הבינג' השבועי: "הפוליטיקאי" מוכיחה שפוליטיקה היא לא רק עניין של גדולים. GIOVANNI RUFINO/NETFLIX

הבינג' השבועי: "הפוליטיקאי" מוכיחה שפוליטיקה היא לא רק עניין של גדולים

סדרות פוליטיות לנוער הן משהו שכמעט ולא רואים על המסך, ו"הפוליטיקאי" המצוינת מבית נטפליקס מוכיחה עד כמה סדרות כאלה יכולה לעניין. רק אם לא תבהלו מהשם של הסדרה ותתנו צ'אנס (זה הכי סדרה קלילה לנוער!), תרוויחו בינג' מושלם לסגר

במדינה כמו שלנו, חדשות פוליטיות הן בראש סדר היום הציבורי מידי יום ופוליטיקה לפעמים נתפסת כמשהו ל"מבוגרים בלבד". "הפוליטיקאי", דרמת קומית לנוער שעלתה לפני כשנה לרשת הסטרימינג "נטפליקס", מוכיחה שפוליטיקה היא לא רק עניין של גדולים. יוצר הסדרה הזו הוא ראיין מרפי, שאת הסדרות האחרות שהוא יצר אתם בטוח מכירים ("Glee", "אימה אמריקאית" ועוד...). לפני עליית הסדרה הציפיות לסדרה היו בשמיים, ו"הפוליטיקאי" לא פחות טובה מהסדרות המוכרות והאהובות שמרפי יצר.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"הפוליטיקאי" עוקבת אחר פייטון הובארט, נער מאומץ במשפחה עשירה ותלמיד תיכון בכיתה יב' שאפתן במיוחד שמגיל קטן חולם להיבחר יום אחד לנשיאות ארה"ב. העונה הראשונה עוקבת אחר חייהם המשוגעים של פייטון וחבריו בתיכון כשהוא מתמודד לתפקיד נשיא מועצת התלמידים ויעשה הכל כדי לנצח בבחירות (בזכות התואר פייטון יוכל להתקדם לאוניברסיטה היוקרתית "הרווארד" ומשם הלאה). אומנם זה נשמע כמו דרמת תיכון טיפוסית, אבל זה ממש לא – אומנם העלילה יכולה להיות לעיתים מופרכת כשמתחשבים בעובדה שמדובר רק בבחירות בתיכון למועצת תלמידים (לא נעשה ספויילרים, אבל נגיד שמעורב ניסיון רצח, ולא אחד), אבל זה לגמרי מה שעושה את הסדרה. העונה הראשונה מלאה ברגעים מפתיעים, מצחיקים, ובלא מעט סודות אפלים שכמו שאתם מתארים לעצמכם יחשפו בלי שום התראה מוקדמת ויגרמו לדרמה גדולה.

 

העונה השנייה של הסדרה, שעלתה ביוני האחרון, שונה ויותר בוגרת מהעונה הקודמת לה. היא עוקבת אחרי הדמויות שלוש שנים לאחר אירועי העונה הראשונה, כשהם כבר סטונדטים ומתגוררים בניו יורק. הדמויות כבר לא בני נוער, אלא כבר צעירים בוגרים בני 22. לא נספר לכם מה הם עושים שם ולאן הם מתכננים להגיע, רק נספר שאם העונה הראשונה הייתה מלאה בדרמה, אתם לא מבינים מה מחכה לכם בעונה השנייה.

כמו בכל סדרה של ראיין מרפי, גם ההשקעה בסדרה הזו אדירה ולגמרי ניכרת כבר מהשנייה הראשונה. הלוקיישנים יפהפיים, והליהוק מוצלח ביותר. הקאסט המוכשר של הסדרה מכיל לא מעט שחקנים הוליוודים מפורסמים – גווינת' פאלטרו בתפקיד האמא היפה והמסורה של פייטון, ג'סיקה לאנג בתפקיד הסבתא המשוגעת של אחת הדמויות בחבורה ובט מידלר וג'ודית לייט המצוינות שהסצנות שלהן בעונה השנייה פשוט זהב.

© Adam Rose

עד כה לסדרה יש שתי עונות ו-15 פרקים סך הכל, כך שמהר מאוד תסיימו ותישארו עם טעם של עוד (עוד לא ברור אם תהיה עונה שלישית, אנחנו לגמרי מקווים שכן!). "הפוליטיקאי" היא דרמה קומית מעולה, ודווקא בימי הסגר שכולנו בבתים היא יכולה להיות ניקוי ראש מוצלח במיוחד.

© David Giesbrecht/Netflix
תגובות