אנה זק: "לא ידעתי להתמודד עם הפרסום". ביאנה ויטקין

אנה זק: "לא ידעתי להתמודד עם הפרסום"

אתם יודעים מה חזק? ראיון שחוזר אל עברה של אנה זק! תפסנו את כוכבת הנוער המצליחה לראיון מיוחד לכבוד חזרתה אל "הבנים והבנות" (ערוץ הילדים), הפעם על תקן המנחה • שמענו ממנה על הפרסום שהגיע בבת אחת, השינויים שעברה וגם: הקליפ שהחליטה לגנוז לאחרונה

שש שנים חלפו מאז שאנה זק (כיום בת 19), פרצה אל חיינו בעונה השנייה של תוכנית הריאליטי הקייצית של ערוץ הילדים - "הבנים והבנות". היום (ד') היא תסגור מעגל על המסך כשהיא תחזור לתוכנית, הפעם על תקן המנחה של הפורמט לצד עודד פז ובן זיני. לכבוד הקלוז'ר המרגש, תפסנו את אנה לראיון מיוחד בו צללנו איתה לימיה הראשונים בעולם הבידור.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"זאת סגירת מעגל מטורפת עבורי", מכריזה אנה ומסבירה: "היית שם ילדה נורא קטנה, זה היה הצעד הראשון שלי בעולם הזה, אז לחזור לתוכנית ועוד להנחות את הדבר הזה - זה הכי מרגש בעולם. אם זה לא מספיק אני גם מנחה ליד עודד פז שהנחה בעונה שלי, שזה בכלל מטורף".

מנחי התוכנית
מנחי התוכנית © ביאנה ויטקין

זה שונה לחוות את הכל ממבט נקודה אחרת?

"לגמרי כן. קודם כל - אין לחץ. כשאתה מתמודד אז יש לחץ נורא גדול. כאמור, בגלל שזה היה הדבר הראשון שעשיתי בטלוויזיה ובכלל בתחום, כל כך פחדתי ולא ידעתי למה אני ניגשת, לא ידעתי מה זה צילומים וטלוויזיה. תוסיף לזה גם את עניין התחרות עצמה - זה מפחיד. כשאתה נמצא בתוך התחרות, אתה מרגיש שזה כל עולמך ואם אתה מודח - אז זהו! הכל הרגיש נורא קיצוני". זק מספרת שלמרות כל הסטרס והראשוניות היא זוכרת את הכל לטובה: "כמתמודדת הייתה חוויה ענקית אך גם מלחיצה לפעמים. לעומת זאת, כמנחה אני באה רגועה, יודעת שאני לא מודחת (צוחקת)  - זה שונה לגמרי וכיף". 

זק ב-2014 כמתמודדת
זק ב-2014 כמתמודדת © באדיבות ערוץ הילדים

עבור אנה מדובר בתפקיד הנחיה ראשון בפורמט עם מתמודדים והיא מספרת שעבורה זה הרגיש כמו עליית מדרגה משמעותית. "אני אוהבת להנחות. זאת הייתה חוויה בשבילי גם בהנחיה וגם למדתי המון על עצמי. עד היום הנחתי יותר תוכניות שהן בלי 'אנשים' שאתה אמור להנגיש להם הכל. כאן, כשאתה אמור לתת משימות ויש מתמודדים - זה הרבה יותר קשה ומאתגר. אני מאוד אוהבת ללמוד".

את זוכרת את הדרך שלך בתוכנית?

"אני ממש זוכרת את האודישן שלי", מספרת ופוצחת בצחוק נבוך. "האמת שזה היה האודישן הראשון בחיי ונורא התרגשתי. עבורי זה היה מעמד ממש מלחיץ, אפילו בכיתי באודישן. אני ממש זוכרת את כל האודישן. מהעונה עצמה אני זוכרת ממש את ההדחה שלי, את הקאמבק שלי במסגרת גלגל הצלה ואת זה שהגעתי לגמר. האמת שגם את ההדחה של אנג'ל ברנס אני ממש זוכרת!".

נשארת בקשר עם מתמודדים מאז?

"שמרתי על קשר פה ושם. אבל הקשר הכי גדול שלי זה כמובן עם אנג'ל. אני בקשר למשל גם עם תומר טליאס".

אנה ואנג'ל © צילום מסך מאינסטגרם

"אני זוכרת את הרגעים הראשונים של גל הפרסום בעקבות התוכנית. קיבלתי הלם מוחלט שאנשים מזהים אותי, יודעים מי אני ושעולים לי העוקבים באינסטגרם בצורה מטורפת בבת אחת. זה היה מטורף, כי באמת הייתי אנונימית לגמרי ופתאום אנשים זיהו אותי וביקשו תמונות - זה היה ממש מוזר. לא הבנתי את סדר הגודל ולא את זה שמבקשים ממני להצטלם, אני חושבת שלא הבנתי גם את גודל הערוץ ואת התוכנית, לא ידעתי כמה זה עצום. כשנכנסתי לזה אמרתי לעצמי: 'בשביל הכיף, מה כבר יהיה?', לחלוטין לא ציפיתי לזה".

ואיך מתמודדים עם פרסום שבא בבת אחת?

"האמת שלא ישר ידעתי איך להתמודד עם הפרסום, זה משהו שהוא נורא קשה. פתאום מבן אדם נורא אנונימי להפוך לאדם שהציבור והילדים מכירים - זה נורא חדש וצריך ללמוד את זה - עד שאתה בכלל מעכל את הדבר הזה, ואגב, עד היום לא מעכלת. ללא ספק זה היה מאוד קשה בהתחלה להתמודד עם זה".

הפרסום בא במפתיע
הפרסום בא במפתיע. זק © באדיבות ערוץ הילדים

בדיעבד, להתחיל בגיל כה מוקדם היה נכון?

"אני לא חושבת שיש כזה דבר 'נכון או לא נכון', אני חושבת שכל דבר בא בזמן שלו וזה משתנה לפי כל בן אדם. אם זה הגיע בתקופה הזאת, אז כנראה זה היה צריך להגיע".  

החלק החשוב בתוכנית הוא ללא ספק המתמודדים המובילים למעשה את מחנה הבנים והבנות ובכל שנה נדמה שהליהוק הולך ומתהדק. זק מעידה כי השנה כל המתמודדים נבחרו בקפידה. השנה למעשה, המתמודדים הפכו גם למיוצגים בסוכנות של הערוץ במסגרת השקת שירות חדש בשם "BIGI" - שיהווה כפלטפורמת סטרימינג חדש (וישראלית ראשונה) וכן יכיל מתחם תוכן ייעודי לכוכבי התוכנית ולמיוצגים.

"יש מתמודדים כל כך מהממים השנה. כל אחד מהם שונה לגמרי, לכל אחד יש אופי חזק, הם מדהימים אחד-אחד בעיני, הצופים לחלוטין הולכים להתאהב. כל אחד יכול למצוא בסיפורים של המתמודדים את עצמו ויותר מזה אני לא אחשוף, אשאיר לכם לצפייה".

זיהית כבר את ה'אנה זק' הבאה?

"האמת שכל הבנות מהממות. כולן כל כך מיוחדות. למעשה השנה המתמודדים יותר גדולים בגיל מהעונה שלי, אני הייתי בת 13 והשנה הם בני 16-17. זה גיל שיש לך כבר אופי נורא חזק ואתה יודע מה אתה רוצה, אז זה מאוד שונה. אני חושבת שכל אחת שם דומיננטית ומספרת סיפור אחר. לא יודעת להגיד לך מי ה'באה', אני באמת חושבת שכולן יצליחו".

כוכבי התוכנית
כוכבי התוכנית © ענבר לוי

"הבנים והבנות" התבררה במהלך השנים כחממה לכוכבי הנוער החמים בישראל, אם זאת את, קים אור אזולאי, אלין כהן, טיילור מלכוב, יהודה בוחבוט, נועה כהן, גל גברעם, עמרי מזרחי ועוד רבים. איך את מסבירה את זה?

"אני חושבת שמהעונה שלי, כל עונה הלאה, יצאו המון המון כוכבי נוער. זאת תוכנית שמראה ממש אישיות של הבן אדם והרבה ילדים היו ועדיין רואים, ישר מתחברים לדמויות האלה ובזכות הרשתות החברתיות נורא קל לשמר הצלחה, גם אם התוכנית מסתיימת. הילדים עדיין נשארים לעקוב אחריך ומי שידע לתחזק את זה - צריך להמשיך לעבוד עם זה, זאת פלטפורמה נורא טובה. כל מי שהיה בתוכנית הייתה לו אפשרות להמשיך להגשים את החלומות שלו משם".

בכל שנה התוכנית מכריזה על שליטי הקיץ, אך למעשה היא עולה עכשיו דווקא בסתיו. יפגע בסוד הקסם של התוכנית?

"אני חושבת שזה אותו הדבר, כי בישראל עדיין חם ויש אווירת קיץ, אז זה לא ממש מורגש. לא רואה בזה משהו שונה".

 
אנה כיכבה בכותרות בשבוע האחרון לאחר שחשפה כי גנזה שיר וקליפ חדש בשם "בחורים יפים", בו חולקת סצינה עם מספר דוגמנים, מפני שחששה כי זה עלול פגוע בחלק מהקהל שאולי עבר משהו פוגעני. בניגוד למשל לחברתה במקצוע, עדי ביטי, שפרסמה קליפ דומה והרשת ואנשי ציבור זועמים על המהלך של ביטי.

"זאת לגמרי הייתה החלטה קשה. זה לא קל לגנוז משהו שאתה עובד עליו מאוד קשה, כי זאת עבודה נורא קשה והמון אנשים עבדו על זה. כספים הושקעו בזה, זה כמו 'הילד שלי' ולוותר על משהו כזה זה לא קל בכלל. גם הבעיה הייתה בקליפ ולא בשיר. אני שלמה עם ההחלטה הזאת, פתאום ראיתי דברים שלא ראיתי לפני כמה חודשים בקליפ הזה והבנתי שזה יכול להשפיע בצורה אחרת".

יש שיגידו שפחדת מתגובות ולא באמת היה אכפת לך איך זה הצטייר, כפי שקרה למשל לאחרונה עם השיר "קוביות", לצד סטטיק ובן אל, שחטף ביקורות בנושא.

"אני ממש לא מפחדת מתגובות. אני יודעת שזה קיים, שכל דבר שאעשה ואוציא יהיו על זה גם תגובות טובות וגם תגובות פחות טובות, וזה בסדר. אני מקבלת את זה ואני מודעת לזה ולכן זאת לא הסיבה לכך שגנזתי. עברתי משהו עם עצמי - אם ראיתי את זה לגיטימי לגמרי לפני כמה חודשים כשצילמנו את הקליפ, ובאמת לא ראיתי בזה שום דבר רע, כיום, עם כל המקרים המזעזעים שעושים כלפי נשים שאנו שומעים עליהם - אני פתאום ראיתי את הכל בצורה אחרת. אישית, לא בגלל התגובות שהיו אומרים, הרגשתי לא בסדר אם אני איכשהו אולי אפגע למישהי בנקודה רגישה. תגובות תמיד יהיו - אני מאמינה בדברים שאני מוציאה ובזה הייתה לי פתאום ראייה בצורה שונה ממה שחשבתי בהתחלה וזה נטו בגלל זה".

בכללי, לאו דווקא בנושא הזה, כמה את נזהרת לפרסם או לעשות דברים בגלל היותך דמות מוכרת ומשפיעה על הנוער?

"אני תמיד חושבת גם כמה צעדים קדימה, וגם בכללי אני סוקרת כל עניין שאני עושה כי נורא חשוב לי להעביר מסרים שהם טובים. אני יודעת שיש לי אחריות נורא גדולה, אז תמיד יש מחשבה מאחורי כל דבר שאני עושה".

מתוך "קוביות"
מתוך "קוביות" © משה נחמוביץ

הקורונה השפיעה על סרט קולנוע ראשון בכיכובך ("הרפסודה") שהיה אמור להשיק את קריירת המשחק שלך באופן רשמי.

"בוא נגיד שזאת הייתה ההתחלה של רצף הדברים המבאסים שקרו לי. לא רק שזה נדחה, כבר היינו מוכנים להשקה הגדולה שהייתה אמורה להיות ניידת בכל הארץ. פשוט ברגע האחרון אמרו לי: 'לא, זה לא קורה'. כל כך חיכיתי לסרט הזה ואני כל כך אוהבת אותו. חיכיתי שהתפקיד המשחקי הראשון שלי יצא ושאנשים יראו את זה, פתאום זה לא קורה. זה אחד הדברים הכי מבאסים שקרו לי באופן אישי. 

אנה ב"הרפסודה"
אנה ב"הרפסודה" © צילום מסך מהטריילר

בינתיים בחודש הבא נראה אותך בסדרת נוער ראשונה שלך ("זיגי") - עוד סמל סטטוס מחייב.

"נכון! זה ממש מרגש אותי לקחת חלק בזה, זאת סדרה עם מסר חשוב. מחכה שיראו את זה. משחק זה לגמרי חדש לי, אבל כשהגעתי לשם כבר אחרי שעשיתי את הסרט, באתי עם הרבה יותר ביטחון ממה שהיה לי קודם. אני תמיד בלמידה וממשיכה להתקדם גם בזה ויש לי כמובן עוד הרבה ללמוד. להיות ליד השחקנים האלה זה כבוד ולומדת גם מהם".

עוד פרויקט מיוחד שאת לוקחת בו חלק השנה הוא הפסטיגל, השנה את מככבת שם לצד כוכבים מ-40 שנות קיומו של המותג.

"זה כבוד ענק להיות חלק מהפסטיגל בחגיגות ה-40 שלו. זאת הפקה מטורפת השנה. אני תמיד אומרת שזה הזוי שיש אשכרה אנשים שהיו בפסטיגל לפני 40 שנה כשאני עוד לא נולדתי ואני עכשיו איתם. ציפי וחני, זה מטורף שאני משתתפת יחד איתם בפסטיגל. אני חושבת שהשנה זה מאורע מאוד מיוחד ומרגש שכולם מתאספים וחוגגים למרות הכל". 

 

בעבר היית ממש מוכרת בזכות הטיקטוק שלך, כיום עד כמה עדיין את משקיעה בפלטפורמה?

"אני מאוד אוהבת את הטיקטוק, עוד מאז שהוא היה מיוזיקלי. זה היה התחביב שלי וזה תמיד היה לכיף, גם היום. אבל מה ששונה מבעבר זה שביומיום שלי אני נורא עסוקה, ופעם הייתי פשוט עושה את זה כל היום. אני משתדלת ומוצאת את הזמן לעשות את זה, אני נהנית מזה".

פורסם לאחרונה שתקחי חלק בפרויקט מיוחד, במסגרתו יכינו בובה שלך משעווה, כמו שקורה מסביב לעולם.

"זה מטורף שעושים כזה בארץ ומטורף להיות חלק מזה, לגמרי תחושה של חו"ל. אני חושבת שזה משוגע שתהיה בובה בדמותי. בחיים שלי לא חשבתי על זה וכל כך התרגשתי שהציעו לי לקחת חלק לצד שורה של אנשים מדהימים. מחכה שזה יהיה מוכן כדי לראות את זה!".

אם כבר תחושה של חו"ל, יש מגעים לקריירה מעבר לים?

"כרגע אין כלום כי אני גם בצבא. אבל אני מתמקדת בשלב הזה בפרויקטים בארץ".

נראה אותך בעתיד חוזרת לריאליטי?

"אי אפשר לדעת בחיים. לא יודעת מה יקרה, כרגע זה לא משהו שנמצא באופק, אבל אי אפשר לדעת".

"הבנים והבנות 2020", משודרת בימים שני ורביעי בשעה 15:30, בערוץ הילדים לצופי BIGI, סלקום tv, פרטנר tv, וגם - ב- Yes VOD Kids ו-HOT VOD Young.

 
תגובות