לראשונה בישראל: שחקן עם תסמונת דאון בסדרת נוער. אור גפן

לראשונה בישראל: שחקן עם תסמונת דאון בסדרת נוער

סוף סוף זה קורה: שילוב שחקנים, לא רק כדמויות מקשת גווני החברה, ממשיכים להתקדם ולראשונה יככב שחקן עם תסמונת דאון בסדרת נוער חדשה

יש מקום ונציגות לכולם - וכעת זה לא רק מסר על הנייר. שנת 2020 והגיע הזמן שבאמת יהיה ייצוג למגוון החברה על מסך הטלוויזיה. בתחילת הדרך הייצוגים היו יותר על ידי שחקנים מוכרים שגילמו דמויות שונות, אך עם הזמן גם שחקנים עם תסמונות, מוגבלויות ונכויות משולבים בעצמם בסדרות. בזמן שבחו"ל הדבר נפוץ יותר - בארץ, זה מתחיל להניע הילוך וכעת, יככב שחקן עם תסמונת דאון בסדרת נוער חדשה שתחל להצטלם כבר השבוע.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אחרי שילובם המוצלח של שחקנים עם אוטיזם ב"בית הכלבים" ובפסטיגל האחרון, בסדרת הנוער החדשה, "זיגי" (טין ניק ב-HOT) יככב השחקן הצעיר בן ה-19, אליהו שאקי, עם תסמונת דאון. מדובר בסדרה שתדגול באומץ, על להיות 'שונה' בחברה ועל המחיר של הגשמת החלומות. בהתאמה הדמות הראשית בסדרה היא של אשר ("זיגי") נער בן 16 שנולד עם מחלת עור, אותו יגלם השחקן אמיתי הרמן שמתמודד עם אותה המחלה במציאות.

יכולים למרות הכל
למה אין שחקנים עם מוגבלויות ונכות בטלוויזיה?
ליאן הרשקוביץ
בסדרות הנוער ובטלוויזיה בכלל ישנה נציגות נמוכה מאוד של שחקנים עם מוגבלות פיזית, נפשית או שכלית. אז למה הם עצמם לא נמצאים על המסך שלנו למרות שקיימות דמויות כאלו?

שאקי, שיהפוך עם עליית הסדרה לכוכב נוער, כבר הגיע אתמול (א') למפגש הרמת הכוסית של חברי הקאסט: אמיתי הרמן, עומר חזן, שיר זוארץ, שירה לוי, קווין רובין, שירלי לוי, אוראל צברי, טל מוסרי, אלין כהן, עדן מאירי, אנחל בונני, מירי בוהדנה, אור אדרי, עמית סידי, דורון ביטון, ישראל אטיאס, אלירז שדה, אילנית לוי ונוספים (ביניהם אנה זק שלא יכלה להגיע).

© אור גפן
קאסט הסדרה © אור גפן
שאקי ואלין כהן © אור גפן

הצופים הישראלים כבר זכו לראות שחקן עם תסמונת דאון בלהיט נוער, אומנם לא תוצרת ישראל - "כמעט מלאכים". מדובר בדמותו של טוריטו אשר גולמה על ידי סבסטיאן קורה - שהוא בעל תסמונת דאון גם במציאות.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן הפועלת בשנים האחרונות לקידום ייצוג אותנטי של שחקנים עם מוגבלות בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל ובארצות הברית, ברכה על הליהוק החדש: "שילובו של אליהו שאקי בסדרת הנוער החדשה הוא מהלך מבורך והמשכה של מגמה מעודדת בשנתיים האחרונות להגדיל את הייצוג של אנשים עם מוגבלויות בתעשיית הבידור הישראלית. ליהוק שחקנים עם מוגבלות לא רק שעושה צדק עם מאות שחקנים ושחקניות מוכשרים מקרב אוכלוסיה זו, הוא גם צעד הכרחי להסרת סטיגמות ודעות קדומות כלפי אנשים עם מוגבלות. אנו מאמינים שמה שהחל לפני שלוש שנים עם שילובה של שחקנית חירשת בסדרה "ויקי ואני" וממשיך כעת עם סדרת הנוער החדשה, יצבור תאוצה ויהפוך לדבר שבשגרה בעתיד הקרוב בישראל".

 

תגובות