"מרגיש שנוצלתי": מתמודד "פרויקט הלהקה" נגד ההפקה. מתוך פרויקט הלהקה, ערוץ הילדים

"מרגיש שנוצלתי": מתמודד "פרויקט הלהקה" נגד ההפקה

שבע שנים אחרי: השחקן ניב חביב-אברהם, ממתמודדי עונת הבכורה של "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים, יוצא נגד ההפקה בטענות על ניצול וזלזול רפואי: "חתמתי עסקה עם השטן, מרגיש שנוצלתי"

אם השם ניב חביב אברהם נשמע לכם מוכר, זה מפני שבעברו השתתף כמתמודד בולט בעונה הראשונה של "פרויקט הלהקה" בערוץ הילדים והודח רגע לפני הגמר. תוכנית הריאליטי עלתה לאוויר ב-2013 וכללה שתי עונות, כאשר בכל אחת הורכבה להקת פופ חדשה. שבע שנים אחרי, ניב (כיום שחקן תיאטרון ובוגר בית ספר למשחק) החליט לצאת נגד הפקת התוכנית ולטעון שנוצל וכן מתלונן על התנהלות ההפקה מאחורי הקלעים בפוסט נוקב בחשבון הפייסבוק שלו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"הייתי אז אחרי צבא, ילד בן 21... הכל היה נראה נוצץ... ככל שהאודישנים הלכו והתקרבו ליישרות האחרונה - התחילו ההתניות 'או שאתה זורם איתנו ומספר את מה שלנו סיפרת בתחקירים - או שנאלץ להפרד ממך וחבל לנו'. הייתי ילד בן 21, מהפריפריה, שרק חלם לפרוץ וללכת רחוק... אמרתי 'כן' וחתמתי את העסקה שבעל פה, העסקה עם הריאליטי המפלצתי, יותר נכון, עם שטן לבוש בפראדה, או במקרה של התוכנית הזו - בשמלת פייטים נוצצת. בתחקיר שעברתי לפני הצילומים, שפכתי את ליבי, סיפרתי על עצמי ולא חסרתי פרט, מי ידע שבמהלך הצילומים עצמם - ישתמשו בכל כנגדי, מדובר בשנת 2013 - בואו - הריאליטי לא היה כזה ברור מאליו - לא מבחינתי".

כוכבי העונה הראשונה (ניב רביעי משמאל)
כוכבי העונה הראשונה (ניב רביעי משמאל) © אלון פורת, יחסי ציבור

"אני מרגיש היום שנוצלתי, קרעתי את התחת (סליחה על הביטוי לעדינים שבינינו), מהבוקר ועד לפנות בוקר חזרתי על קומבינציות של ריקוד, על שירים ולעזור לכל החבר׳ה שסביבי - האמנתי באמת ובתמים שזה משנה משהו. הכל הלך לפי התוכנית מבחינתי, כשרבו איתי - שמרתי על איפוק ועל נעם, בזמן שכל ההפקה דאגה לצעוק: 'מצלמה על ניב... - קלוזאפ על ניב!' - אכשהו הילד שהייתי היה בוגר ולא נתן להם את הסחורה, בתמימותי כמובן, בדיעבד - זה היה מקדם אותי לעוד שלבים".

© צילום מחשבון הפייסבוק של ניב

ניב מספר גם על מקרה בו נאלץ לקבל טיפול רפואי דחוף למרות שכבר התלונן מספר רב של פעמים מול ההפקה על כאבים: "פונתי לטיפול מחוץ לאולפנים בגלל מאמצי היתר שהפגנתי, הרצועה של אחת הרגליים הייתה במצב בעייתי ונאלצתי לקבל טיפול - אחרי שביקשתי מספר פעמים מההפקה שיעזרו לי ושכחו ממני ומבקשותיי. דאגו גם לא להראות דבר מזה בתוכנית כמובן. את מי ניב חביב מעניין כשיש לך את הטיפוס השני שהוא מצחיק רצח ואת 'הערס עם הגלח'?"

 

כמו כן מציין ניב מקרה בו ההפקה לא אילצה את משפחתו לשריין הגעה לגמר שלא היה ולא טרחה לבטל אותם לאחר הדחתו: "מסתבר שהתקשרו אל ההורים שלי, אמרו להם שאני הולך להיות בגמר ושהם חייבים מעכשיו לעכשיו להתארגן על עצמם ולבוא מאילת אל אתר הצילומים, שם יכריזו עלי כאחד המנצחים ושאחי עידן יבוא, שמו על זה ווטו - הרי ניב דיבר עליו ובכה במהלך התוכנית אז שווה לראות אותם מתחבקים. אם זה לא מספיק - תיקנו לו מתנות כי הוא חוגג ממש בעוד יומיים יום הולדת ורצינו לעשות לו הפתעה טלוויזיונית עם מכתבים מכל המשפחה ומתנות ובלונים. מפה לשם - הודחתי בטענה שאני לא מרגש, שיהיה... נשלחתי להצטלם במשך ארבע שעות מול המצלמה, לעשות טסטות ולספר על השבוע שהיה לי ועל התחושות אחרי ההדחה המפתיעה..."

© מתוך פרויקט הלהקה, ערוץ הילדים

ניב ממשיך ומתאר: "הודחתי ביום ההולדת וכל המתנות והמכתבים חיכו לי באיזו מלונית קטנטנה שההפקה דאגה שאשן בה (ללא הנייד). קראתי את המכתבים שכתבו לי ובכיתי. בבוקר התקשרתי לאמא וסיפרתי לה שהודחתי, היא הייתה המומה, סיפרה לי שלא עדכנו אותם על ההדחה ושמחר יום הגמר והם חייבים לבטל את בית המלון ושאחי חייב לחזור לעבוד כי ביטל יום עבודה מעכשיו לעכשיו במיוחד. שלושה ימים הייתי בשתיקה. לא הוצאתי מילה. יום הולדת אילם. יש לי עוד המון סיפורים מאותו חודש צילומים שהייתי בו. הילד בן ה-21 מאוד נהנה מהחוויה, אבל עם השנים אתה מבין שהפייטים של השטן נכנסו לך לעיניים ועיוורו אותך. הייתה חוויה לא משהו בכלל".

מאבוט המאירי (אשר הפיקו את התוכנית) ומערוץ הילדים לא התקבלה תגובה עד לפרסום הכתבה.

 

תגובות