דחוף לשרוף: הסדרות עם הסופים המאכזבים ביותר. צילומים: Helen Sloan/HBO, Warner Bros. Entertainment Inc ובאדיבות yes

דחוף לשרוף: הסדרות עם הסופים המאכזבים ביותר

את הטוב שומרים לסוף? לא בהכרח! אספנו עבורכם כמה מהסדרות הבינלאומיות המצליחות ביותר שהסתיימו בצורה מבאסת במיוחד והיינו רוצים לשרוף במדורה ולשכוח שזה קרה • זהירות ספויילר

לכבוד ל"ג בעומר - הנה כמה דברים, או יותר נכון סצינות שהיינו שמחים לשרוף... אם גם לכם קרה שבמשך תקופה עקבתם אחרי סדרה באדיקות והרגשתם שאתם חווים בעצמכם כל פיתול ופיתול בעלילתה, אך כשהגעתם לסיומה כל כך התאכזבתם שתהיתם - מי נתן למחדל הזה לקרות? בדיוק בשביל זה אנחנו פה! אספנו עבורכם את רשימת הסדרות עם הסופים המאכזבים ביותר כדי שאתם תעשו את ההחלטה הנבונה ביותר לפני שתערכו את הבינג' הבא שלכם. מיותר לציין אך בכל זאת - זהירות ספויילרים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

משחקי הכס

אם הייתם מבקשים מאיתנו לפני שנתיים לערוך את רשימת הסדרות עם הסופים הכי מאכזבים - זאת כנראה הסדרה האחרונה שהיינו חושבים שתיכנס לרשימה. כבר מצפייה ראשונה ב"משחקי הכס" היינו יכולים לומר שסדרה כזאת לא נראתה מעולם. לא רק אנחנו חושבים ככה, גם מיליוני צופים מרחבי העולם התאהבו בסדרה מהרגע הראשון וראו באופן אדוק כל פרק, אולם, לאכזבתם הסוף שקיבלו לסדרה הוא ממש לא הסיום שציפו לו. בפרק הסיום, אחרי שהחריבה את "מעלה המלך" ג'ון סנואו הורג את דאינריז טארגריון, מיד אחרי שנחשף כי הם קרובי משפחה. סיום זה הותיר מעריצים רבים עם טעם מר בפה בשל קצוות רבים שנשארו פתוחים. כמה מאוכזבים היו המעריצים? אפשר לומר שהפרק האחרון מדורג באתר Rotten Tomatoes עם הציון 48, בעוד שממוצע שאר הפרקים עומד על ציון 90.

 

שקרניות קטנות


אחת הסיומות המשעממות ביותר היא לחלוטין של הסדרה "שקרניות קטנות". אחרי שמעריצים רבים טענו שהסדרה חוזרת על עצמה לאורך כל העונות וככל שממשיכה לא יוצרת את העניין שיצרה בתחילתה, הם קיוו שהסוף לפחות יהיה שווה את זה. לפי תגובותיהם - כנראה שזה ממש לא הסוף שהם ציפו לו. בסיום הסדרה מגלים סוף כל סוף מי זאת A (כמתבקש) אל למרות שחשבו שזאת אליסון, מסתבר שזו בכלל האחות התאומה של ספנסר. במילים פשוטות הטוויסט שבחרו יוצרי הסדרה להשתמש בו בסוף הוא שמי שהתעללה בחבורת הבנות לאורך הסדרה היא בעצם אחותה התאומה הרשעית שהסתתרה עד אז - זה לחלוטין טוויסט מפתיע שלא יצא לנו לראות, אך זה לא סיפק את המעריצים.

 

גוסיפ גירל

מסדרת מתח מפחידה שהסתירה במשך שנים מצופיה מי היא דמות מסתורית עם השפעה עוצמתית על כל שאר דמויות הסדרה, נעבור לסדרה כזאת בדיוק רק שכל המתח והפחד הופכים להיות עיסוק אובססיבי באופנה וגם לא מעט בשייד. בסוף מתגלה כי ה'גוסיפ גירל' הוא למעשה 'לונלי בוי' (או בשמו המקורי דן אמפרי), הסופר הרגיש שלאורך הסדרה דווקא נמנע מרכילות. אומנם הסוף, שלכאורה אמור היה להראות מפתיע ולא צפוי, הפך בעיניי רבים להיות אופרת סבון כשבסיום הפרק רואים המעריצים מה קורה עם דמויות הסדרה חמש שנים קדימה. מסתבר שאחרי שנים רווי מריבות ובלאגן הסוף הוא שליו וטוב למדי, דן וסרינה מתחתנים, לצ'אק ובלייר יש ילד, לילי ורופוס חזרו להיות ביחד ונייט מועמד לראשות העיר ניו יורק. כמה רגוע ככה מרגיז.

 

GLEE

לאורך כל שנות שידוריה "גליי" זכתה לעניין רב בעיניי המעריצים והמבקרים. אף על פי שהסדרה צברה תארים רבים כמו זכייה בגלובוס הזהב, רייטינג מרקיע שחקים ואהדה מטורפת מצד מעריצים על קידום נושאים חברתיים שלא באים בדרך כלל לידי ביטוי בסדרות נוער (כמו התמודדות עם הפרעות אכילה, קשיים חברתיים וזכויות קהילת הלהטב"ק) - דבר לא מנע ממנה להגיש לאוהדים הרבים סיום צונן במיוחד. בסוף הסדרה מגלים כי רייצ’ל זוכה בטוני ונמצאת בזוגיות עם ג’סי, סאם מנהל את הלהקה של גלי קלאב ומיסטר שו הוא בעצם המנהל החדש של בית הספר. אך מעבר לאותן דמויות לא נעשתה כמעט התייחסות לשאר הדמויות המקוריות של הסדרה. נורא מזה היה הסגנון של הפרק - בניגוד לשאר הסדרה שהתהדרה בססגוניות יוצאת דופן הסיום היה חד גוני וניתן לומר שאפילו משעמם.

 

דקסטר

ללא ספק זו הסדרה "שזכתה" לביקורות הנוקבות ביותר לגביי סיומה מפי הצופים. במשך שבע עונות הצליחו יוצרי הסדרה לגרום לצופים לחשוב על השאלה המוסרית - האם מותר לרצוח רוצחים סדרתיים שחמקו מעונש? או במילים אחרות, האם באמת "גונב מגנב פטור"? התשובה הגיעה בפרק סיום הסדרה ונגלתה גם בפני הדמות הראשית. אחרי מספר עונות בהן רצח דקסטר עבריינים שונים מבלי להיחשף, בפרק האחרון הוא מחליט לחשוף את עצמו בפני המשטרה כשהוא יורה במי שירה באחותו, הורג את אחותו כדי שלא תישאר צמח ומפליג למקום מבודד כדי להיות חוטב עצים. אותו סוף השאיר את הצופים פעורי פה לאור התשובה הצפויה - אי אפשר לקחת את החוק לידיים.

 

חברים

"חברים" היא ללא כל צל של ספק אחת הסדרות הנדירות שלעולם לא מתיישנות ויישארו לנצח רלוונטיות ומעניינות, למעט פרק אחד - פרק הסיום. במשך עשר עונות התאהבנו בחבורה של רייצ'ל, ג'ואי, פיבי, מוניקה, צ'נדלר ורוס. בכינו איתם ברגעים הכואבים, שמחנו על ההודעות המרגשות ובעיקר צחקנו. אז למה אנחנו כל כך מאוכזבים מפרק הסיום? אולי בגלל שלא חווינו כמעט אף אחד מהרגשות האלו בהקשר לחבורה. רוב הפרק הוקדש לזוגיות של רייצ'ל ורוס, דבר שכמעט לא נתן מקום לשאר חברי החבורה. סיום זה לא נתן כמעט תחושה של סגירת מעגל וההתרגשות שציפינו לה לא הגיעה. מעבר לכך, אנחנו חושבים שהסוף המאכזב זו סיבה מצוינת לעונת איחוד.

 

איך פגשתי את אמא

"חברים" זאת לא הסדרה הקומית היחידה שנכנסה לרשימה, גם המתחרה שלה "איך פגשתי את אמא" תפסה מקום "מכובד" כאן. אחרי תשע עונות בהן עלתה וחזרה השאלה מי זו האמא של ילדיו של טד. בפרק הסיום הגיע הרגע המיוחל ונחשפה התשובה המסקרנת. אבל התשובה מאכזבת במיוחד. מסתבר שהאם לה כל כך ציפינו לאורך כל השנים היא בסיסטית שטד פגש בתחנת הרכבת. כלומר, האמא היא דמות משנית. אם כל זה לא מספיק - מסתבר שהיא גם מתה.

 
תגובות