טור אישי: "דרך ארץ קדמה לאח הגדול". מתוך האח הגדול, רשת 13

טור אישי: "דרך ארץ קדמה לאח הגדול"

"אנשים אלימים לא צריכים לקבל במה ובטח לא בפריים טיים באחת מהתכניות הגדולות והאהובות ביותר. לא משנה כמה כעס יש כלפי אדם מסויים, חוסר צדק או הבנה - להרים יד, לדחוף ולבעוט אלו לא הפתרונות הראויים וזה לא האיש שאנחנו אמורים לצפות בו עכשיו בשבועות הקרובים על המסך שלנו" • טור אישי

השבוע, מיד לאחר כניסתם של הדיירים האנונימיים (לעת עתה) לבית "האח הגדול", הופץ ברשת סרטון בו מתועדים אלימלך קשתי, אחד מדיירי הבית העונה, ואחיו טום קשתי, לכאורה תוקפים באלימות מאבטח מבוגר כבן 70. מאז הרשת סוערת, כוכבי רשת וחברות פרסום ביקרו את התנהגותם של השניים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 

אומנם השניים עוד לא נשפטו ועדיין לא הורשעו, וכמובן שלכל מטבע יש שני צדדים ואנחנו לא יודעים מה קדם לסרטון. ועדיין - אלימות היא לא התנהגות מקובלת, אנשים אלימים לא צריכים לקבל במה ובטח לא בפריים טיים באחת מהתכניות הגדולות והאהובות ביותר. לא משנה כמה כעס יש כלפי אדם מסויים, חוסר צדק או הבנה - להרים יד, לדחוף ולבעוט אלו לא הפתרונות הראויים וזה לא האיש שאנחנו אמורים לצפות בו עכשיו בשבועות הקרובים על המסך שלנו.

אדם אלים הוא אדם אלים ולא משנה מה תהיה הסיטואציה. אנשים חמומי מוח, עם פתיל קצר הם "פצצה מתקתקת", אי אפשר לדעת מתי תהייה ההתפרצות הבאה. האם אנחנו באמת רוצים אישיות כזאת על המסך שלנו? כמעט מדי ערב? האם זהו האיש אליו אנחנו שואפים להתחבר, להכיר ואף להצביע לו? מה יקרה כאשר מישהו יעמיד אותו להדחה או דייר אחר יכשל במשימה? 

 

© מיכה לובוטון

 

תמוהה בעיני ההחלטה לתת לאלימלך במה. גם אם הוא לא אשם, גם אם בתום המשפט הוא יצא זכאי, בכל זאת הוא מתועד לכאורה מרים יד על מאבטח שביקש לעשות את עבודתו. האם הוא באמת משקף את הערכים שלנו, הצופים, ואת הערכים של רשת 13? מדוע ההפקה בחרה להכניסו לבית המפורסם במדינה דווקא בימים אלו, שהחברה הישראלית כה מפולגת ומוצפת בסכסוכים, שנאת האחר ואלימות פיזית ומילולית כלפי כל מי שקצת שונה מאיתנו או מהדעות שלנו. 

אבל זה לא רק אלימלך. משפחת קשתי עלתה לאחרונה לכותרות בהקשרים לא חיוביים וכל זה לא תורם לשיח סביב המשפחה וסביב אלימלך בפרט. בחודש שעבר, בת דודם של אלימלך וקשתי, פרסיליה, אשר הורשעה בדריסה והפקרות אדם, יצאה מהכלא בלימוזינה ואני לא חושבת שה"שואו" הזה התקבל בעין יפה אצל אדם אחד שהוא מחוץ למשפחתה. איך אדם שדורס, הורג ובורח יכול לצאת בראש מורם מהכלא, ולא, לא בגלל שהוא סיים לרצות את עונשו, אלא בגלל קשיים טכניים ועומס על בתי הסוהר. איך בחורה שנכנסת לכלא דואגת בראש ובראשונה לאינסטגרם שלה? לתמונות, לעוקבים ולהמשך מצג השווא כאילו דבר לא קרה, כאילו חיים שלמים של בן אדם וכל משפחתו לא נהרסו? איך?

ואם זה לא מספיק, אז גם טום קשתי הצטרף לחגיגה, לאחר שהודעה ששלח לדנית גרינברג, אחרי שזו "העיזה" לבקר את כניסת אחיו לתכנית המפורסמת. כך הוא כתב, בין השאר: "...פלא שזרק אותך בעלך יא מסכנה, רודפת פרסום, משועממת ולא קשורה. לחשוב ששמתי לכם במעטפה 2000 שקל... יאללה תתקדמי יא בחורה מסכנה שעוד מעט תקבל בעיטה מהחבר החדש שלה. בלתי נסבלת". תשפטו לבד האם זו תגובה הולמת או אלימה. 

ונחזור לאלימלך עצמו - כל מתמודד שנכנס לבית מקבל חשיפה אדירה. איך אפשר ללהק אדם, נאה וכריזמטי ככל שיהיה ולא לבדוק את עברו? את מעשיו? את הערכים שהוא באמת מייצג? ההפקה כשלה פה ובגדול. אני רק מקווה שזאת טעות שנעשתה בתום לב ולא טעות שנעשתה בכוונה כדי לייצר באז ופרסום לתכנית, כי חברים, יש כזה דבר פרסום שלילי. לא כל פרסום הוא טוב וכל עוד נותנים במה לאלימלך - אני לא אצפה בתכנית. דרך ארץ קדמה לאח הגדול.

 

תגובות