למרות השינויים בליהוק, לעונה השנייה של תאג"ד עדיין יש את זה. צילום: באדיבות yes

למרות השינויים בליהוק, לעונה השנייה של תאג"ד עדיין יש את זה

חמש שנים לאחר העונה הראשונה הסדרה תאג"ד חוזרת למסך עם אותו ניצוץ שהיה לה (מינוס תומר קאפון אחד) וממשיכה ברובה להציב את הרף הגבוה שהפך אותה לכל-כך מצליחה. ביקורת

אחרי תקופה לא קצרה, אמש (ב') שודר פרק הבכורה הכפול של העונה השנייה על גדוד החובשים שכבש את המדינה - הנה מה שחשבנו עליו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הפרק נפתח בדיוק בנקודה בה העונה הראשונה נעצרה לפני ארבע שנים, רותם הפרמדיקית מדממת לאחר פיצוץ מכונית התופת כאשר דניאל (תומר קאפון) פולצ'ק (דין מירושניקוב) ובן-לולו (אור אדרי) מנסים להציל את חייה. מיד מגיע לזירת האירוע עומר (דניאל ליטמן), קצין רפואי כריזמטי, ומפנה את רותם במסוק לבית החולים.

חודש לאחר מכן אנחנו לומדים כי רותם החלימה וחזרה לחבורה האהבה שיחד עם כל הגדוד (המג"ד זהבי, הרל"שית המעצבנת שלו רונה ואפילו השחקן קובי פרג' בתור הרס"ר) עוברים יחדיו לתפוס קו בבסיס ברמת הגולן. שם הם פוגשים את הרופא החדש והלא כל-כך נחמד שלהם, בועז, שנראה כי הולך להמשיך את קו הקשיחות שהפגין אברי, הרופא מהעונה הקודמת, ואף הולך להיות אכזרי יותר לחובשים האהובים. הם גם פוגשים בשנית את מי שיהיה הקצין החדש שלהם - עומר (דניאל ליטמן) שנמצא בגזרת ישראל-סוריה בעקבות אחיו האהוב שנעלם שם לפני 10 שנים. כבר בתחילת הסדרה החובשים מוקפצים לאירוע מבצעי שמסלים לניסיון פיגוע, ואנחנו חייבים להודות שהתגעגענו לאנדרלין היחודי שתאג"ד יודע להביא למסך. למרות המחסור בשחקן המרכזי שלזכותו נזקף חלק גדול מהצלחת העונה הראשונה, נראה שהעונה השנייה של תאג"ד תשמור על אותן יסודות שהפכו אותה לכל-כך מצליחה ופופלרית.

דניאל ליטמן בתור עומר בתאג"ד
דניאל ליטמן בתור עומר בתאג"ד © צילום: באדיבות yes

אם כבר עסקנו בתומר קאפון, שהחליט שבועות לפני תחילת הצילומים של העונה השנייה לעזוב את הסדרה, נציין כי כבר בדקות הראשונות של פרק הבכורה הוא נעלם כלא היה, בלי הסבר הגיוני או סיבה מוצדקת, וזה חבל - כי אם כבר נפרדים מדמות מרכזית כמו דניאל החוג"ד, לפחות היו מפרידים אותו מהצופים בצורה הגיונית וראויה (מה שסביר הניח יקרה רק בהמשך). חוץ מקאפון, ועוד מספר דמויות שלא ימשיכו לעונה השנייה, אנחנו כן שמחים לבשר שרוב השחקנים מהעונה הראשונה נשארו - פולצ'ק הדתי החמוד, בן לולו הנהג שתמיד יש לו מה להגיד, ליה החצופה (שירה נאור), הזוג המצחיק טטרו ודקל (אורן פפיסמדוב ויניב זנבה). כל אלה ועוד דמויות משנה נוספות יככבו גם בעונה השנייה, ואנחנו רק מברכים על כך.

לפחות היינו נפרדים. תומר קאפון בעונה הראשונה של תאג"ד
לפחות היינו נפרדים יפה. תומר קאפון בעונה הראשונה של תאג"ד © צילום: באדיבות yes

לצד הקאסט המקורי זכינו להכיר לא מעט דמויות חדשות (יחסית לפרק בכורה): אנחנו פוגשים את בועז הרופא הקשוח (דור הררי), זוכת האח הגדול עדן סבן שמגלמת תצפיתנית בבסיס, דנה לב בנעלייה של נהגת שנמצאת ברומן עם עומר (ליטמן) וגם זוכים להכיר את זוג השק"מיסטים החדשים שהם סטייל טטרו ודקל רק הרבה יותר עליזים ומתוסרטים. יחד לאלה מצטרפים עוד מספר דמויות משנה. ספק אם לכל הדמויות הרבות שהכרנו יהיה מקום בסדרה וכולן יהיו חיוניות ולא יהיו תוצאה של אובר-ליהוק, מה שבטוח - כן הצלחנו להתבלבל פעם אחת מי זה מי עם כל כך הרבה פנים חדשות.

מלבד העלילה והליהוק, הסדרה, בניצוחו של ציון רובין, שומרת גם על הפרטים הקטנים: הפסקול המצויין מהעונה הראשונה מביע נוכחות גם בעונה החדשה, הדיוקים במונחים הרפואיים, גם החוסר דיוקים עדיין שם (איזה צנחן מסתובב עם נשק תבור?) וגם אותם ניואנסים קטנים בתסריט כמו הבדיחות שוברות הקרח של בן לולו וטטרו. 

האמת? התגעגענו. שירה נאור ואור אדרי בתור ליה ובן-לולו בעונה השנייה של תאג"ד
האמת? התגעגענו. שירה נאור ואור אדרי בתור ליה ובן-לולו בעונה השנייה של תאג"ד © צילום: באדיבות yes

לסיכום, תאג"ד לא שכחה מאיפה היא באה, היא ממשיכה לתאר את החיים בצה"ל בצורה הלא ממלכתית, עם הומור מעולה, שמירה על רוב הליהוק המקורי ועל רגעי האקשן שמעלים לצופים את רמות האנדרלין בגוף. נכון, זה לא הולך להיות דומה לעונה הראשונה עם השינוי המשמעותי בקאסט השחקנים, אבל עם השמירה על שאר אבני היסוד שלה - אנחנו מאמינים שהעונה השנייה של תאג"ד הולכת להיות להיט לא פחות מצליח.

 

העונה השנייה של תאג"ד, שני-רביעי 21:00 ב-yes וב-STINGTV








תגובות