הדמויות הקורעות שחייבים להחזיר אל המסך. צילומים מתוך הסדרות

הדמויות הקורעות שחייבים להחזיר אל המסך

לא מעט דמויות בלתי נשכחות היו לנו על מסך הטלוויזיה הישראלי, אך החלטנו לבחור את הכי קורעות מביניהן, כאלו שפשוט חייבות לחזור אל המסך. מגרי ועד זואי - קבלו את הנבחרת שלנו!

אוהבים הומור? הכתבה הבאה היא לגמרי עבורכם! לא מעט דמויות קומיות אדירות חווינו בסדרות הישראליות שכיום די חסרות לנו על המרקע. את מי היינו רוצים להחזיר? קבלו!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

המורה לימונה

מירי פסקל לצעירים ולא תמצאו הגדרה יותר טובה מזאת על אחת הדמויות הכי טובות שהיו כאן בעולם הנוער. מדובר במורה הכי הזויה עלי אדמות, צינית, רעה, חדה ומצחיקה. המורה לימונה החלה את דרכה בסדרת הקאלט - "גור ואוח", והמשיכה אל תוכנית אחרת של ערוץ ג'טיקס (כן היה ערוץ כזה) שנקראה "בלאגן" (לא הגאנג, כן?). ללימונה היה תיק בשם צ'וצ'ו שהוא היה גם חיית המחמד הנשכנית שלה ועוזר נאמן שתקן בשם 'פליסטים' בו לא הפסיקה להתעלל. אם מירי פסקל עשתה קאמבק, אין סיבה שהמורה לימונה לא תחזור - במיוחד כשהדור של היום ציני וחד יותר מאי פעם. 

 

גרי מנדלבאום

הגרסה הגברית של המורה לימונה היא ללא ספק גרי מנדבלאום או איך שאנחנו מעדיפים לקרוא לו - גרי המבורגרי. הבן אדם הכי ממורמר עלי אדמות, איש שנוא ושונא אדם שעל הדרך מצליח להיות הכי מצחיק שיש. בין כל הדמויות שעברו בסדרה "הפיג'מות" הוא הדמות האהובה והחזקה ביותר (שהמשיכה לספין אוף "מנדלבאום בלש פרטי" האדיר). יניב פולישוק, המגלם את גרי הוא מסוג האנשים שנדמה שהדמות קצת השתלטה על חייהם וכשתפגשו אותו לא תדעו לזהות האם הוא בדמות או אמיתי - וזה בדיוק מה שנפלא ועושה את זה לכה מיוחד. החיים השחורים, האסונות וכל משפטי ה"למממהההה?!" וה-"ניניניניני", "אני שחקן נפלא", "רונקיפליץ" הילדותיים הפכו את העבר שלנו לכה זכור וטוב. אנחנו מצפים שיחזרו אותו למסך עם או בלי שפרה, אפילו אפשר לתת לו סדרת רשת. נשבעים שזה יעבוד!

© מתוך הפיג'מות ערוץ הילדים

לירון פרידמן

מלכה הכיתה בגרסה המקורית של "בצפר". עם כל הכבוד לקים אור אזולאי המושלמת, אנחנו לא יכולים לשכוח את דמותה של לירוני - מלכת הכיתה (והעולם) הכי רעה ואהובה שיש. לירון הייתה השתקפות של כל "מלכות הכיתה" החשות בתחילת המילניום, כזו שחשה כוכבת אבל אין לה מה להציע. היא הייתה מתוחזקת בגאנג של שתי בנות שפוטות שעשו כל מה שהיא רצתה - ולמרות שאנחנו נגד זה, אי אפשר שלא לאהוב את הדמויות הללו. כמו שאמרנו כבר בביקורת על "בצפר"  - נשמח לראות אותה אפילו באיזה פרק ספיישל של פגישת מחזור.

בצפר - הגרסה המקורית
בצפר - הגרסה המקורית © צילום מסך מהתכנית

זואי

אם אתם כבר בקו של מישהי צינית, ממורמרת או שנונה - זואי היא הפתרון האולטימטיבי למסך שלכם. הדמות של ליאת בלו מ"האי" הייתה יודעת לשים ברקסים ולבאס סיטואציה בעזרת משפטים ציניים מיוחדים שהכעיסו את כל מי שהיה מולה, נתנה כינויים מעצבנים לאחרים ("בילבי", "פיסטוק", "קרמיט") - אך כצופים לא הפסקנו לצחוק ולהעלות חיוך בכל הגיג שכזה. שמישהו ישחד אותה עם חוברת תשחצים רק בשביל שהיא תחזור!

© מתוך האי, ערוץ הילדים

מיקי אפלבוים-בן חגי

אי אפשר שלא להכניס לכתבה שכזאת את הדמות של מיקי מ"השיר שלנו", ה-BFF המושלמת של נינט שיודעת למצוא את ההומור בכל סיטואציה. היינו אומרים מעין שירלי לוי של אורי גרוס (תודו שאתם מסכימים!). ההומור של מיקי נע בין הומור שטותי (קולות, חיקויים) ועד בדיחות מטופשות או חדות. מספיק רק מבט אחד על מיקי כדי להיקרע מצחוק ולא מבינים עד היום איך היא לא קיבלה ספין אוף משלה. מיה דגן - תדאגי לזה בבקשה! 

 

נועה דיין

עוד דמות קלאסית ומצחיקה של אורי גרוס היא נועה דיין (שני כהן) מ"דני הוליווד". משהו בקסם שלה, הרגעים בה היא נלחצת והפוטנציאל שזהינו כבר אז ל"ארץ נהדרת" - הם מה שהפכו את גברת דיין לבלתי נשכחת ולאחת הדמויות הקורעות בסדרות הישראליות. בא לנו לקחת מזוודה לתקופת השידור המקורית של הסדרה כדי להתרגש ולצחוק ממנה כמו בפעם הראשונה!

© צלם: יוסי צבקר, באדיבות yes

שמש ואתי

"סחה? סחטיקה! סחטיין? סחטיש!" צמד חמד שנועדו זה לזו מהרגע הראשון בו נפגשו ב"אימפריית השמש". הזוג הזה לא הפסיק לעקוץ אחד את השני, ליצור בדיחות משותפות ולהתנשא בדרך שלהם מעל כולם - ואנחנו רק הרווחנו מזה. שמש ואתי היו הפנים של הקומדיה הישראליות בסוף שנות ה-90 ובאינספור שידורים חוזרים של ששת העונות ב"שמש". אחחח הגעגוע!

© מתוך שמש, קשת 12 וטדי הפקות

טובה גמזו

אויש, אויש, אויש! עם כמה ששנאנו את מעלליה של טובה גמזו ב"האלופה" אי אפשר היה שלא לחבב אותה ואת הצחוק, אוצר המילים שלה ואפילו את הקול המעצבן והייחודי. משהו בדמות הזאת היה כל כך מציאותי ולדעתנו היה צריך להכניס אותה לריאליטי. 

 

מיקה שקד

הצלע הכי קורעת בחבורת "השמיניה" הייתה ללא ספק מיקה שקד. היא תמיד הייתה נועזת, רעשנית, מבולגנת ואומרת את הדבר הלא נכון בזמן הלא נכון  - מה שהוליד לא מעט רגעים בלתי נשכחים בעונות. שקד הייתה חצופה ולא מהססת וגם חברי השמיניה ידעו להעריך את המשבצת שלה כאתנחתא הקומית שלהם.

© מתוך השמיניה, ערוץ הילדים

קצר וניוטון

עוד צמד בלתי נשכח במסך הטלוויזיה הישראלי הם קצר וניוטון מ"עספור". קרובי המשפחה שהם גם החברים הכי טובים היו אחראים על הרגעים הכי קורעים של הסדרה. הריבים שלהם, הדביליות שלהם והמעשים נטולי המחשבה הם מה שהפכו אותם לכה מיוחדים וכאלו שחייבים לחזור אל המסך. איך הם אומרים? תזמון זה עניין של טיימינג!

 
תגובות