לא רק ספרדית: סיפור אהבה טורקי על המסך. צילום מסך מ"חלומות בהקיץ"

לא רק ספרדית: סיפור אהבה טורקי על המסך

לא רק ספרדית: בשנה וחצי האחרונות דרמות טורקיות כובשות את המסך ואת בני הנוער. מחפשים עם איזו סדרה להתחיל? קבלו כמה המלצות חמות!

בשנות התשעים ותחילת האלפיים היו אלו הסדרות הארגנטינאיות שכבשו את ליבן של בנות העשרה הישראליות– "קטנטנות", "המורדים", "כמעט מלאכים" ועוד רבות וטובות. קבוצות מעריצים נפתחו, סיבובי הופעות, ביקורים בארץ וגל של צעירות שמשתוקק לכל פיסת מידע אפשרית עליהם.

 עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בשנים האחרונות, עם התפתחות עולם הסטרימינג והיכולת לצרוך מגוון רחב של סדרות מרחבי העולם, השפה הספרדית המשיכה לככב על המסך. הפעם לצד ספרד, שהפיקה סדרות בספרדית וגרמה לנו להתמכר ולבוגרים שבנינו, לחזור לשפה האהובה. ביניהן התוכניות "אליטה" ו"בית הנייר" שזכו להצלחה רבה.

 

אבל בשנה וחצי האחרונות, מדינה חדשה ומפתיעה מצליחה לסחוב אחריה קהל גדול של מעריצות בגילאי העשרה מישראל – טורקיה. שנייה לפני שאתם מרימים גבה, לא מדובר בדרמות כדוגמת "הכלה מאיסטנבול" ו"הסולטן", אלה שהאימהות שלנו צופות בהן בלי הפסקה.

טורקיה המבססת את מעמדה כמעצמה טלוויזיונית לדרמות, מוכיחה בזמן האחרון שהיא גם טובה בלהפיק קומדיות רומנטיות ממכרות לא פחות. כאלו שכוללות סיפורי אהבה בלתי צפויים ומערכות יחסים מרתקות, שיכולות ללמד אותנו דבר או שניים על אהבה - תשאלו את אלין כהן שדואגת להזכיר לנו את חיבתה לז'אנר בכל פעם מחדש בסטורי שלה.

עם עשרות הפקות מדי שנה, שחקנים כובשי לבבות מוכשרים ונוטפי סטייל (שאפילו מנהלים חשבונות אינסטגרם עם מיליוני עוקבים), טורקיה הצליחה למשוך אליה קהל חדש של מעריצות ישראליות בגילאי העשרה לז'אנר הקומדיות הטורקיות.

חברות התקשורת הישראליות (HOT, Yes, פרטנרTV וסלקום TV) כבר זיהו את הפוטנציאל הטמון מאחורי הסדרות הקיטשיות והרומנטיות והקימו ערוצי סדרות ייעודים המשדרים 24/7 מגוון סדרות טורקיות לקהל עצום של מעריצים. אם בעבר היו מייעדות אותו לגילאים בוגרים יותר, היום כבר מבינות שהתמונה השתנתה וגם צעירים וצעירות צופים בטורקית.

אם עדיין לא מצאתם במה לצפות ויש לך מספיק זמן פנוי בבית - הנה לכם רשימה של חמש סדרות טורקיות שזכו כבר לאהדה נרחבת בישראל ובמדינות רבות סביב העולם!

  1. תדפוק על דלתי

אדה ילדיז, סטודנטית לאדריכלות, מגלה שהמלגה שלה ללימודים באיטליה בוטלה על ידי סרקאן בולט, בעל חברת אדריכלות גדולה והיא מחליטה לנקום. כדי לתקן את האירועים, השניים חותמים על חוזה מעניין -  היא תהיה ארוסתו במשך חודשיים, תעזור לו להשיג את האקסית והוא יממן לה מחדש את המלגה ללימודים. בין השניים תתפתח מערכת יחסים מעניינת ולא פשוטה (משודר כרגע בטורקיה).

 
  1. הגבר הלא נכון

אוזגור הוא הרווק האולטימטיבי, שלא מאמין באהבה. אזגי היא בחורה שמאסה במערכות יחסים כושלות, לאחר שהאחרונה נגמרה במפתיע. השניים משתפים פעולה - אזגי תתלווה אליו לחתונת אחותו של אוזגור כ"בת זוגו" והוא ילמד אותה איך "לשחק את המשחק" ולכבוש את ליבם של הבחורים. בין השניים תתפתח מערכת יחסים מיוחדת ומרגשת (משודרת כרגע בטורקיה).

 
  1. חלומות בהקיץ

סנאם, נערה צעירה וחברותית שחלומה להיות סופרת, מתחילה לעבוד בחברת קופירייטינג כנערת שליחויות. בשל בעיות כלכליות להוריה עם העסק המשפחתי, נאלצת לשתף פעולה עם אמרה, הבן של הבעלים כדי למנוע מג'אן אחיו לעמוד בראש החברה. הדבר מקבל תפנית, כשג'אן וסנאם מתאהבים (לסדרה יש שתי עונות). 

 
  1. בטוב וברע

לפני חמש שנים, ארוסה של לילה נטש אותה ביום החתונה והסיבה לכך לא ידועה. אומנם היא לא הצליחה מאז להתקדם מבחינה רגשית, אבל היא כן הצליחה להתקדם מקצועית ולהפוך למארגנת אירועים מוצלחת. הכל מסתבך כשהיא מגלה שמוטל עליה לארגן את החתונה של ארוסה לשעבר עם בת זוגו החדשה (משודרת כרגע בטורקיה).

 
  1. תמיד איתך

בעקבות טעות רישום, דמיר וסלין מוגדרים כבעלים של אותו הבית ועד שיצליחו להכריע בדבר הבעלות, השניים נאלצים לחיות יחד. האירוע מקבל תפנית, כשסלין מגלה שהבוס החדש בחברה שבה היא עובדת הוא לא אחר מאשר דמיר עצמו. בין השניים תתפתח מערכת יחסים מורכבת אך מיוחדת (עונה אחת).

 

הסדרות כולן בשפה הטורקית אבל אם הצלחתם ללמוד ספרדית מצפייה ב"אליטה", לא רחוק היום בו תאמרו "גוניידן" (בוקר טוב) כשאתם בבוקר קמים. אם יש כאן מעריצים ומעריצות, זה הזמן להמליץ לכולנו עם איזו סדרה כדאי להתחיל!

        

תגובות