הסדרות שהחלו ככישלון והפכו לקאלט. אחד העם 1-רשת 13, Netflix, 991 Castle Rock Entertainment באדיבות yes

הסדרות שהחלו ככישלון והפכו לקאלט

מ"אחד העם" ועד "סיינפלד": יש לא מעט סדרות שנחשבות למצליחות במיוחד ולקאלט של ממש, אך לא תמיד הכל היה זוהר בדרך שלהן להצלחה והן זכו לביקורות רעות ולנתונים נמוכים. קבלו את הסדרות שנחשבו לאכזבה והפכו להצלחה!

הן "זכו" לביקורות מוחצות מכל כיוון אפשרי, הצופים לא איחרו לקטול אותן לפני שפשוט נמנעו מלצפות בהן, והמפיקים התחילו להצטער על הרגע שלקחו בהן חלק. עד שלפתע, הסדרות שהועמדו במסלול הבטוח לכישלון, החלו לנסוק מעלה, והפכו לסדרות אייקוניות ואהובות שאנחנו פשוט לא יכולים לדמיין אותן אחרת!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


סיינפלד

מדובר באחת מ-50 תכניות הטלוויזיה הגדולות בכל הזמנים שהחלה את שידוריה בסוף שנות ה-80 סללה את דרכן של הרבה סדרות קאלט שכולנו אוהבים ונחשבת כאבן דרך של ממש בכל מה שקשור לתרבות האמריקאית. "סיינפלד" לא נחלה בתחילתה הצלחה מסחררת כפי שציפו יוצריה, הסטנדאפיסט האגדי ג'רי סיינפלד ולארי דיוויד. סיינפלד הייתה סדרה חדשנית ושונה בנוף האמריקאי של סוף שנות ה-80 ועל כך אין שום ויכוח, אך כששודרה לראשונה, אינה התקבלה כצפוי, ולאורך עונתה הראשונה קיבלה בעיקר משוב שלילי מהקהל, והיו טענות שונות. יאמר לזכות היוצרים, שלקחו לתשומת ליבם את הביקורת על העונה הראשונה, ובהדרגה העניינים השתפרו מהעונה השנייה ואילך. בכל זאת, קומדיית המצבים המוערכת והפופולרית ביותר אי פעם.

 

דוקטור הו

הסדרה הבריטית המקורית שהחלה שידוריה בשנת 1963 עמדה איתנה ונשארה על המסך הבריטי במשך 26 עונות, נהפכה למאוסה על ידי הקהל הבריטי אחרי כמעט שלושים שנה על המסך, אחוזי הרייטינג צנחו, הסדרה עברה לשידורים בשעות אחרות אך לבסוף בוטלה לגמרי. בשנות ה-90 היה אפילו ניסיון להחיות את הסדרה מחדש עם הפקת סרט טלוויזיה שיהווה פתיח לעונה נוספת, אך זה כשל באקרנים ולא ניבא את בואה של עונה חדשה. עם זאת, היוצרים לא ויתרו ובשנת 2005 הסדרה המיתולוגית שודרה למשך לא פחות מתשע עונות (!) קרוב לחמישים שנה מאז שיצאה לאוויר העולם, אהבת הדור הצעיר, הביקורות המהללות והמועמדויות וכמות המעריצים שהלכו וגברו בהחלט הוכיחו שזו סדרה שתישאר לדורות!

 

בית הנייר

הסדרה הספרדית המצליחה ביותר בכל הזמנים שכבשה את העולם בשיגעון, הייתה לא יותר מאשר בינונית מינוס בשידורי המקור שלה בערוץ הכבלים הספרדי "אנטנה 3", בו שודרה לראשונה. העונה הראשונה צברה אחוזי צפייה בינוניים למדי והביקורות אינן היו מרעישות, אחוזי הרייטינג ירדו וצנחו מפרק לפרק והעונה השנייה נחלה תבוסה של ממש. הקהל הספרדי לא התחבר, ולא חשש להפגין זאת. היוצרים והשחקנים סיימו את המסע מובסים, ועוד עונה נראתה כמו משהו שאפילו לא היה אפשר לחלום עליו. אלא שאז הגיעה נטפליקס, ענקית הסטרימינג העולמית קנתה את הסדרה. ללא יחסי ציבור מפלצתיים או פרסום כלל, הסדרה תפסה תאוצה כמו אש בשדה קוצים. כמעט בן לילה הקאסט, עד אותו הרגע שחקנים ספרדים מקומיים שבחיים לא חלמו על הכרה בינלאומית, הפכו לכוכבים הכי מדוברים על הפלנטה, והעולם צעק לעוד עונה. היום? אם לא ראיתם או לפחות זמזמתם בלה צ'או בלי ששמתם לב, כנראה שהגעתם ממאדים. הסדרה נחשבת לתופעה תרבותית של ממש, חודשה לשלוש עונות בהפקות ענק שהאחרונה בהן בדרך, וחברי הקאסט כבר מזמן נחשבים לכוכבים הגדולים בעולם.

 


המשרד (הגרסה האמריקאית)

הגרסה האמריקאית זוכת פרס האמי של הסדרה שהוגדרה כ"סיטקום הגדול ביותר של המאה ה-21", ממש לא התחילה בתור הבטחה. על העונה הראשונה של הגרסה האמריקאית נאמר שהיא מאכזבת ובינונית, מסתמכת יתר על המידה על השראתה הבריטית ולא קולעת במאת האחוזים לקהל האמריקאי, מה שיצר טון מוזר. היוצרים הבינו את הבעיה, התמקדו בעיקר בפיתוח הדמויות והתאמתן לקהל האמריקאי, מה שהוביל לתשע עונות, שהופכות אותה לאחת סדרות הקומדיה הטובות ביותר בכל הזמנים, חביבת הצופים וכן, המבקרים ועטורת פרסים. גם היוצרים הישראלים לא איחרו את גל ההצלחה ויצרו גרסת כחול לבן בכיכובו של דביר בנדק אשר לא צלחה על המסך.

 


נשואים פלוס

הקומדיה המשפחתית המטורפת מסוף שנות ה-80 לא בדיוק התחבבה, בעיקר על המבקרים, בתחילת דרכה. נטען כי הסדרה עילגת, בעלת דמויות שטחיות עם הערות מיניות וכן מלאה בסגנון הומור המכונה "הומור שירותים". "נשואים פלוס" הייתה סיטקום שהציג לראשונה משפחה קצת אחרת ממשפחה אמריקאית טיפוסית, כנהוג בסדרות ההללו, והרשתה לעצמה ללעוג על הפורמט. עם הזמן, המבקרים למדו לאהוב אותה והקהל הצביע בשלט. נטען כי בהמשך הדמויות ותצוגת המשחקים של הקאסט השתפרה ועל כן גם היא נחשבת לאחת מהסדרות הקומיות האהובות בכל הזמנים. גם כאן, הגרסה הישראלית לא צלחה את מבחן המסך. באסוש.

 

אחד העם 1

כמובן שאי אפשר בלי דוגמה כחול לבן - קומדיית הקאלט הישראלית מבית היוצר של הקומיקאי אילן פלד (המגלם את דמותה של מירי פסקל האגדית), ממש לא התחילה ברעש וצלצולים כשיצאה לראשונה למסכי הטלוויזיה בשנת 2003. הסדרה התחילה כסדרת קאלט ממוצעת למדיי, עם אחוזי רייטינג סבירים ביותר, שרק ירדו מפרק לפרק, והציגה נתוני רייטינג מביכים לפרק האחרון. לא נדרש הרבה שזמן קצר לאחר סיום שידורה הסדרה נשכחה ונשארה מאחור, אך מי ידע שזוהי רק ההתחלה. שנים אחרי שהסדרה ירדה מהמסך והייתה לא יותר מזיכרון מתוק, המעריצים שלאט לאט הצטברו החליטו שהם רוצים עוד, ועשו הכל כדי להחזיר את הסדרה. היוצרים נענו לבקשה, ועשור לאחר סיום צילומי הסדרה המקורית, מצאו עצמם השחקנים עובדים במרץ על צילומי "אחד העם 101 ,"בה הדמויות חזרו לעוד עונה אייקונית, שבעצמה גררה עוד סדרה המשך בשם "הנוכלות" שיצאה בנובמבר 2019. יחד עם התחזקותה של הטיקטוק והפיכת קטעים משם לקטעי סאונד פופולריים בהשראת הסצינות - לא נתפלא אם זה לא סופן של הדמויות ושל הסדרה.

 
תגובות