בלעדי: מאחורי הקלעים של "הילדים של העתיד" עם תובליאנה. ניצן דרור

בלעדי: מאחורי הקלעים של "הילדים של העתיד" עם תובליאנה

אחרי שלל מחאות ברשת בנושא ואחרי לא מעט פניות: היום (א') שודר החידוש של תובל שפיר ואליאנה תדהר לשיר "הילדים של העתיד" מפסטיגל 2011 • הצטרפנו אליהם מאחורי הקלעים באולפן ההקלטות

הילדים של 2020 יכולים לחייך בגדול: תובל ואליאנה חידשו את הלהיט הגדול שלהם מהפסטיגל בדלת האינטרקטיבית ששודרה היום במסגרת אירועי 40 ימי הפסטיגל.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אם לא הייתם כאן בחודש האחרון נספר כי צצה סערה ברשת לאחר שבישרנו על כך שלא תובל ולא אליאנה יבצעו השנה את "הילדים של העתיד" (השיר הזוכה שלהם מפסטיגל 2011) בפסטיגל. את הכבוד קיבלו השנה כוכבי "זיגי" וכאמור, הרשת געשה על ההחלטה של ההפקה. לצד דיון ומחאות בעלות אופי ענייני ומכבד, היו בין השאר גם תגובות שפחות כיבדו את המבצעים החדשים. בגל האחרון של "המחאה", נראה היה שלצד המשך הדרישה לחידוש של תובליאנה לשיר, הילדים והנוער ניהלו שיח יותר מכבד ואכפתי, במיוחד לאחר לייב משותף של השניים באינסטגרם בו הרגיעו את הרוחות ואף רמזו כי מתוכננת הפתעה סודית בנושא. היום (א') ההפתעה נחשפה בדלת החדשה של הפסטיגל (כחלק מהמהלך האינטרקטיבי השנה) ובו נתגלה חידוש אקוסטי של המבצעים המקוריים ללהיט האהוב, וזה לא הכל!

כאן אנחנו נכנסים לתמונה! לאחר ששמרנו את העניין בסוד עד כה, תרשו לנו לבשר לכם כי הצטרפנו אל אולפן ההקלטות יחד עם השניים כדי לשמוע מקרוב את הביצוע המחודש וגם כדי לראיין את תובליאנה מאחורי הקלעים. תאמינו לנו: את הכתבה הזאת אתם לגמרי לא רוצים לפספס!

 

"מרגש לשתף פעולה שוב. זה מרגיש כאילו אנחנו הולכים בשבילים מקבילים", סיפר תובל על שיתוף הפעולה עם שותפתו מן העבר. "זה לא מרגיש שפגשתי חבר מן העבר, אלא מאוד אורגני", הוסיפה תדהר.

"לילדים של היום יש יותר מכשירים ביד ויותר עיניים במסך, יותר חכמים ופחות נאיביים", אומר תובל על ההבדל בין הילדים של 2010 לילדים של 2020. "הם יכולים לצרוך תוכן כל הזמן ולהשתדרג", ציינה אליאנה.

איך כל "הסערה" הייתה נראת מהצד שלכם?

"ניסיון חיסול אחד עברתי בשלום", אומר שפיר ומתייחס לעובדה שתחילה סירב להשתתף בפסטיגל אך חזר בו - ידיעה שפורסמה אצלנו והולידה ביקוש עצום מצד הקהל שאכן דרש שיחזור אל הקאסט. "ב'ניסיון השני' כבר נדלקה נורה אדומה", מוסיף הכוכב ומכוון אל מה שקרה בעקבות הבשורה על כך שהם לא יחדשו את "הילדים של העתיד".

"בהתחלה לא קלטתי שיש סערה, חשבתי שהקהל מתבאס שאין ביצוע שלנו. לא ידעתי שיש גם עניין של לרדת על הצד השני", "קצת תקפו את החבר'ה הצעירים מ'זיגי' שביצעו את השיר. יש בפסטיגל הזה המון חילופי תפקידים, זה חלק מהקסם של הפסטיגל הזה, חידושים, שינויים ומישהו שעושה מחווה או משתף פעולה עם מי שלא שיתף איתו פעולה בעבר, זה חלק מהיופי בפסטיגל הזה שיש בו המון אנשים. זה היה נראה לי כמו החלטה מאוד חיובית".

"בגלל שחשבתי שמתבאסים שלא אנחנו עושים את זה, תובל ואני אמרנו בוא נעשה להם איזו גרסה, אבל אז פתאום הבנו שהיה עניין שהיה צריך לדבר עליו בקטע שזה לא משנה מה אנחנו רוצים להשיג, ואם אנחנו לא מתחברים למישהו אחד אנחנו כן מתחברים ולמישהו אחד לא, צריך הכל לעשות בצורה מאוד מאוד של בני אדם. בסופו של דבר זה לא משנה, זה לא ישיג שום דבר. אפשר להשיג את אותו דבר בצורה שמכבדת את כל הצדדים".

גם תובל חידד את המסר מצידם בנושא: "כתבת מאוד יפה על שורה מהשיר שאומרת 'לא משנה המחיר', ואני באמת נשארתי עם השורה הזאת. בכל פעם שהייתי שומע את השיר הזה הייתה לי ביקורת כלפי השורה הזאת, וזה בסדר זה מגניב שיש ביקורת על אמנות גם כשאתה מבצע אותה. כתבת בטור: 'כן משנה המחיר', ונראה לי מבחינתי, מבחינתנו, כאילו זה משהו שהייתי רוצה שילדים או נערים יצאו איתו, שהדבר שהכי משנה זה המחיר. בדיוק הפוך. במיוחד דווקא עכשיו כשאפשר להשיג המון בלחיצת כפתור ובקלות, דווקא עכשיו לשים אקסטרה תשומת לב לאיך אנחנו עושים דברים. יש אנשים בדרך ועוד זוויות ראייה לסיטואציה. בסוף כולם יצאו מבסוטים".

על ההחלטה ליצור דלת מיוחדת בפסטיגל עם חידוש אקסוטי לשיר מספרת אליאנה כי: "אני חושבת שזה רעיון מעולה שאנחנו נחדש את זה. הגרסה האקוסטית הזאת זה משהו שהרבה יותר מחובר אליי ולתובל כיום. זה לחזור לשיר ממקום קצת יותר בוגר וזה באמת חידוש מגניב. זה לא לשים שוב את האוברולים וכובעי הים האלו", אומרת תדהר וצוחקת.

"אני מסתכלת על הביצוע ההוא בחיוך, אבל במקביל אומרת 'מי אלה ומתי זה'", גם שפיר הוסיף בהומור ואמר: "מי נתן במה לצמד הזה?!". "היינו ממש חמודים!" הדגישה אליאנה. "הייתה לנו המון אמביציה, קשה לי לשמוע את הקול שלי בהקלטות אז", התוודה תובל.

 

מה יש בשיר הזה שלדעתכם כל כך קרוב ללב של הילדים?

"דווקא יש בשיר הזה איזו הבנה מאוד יפה של הכותבים על מקום של הילד. כי המון פעמים גם כשאנחנו גדלנו אז בא הדור שלפניך או הדור של שתי דורות לפניך ואומר לך:'על מה אתה גדלת? מה זה, בתקופתנו...', יש את ההתרפקות הזאת. עכשיו, לא נעים לי להודות אבל אני כבר עושה את זה לאחרים את ההתנשאות הגילאית הזאת. בשיר הזה זה כאילו קצת מרד נגד הדבר הזה. אנחנו כאילו לא מפחדים מעצמנו, אנחנו באים ולוקחים את המקום שלנו וזה לא מתנצל", אומר תובל. "לא אשמים שנולדנו אל העתיד", משלימה תדהר.

מה אמיר פרישר גוטמן ז"ל, שנמנה בין כותבי הלהיט, היה אומר על הביצוע המחודש?

"תחייכו! תחייכו, פסטיגל תחייכו! מה זה הדיכאון הזה?", מדמיינת תדהר והשניים פורצים בצחוק של געגוע. "הלוואי והוא היה פה כדי להגיד", הוסיפה אליאנה.

אליאנה ואמיר ז"ל. 2012
אליאנה ואמיר ז"ל. 2012 © צילום מאינסטגרם

"אני ממש זוכרת את הפרזנטציה של הפסטיגל", מספרת תדהר, "זה היה יותר מלחיץ מהפסטיגל עצמו", מתוודה תובל. "האולפן הזה הוא אותו האולפן שלפני עשור נכנסתי אליו מפוחד. כל פהסטגיל הזה מלא ברגעים נוסטלגיים וזכרונות ועכשיו זה לראות את זה מול העיניים".

סיפרתם שלא התחברתם לשיר מההתחלה. למה?

"אני ממש זוכרת ששמעתי את השיר ואמיר אמר: 'זה יהיה מאוד יפה', לא היית יכול לשכנע אותו לדעה אחרת, הוא אמר: 'זה יהיה יפה. תשירי'. אני זוכרת ששמעתי את השיר והוא היה לי חדשני מדי, הייתי כזה: 'מה זה? מה אני שומעת?'. לא התאהבתי בשיר מהרגע הראשון".

"אני גם זוכר שנרתעתי ממנו", מצטרף תובל לוידוי. "לא היה לי אומץ להגיד את זה עד שאת אמרת את זה בלייב. לא הייתי פותח את זה, אבל אני מודה", אומר וצוחק. "כשאתה באולם על הבמה אתה מבין את החלק של השיר בסיפור אתה מבין ונכנס לזה ולאנרגיה שזה יצר".

© מתוך הפסטיגל, סולן הפקות

אז, כשעשיתם את הפסטיגל הראשון לפני עשור, האמנתם שבעוד עשור יהיה פסטיגל וירטואלי שילדים ישפיעו על העלילה?

"מי ידע שאני אהיה בפסטיגל כל כך הרבה פעמים?", צוחקת תדהר ושפיר מוסיף את הזווית שלו: "הפסטיגל הראשון שעשינו פסטיגל עסק ב'מה קורה אם הילדים נכנסים לתוך המחשב' וזה מתכתב עם היום קצת".

השנה באמת יש דגש על הבחירות של הקהל (ואינטרקטיביות). אתם חושבים שלולא הקו המוביל הזה, היה לקהל דרך להביע את הרצון, להילחם על זה שתעשו בכל זאת ביצוע מחודש?

תובל: "נראה לי שזה גרם לקהל או לילדים, יותר להרשות לעצמם להגיד כאילו 'ווהו, אם זה מה שאני רוצה, אז אני רוצה להגיד את דעתי'". "אני חושבת שבכל מקרה הם היו מביעים את דעתם ואומרים שזה מבאס אותם, גם אם זה לא היה פסטיגל אינטרקטיבי", מתערבת תדהר.

© מתוך My פסטיגל

איך לדעתכם יראו הילדים של 2030?

"אומייגד. נראה לי שהם יהיו הילדים שלנו!", תוהה וספק נלחצת אליאנה. "הם לא ילכו, הם ירחפו למקומות", מדמיין תובל.

ואיך יראה הפסטיגל?

אליאנה: "יהיה צ'יפ בתוך המוח הפסטיגל ישודר, כמו ב'גאליס-קונקט'".

גאליס קונקט
גאליס קונקט © צילום: אוהד רומנו
תגובות