם להפוך לצעירים. מסיבה כלשהי (שנחשפת בפרק) הם נאלצים להישאר כך - מה שיוליד עלילה מסובכת, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

 

מהרגע הראשון אפשר להגיד שהסדרה היא קסומה. מרגיש שכל רגע בה נועד כדי שנתחבר אליה במהירות ונתאהב בה. הן מבחינת הקאסט והן מבחינת התקדמות העלילה וההומור הכה רב שיש בה. הסדרה אמנם מוגדרת כדרמת נוער יומית אבל ללא ספק היא נשענת יותר על כיוון הקומדיה המשפחתית, לפחות בתחילתה, ובפרקים הראשונים יש לא מעט רגעים שלא מפסיקים לגלגל אותנו מצחוק. היא עשויה היטב, מכוונת לכל המשפחה ואין מצב שתרצו שכל פרק יגיע לסיומו.

© גיא צראף

מעבר לתוכן ובין כל הכוכבים המוכרים בקאסט, יש כמה תגליות חדשות ומיוחדות. אם זה אדם שנל, יעל פדן ונוספים. אך אפשר להכריז בפה מלא שמי שגנבה לכולם את ההצגה היא השחקנית הצעירה עמית מרקוס, המגלמת את הבת הקטנה במשפחה. אנחנו שואלים את עצמנו - איפה היית כל הזמן הזה? ומה זה הדבר המושלם הזה?! מדובר בכוכבת נולדה ומפוצצת בכישרון. אחרי כל סצינה שלה על המסך נשארנו פעורי פה מהיכולות האלו בגיל כל כך צעיר. על אף שכיכבה כבר ב"או בוי" וב"לצבי יש בעיה" - כאן זה הרגע הגדול שלה ואפשר להכריז בפה מלא שהיא הדבר החם הבא וצופה לה עתיד גדול. קצת חבל לנו שמהר מאוד היא הופכת לגרסה הבוגרת שלה בסדרה, אבל היי! אנחנו לא מתלוננים בעיקר כי הגרסה הבוגרת של דמותה היא נלי תגר המדהימה (לחלוטין אפשר לראות קווי דמיון בכשרון המשחק של השתיים הללו). שאפו!

עמית מרקוס. תזכרו את השם
עמית מרקוס. תזכרו את השם © צילום מסך מהסדרה

באשר לזוג הכי מתוק עלי אדמות, לי ואליאנה - אולי לא בדיוק כך דמיינו אותם כמבוגרים, אך כך בדיוק דמיינו את האהבה ביניהם שתמשיך לנצח (פוראבר, אם תרצו). גם כמבוגרים הם מדוייקים ועושים עבודה טובה בקשר לניואנסים של הגיל החדש שלהם. אחד מהדברים שגורמים להם (לדעתנו) לצלוח את התפקיד הוא העובדה שהצופה באמת מאמין שהם יהיו יחד עוד הרבה שנים טובות, ואנחנו לא יודעים בדיוק איך להסביר אבל אפשר לראות את האהבה שלהם יוצאת מהמסך ונוגעת בכולנו, גם כשהם הורים מביכים וגם כשהם נערים בני 17 שמתלהבים מהעולם. תדהר מלאה בעומק ורגש אמהי שכיף לראות, ובירן מלא בשובבות שתואמת אותו ואת הרצון שלו לטרוף את העולם. יחד הם מאזנים זה את זו וזה יוצר פיצוץ קוסמי מפואר על המסך. נדמה שהגרסה המבוגרת של השניים היא "אלטר אגו" שלהם עצמם. נותר רק להמתין בסבלנות עד שהשניים האלו כבר יהפכו למשפחה בצורה פורמולית גם במציאות (אבל בלי לחץ, כן?)

ליביאנה הגרסה הבוגרת
ליביאנה הגרסה הבוגרת © צילום מסך מהסדרה

ליאנה עיון ממשיכה לכבוש את המסך בתפקיד שנתפר בול למידותיה. גם עומר חזן די מגלם את עצמו במובן אליל הבנות הנערץ והיפיוף שכל מעריצה הייתה שמחה לשמור מסטיק שלו למזכרת. צמד הבנות, אור גרוס ומורין אמור מושלמות כצמד והחיבור ביניהן נראה טבעי. למרות השירים ה"מצחיקים" שנכתבו להן בסדרה, אפשר לדמיין אותן בקלות עושות זאת, עם אותן השירים במציאות, במיוחד בעידן היוטיוב בו כל אחד חושב שהוא יכול להוציא להיט ולא חשוב על מה הוא.

 

כל דבר בסדרה עשוי ממש טוב, עד כדי גם שגם הפתיח שנבחר לפרקי הסדרה הוא רגע ספונטני שצולם מאחורי הקלעים עבור האינסטגרם של הכוכבים.

"פוראבר" היא ממתק חורפי שכיף לראות, כיף להתאהב וכיף לצחוק כשהיא משודרת. היא מורכבת מהיוצר הנכון, הקאסט החלומי, ומהווה שבמכוון או לא, המשך ישיר להתמכרות שלנו מ"או בוי". בנוסף, כיף שאפשר להישאר רגועים בזכות הידיעה ששתי עונות צולמו מראש, ושהיא לא הולכת להסתיים בקרוב. רק חכו לביצועים המוזיקליים שהסדרה הזאת מתכננת עבורנו, ולכן, מבחינתנו - שפוראבר תימשך פוראבר.

© צילום מסך מהסדרה

היוצר אורי גרוס מסמן עוד "וי" (ומוצלח במיוחד) ומוסיף לרשימתו המכובדת עוד ערוץ ילדים עליו הצליח להשתלט, ובכך מותיר רק עוד ערוץ ילדים נוסף שבו צריך לייצר תוכן, כדי שידו תהיה בכל. (או בוי - ערוץ הילדים, פוראבר - טין ניק, גיבור אמיתי - קידז ונותר רק ערוץ זום!). בקיצור - מגע זהב שמוכיח את עצמו בכל פעם מחדש.

"פוראבר", החל מהיום ובימי ראשון-חמישי, Teennick ב-HOT.

תגובות