קוקה בע"מ: אותנטית, מצחיקה וגם מרגשת. רונן פדידה

קוקה בע"מ: אותנטית, מצחיקה וגם מרגשת

סדרת הריאליטי על משפחתה של ליאור קוקה עלתה לאוויר ונדמה שמצאנו תוכן חדש להתאהב בו • ביקורת

תוכנית דוקו ריאליטי, בעיקר כאלו שהם תוצרת כחול לבן, לא תמיד מצליחות להביא אמינות, אותנטיות וברובן אנו נבחין מתי הסצינות 'מבוימות' או 'מכוונות' מצד ההפקה. נדיר לראות כאן דוקו-ריאליטי מז'אנר הבידור שהן מצליחות לגרום לקהל להתחבר ולחלקו גם להזדהות. נדמה שדווקא בריאליטי החדש של HOT בידור, "קוקה בע"מ" - יש אותנטיות וכנות בשפע שעובדים לטובתה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ליאור קוקה הפכה למלכת הקינוחים בשנים האחרונות ולשם מוכר ברחבי הארץ, יחד עם הכשרון, הדוכנים, הסניפים והתורות הארוכים, עוקביה של קוקה הבחינו והיו אובבסיבים אליה ולמותג גם בווכת האישיות הצבעונית של ליאור. היא מסוג האנשים שאתה מרגיש שחובה שתהיה עליהם מצלמה 24/7 - וזה אכן קרה והפעם יחד עם משפחתה שהצטרפה להרפתקה (ובצדק).

הריאליטי המשפחתי היה אמור להיראות אחרת, אלא שלמציאות חוקים משלה ובעקבות מצב הקורונה הוחלט שבמסגרת התוכנית ליאור תחזור לגור בבית הוריה במעלה אדומים, יחד עם הסגירה הזמנית של עסקיה בתחילת המשבר. ללא ספק מדובר בהחלטה שהולידה רגעים קומיים מעולים, טראשים (מהסוג הכייפי) ורצון לצפות בזה עוד ועוד. ההתמודדות של קוקה, 'הילדה של השכן' שהתפרסמה ועברה לעיר הגדולה מועברת בצורה מציאותית, חושפת את רגשותיה ואת רגשות המשפחה, את העקיצות הקטנות שמבחוץ היא זורמת איתן אך בפועל גם קצת נעלבת, החשיבה של המשפחה שאפשר כך סתם לפזר הבטחות לאחרים עבור 'סטורי מפרגן' מצד ליאור בחשיבה שהיא ישר תסכים, כאילו לא מדובר בעוד הכנסה שלה במיוחד בתקופה הזאת נתן עוד זווית לעולם הפרסום מהצד שלאו דווקא נחשפנו אליו.

נכון, על פניו קוקה יכולה להצטייר ככזאת שעפה על עצמה, השתנתה, עזבה את המקום הקטן והצנוע ומתפרעת עם הכסף, היא גם לא מכחישה את הבזבזנות שלה, אך מדגישה שהיא שלמה עם זה כי היא עשתה את זה דרך הגשמת החלומות שלה, הכסך שהיא עמלה עליו קשה ושעכשיו מגיע לה לקצור את הפירות. אנחנו יכולים לא להסכים איתה ורצוי גם שלא לעשות כמוה (לפחות לא בצורה מוגזמת), אך אפשר להבין אותה - מתי בפעם האחרונה קנינו לעצמנו משהו שממש רצינו ובזכות עצמכם באמת יכולתם לקנות אותו? 

ההתמודדות של ליאור אל מול דאגת משפחתה ואי הבנת המשפחה בעולם הפרסום מועברים אלינו כרגעים אמיתיים, מעניינים, אמוציונליים המנגנים על כמה סוגי רגשות בפזיזות. המשפחה הצבעונית (לא פחות מליאור עצמה) בהחלט משקפת את איך שלא מעט אנשים היו מגיבים לפרסום של בן או בת משפחה שלהם ונותנת לנו מענה לשאלות והתמודדויות משני הצדדים. גם משה, אביה של קוקה, בולט לטובה, כי כמו שניתן להבחין הבית של המשפחה הוא גדול ורחב, לא משהו שיש לכולם בארץ, אבל בכל זאת יש לו ערך לכסף ודאגה כנה לבת שלו ולא מתוך צרות עין על הצלחתה - חוסר ההבנה ביניהם בנושא הייתה קצת מבאסת וכואבת מהצד.

 

נקודת זכות נוספת לסדרה היא שניתן לראות גם את ההתמודדות של העסקים עם המשבר בצורה קרובה יותר, השילוב של הקורונה עם הריאליטי, הלחץ של המשבר יחד עם הלחץ המשפחתי עובר על המסך בצורה מסקרנת, בגובה העיניים וקולעת. ציפינו רק לצחוק בריאליטי הזה אבל היה בו גם משהו מרגש וזה מה שהפתיע אותנו. כשהסביבה אמיתית, לא מתביישת במצלמות ומורכבת מאנשים שלא חוסכים את מה שיש להם על הלב - אבל לא מרוע, אלא פשוט מכנות - זה מה שעושה את זה לתוכנית ריאליטי-טראש מעולה ומעניינת.

© HOT בידור

שלא תטעו, לא מדובר בריאליטי שהמציא את הגלגל או במשהו שלא ראינו קודם, הוא פשוט מורכב מהאנשים הנכונים לפורמט ונותן להם להיות מי שהם, כך שהתוצאה היא בדיוק מה שרצינו לראות, במיוחד בתקופה הזאת. בקיצור, משפחת קוקה - אנחנו מאוהבים ודורשים כמה קינוחים שיהיה לנו מה לנשנש בזמן הצפייה, סבבה?

תגובות