החידוש של ווינX: "הפכה לסדרת נוער אמיתית". באדיבות Netflix

החידוש של ווינX: "הפכה לסדרת נוער אמיתית"

הפיות האהובות שגדלנו עליהן בילדות, הפכו כעת לפיות אנושיות, מגוונות ומלאות בקסם. אומנם זה לא נצמד לסיפור המקורי, אבל יש מצב שזה בדיוק מה שחיפשנו • ביקורת

"ווינX", סדרת האנימציה הקסומה, חזרה בסוף השבוע האחרון בגרסת לייב אקשן מיוחדת (בשם: "גורל: סאגת ווינX") בנטפליקס המיועדת לנוער. החידוש כולל את כל הדמויות האהובות בעלילה חדשה ושונה מאוד מהמקורית. מה אנחנו חשבנו עליה, והאם היא דומה למה שגדלנו עליו?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לטובת מי שפחות מכיר או גדל על הגרסה המצויירת: "ווינX" מגוללת את קורותיה של בלום, נערה צעירה שמגלה כי היא פיה. בעקבות הגילוי ועל מנת ללמוד לשלוט בכוחותיה המסוכנים, היא עוברת ללמוד בבית הספר לפיות, "אלפיה", שנמצא במימד הקסום, "העולם האחר". אט אט, בלום לומדת על בית הספר החדש שלה, ועל הצרות שאורבות לה ולחבריה שם.

 

נפתח ונגיד שכותבי הסדרה נתנו לעצמם יד חופשית בכל הנוגע לעלילה ואפיון הדמויות. אומנם השמות ומראה הדמויות נותרו אותו הדבר, אך כל השאר שונה בתכלית. סטלה, לדוגמה, היא כבר לא החברה הכי טובה של בלום. היא נלחמת איתה על לבו של סקיי, מציקה לה וגורמת לה לעשות דברים שהיא בחיים לא הייתה מעזה לעשות. דמויות רבות נוספו או שונו, והעלילה הפכה אפלה ומתאימה לבני נוער. כבר בסצנה הראשונה הובהר לנו כי זהו לא חידוש שטחי של סדרת אנימציה לילדים, אלא סדרת נוער רצינית לגמרי, אם זה בפיתוח הדמויות או בעלילה המרתקת.

© באדיבות Netflix

בנוגע לעלילת הסדרה, אנו מוכרחים להודות שהופתענו. כבר בפרק הראשון נשאבנו כולנו לעולם החדש, "העולם האחר", בו מתנהלות הפיות, והספקנו להתאהב במספר גדול מאוד של דמויות. בפרקים הראשונים נתנו דגש רב על אפיון הדמויות ועל סיפורן. אנו זוכים להכיר צדדים מיוחדים בסיפור של פיות רבות, אבל גם של המתמחים, דבר שלא היה במקור. כמו בחיים האמיתיים, אף אחד בבית הספר לא מושלם. לכל אחד יש את הסודות שלו ואת הסיפור שלו, ואנחנו מקבלים הצצה לסיפור האישי של כל אחד מההתחלה. אחד הדברים האהובים עלינו בסדרה הוא חוסר ההתמקדות בדמות הראשית, למרות שכך היה נדמה בטריילרים. העלילה מתעכבת על כל דמות ודמות, ולא מספרת רק על גיבורה אחת.

© Jonathan Hession/NETFLIX

עוד יתרון לגרסה הנוכחית הוא הגיוון שלה. אם בסדרת האנימציה המקורית כל בנות המועדון היו בעלות פרופורציות גופניות לא הגיוניות ודמו יותר לבובות ברבי מאשר לנערות אמיתיות, בסדרה החדשה הדמויות האהובות עלינו מקבלות גוף אמיתי יותר ואנושי לחלוטין. בחידוש טרחו גם לשמור על הגיוון האתני שהיה קיים גם בסדרה המקורית, וניסו לשמור על מאפיינים מסוימים גם בגרסה החדשה.

© באדיבות Netflix

כמובן, כפי שהייתם מצפים מסדרה מושקעת שמבוססת על מותג מצליח, האפקטים, התלבושות והמיקומים לא מאכזבים ונותנים תחושה כי "העולם האחר" קיים באמת ובתמים. גם השחקנים הנהדרים עזרו לתחושה הזאת, ובעיקרן אביגייל קוואן, שסוחפת אותנו בתפקידה כבלום. חשוב גם לציין את פרדי ת'ורפ, שמציג צד שונה ואפל יותר של תלמידי בית הספר בתור התלמיד המופרע והבעייתי.

© באדיבות Netflix

אין באמת דרך מושלמת להפוך סדרת אנימציה אהובה ללייב אקשן לבני נוער מבלי לקבל ביקורת, אבל היוצרים של "ווינX" התמודדו עם כך בצורה נהדרת. למרות שהיא לא דומה לסדרה המקורית, עדיין יש בה נקודות אור וחידושים שכלל לא קשורים אליה. בתור סדרה שעומדת בפני עצמה, היא מרתקת וראויה לשבחים. אנחנו כבר מחכים לעונה שנייה!

פתיח הסדרה המצוירת
תגובות