הזדמנות שנייה: המפורסמים ששינו את הסטיגמה עליהם. מיכה לובטון, אינסטגרם

הזדמנות שנייה: המפורסמים ששינו את הסטיגמה עליהם

מגל גברעם ועד תורג'י: לא מעט כוכבים שהחלו את דרכם עם תדמית מסויימת, הצליחו במרוצת השנים לשנות אותה בגדול!

בין אם נודה בכך ובין אם לא, כולנו לפעמים מיהרנו להסתכל בקנקן ולא במה שיש בו, במיוחד כשמדובר בכוכבים שהופיעו לנו על המסך או ברשתות החברתיות, עם תדמית, איך לומר, לא משהו… אבל גם כשנדמה לפעמים שאי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, כמה מהכוכבים המוכרים ביותר סביבנו הוכיחו שלמרות שנראה ששינוי תדמית הוא סוף העולם, זה אפשרי, וגרמו לנו להתאהב בהם מחדש!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


ג'סטין ביבר

כבר מעל עשור עבר מאז שג'סטין ביבר נכנס לראשונה לחיינו. אז, הילד הקנדי המוכשר בליווי הבלורית, החיוך, הקול והלבוש המיוחד, הפך במהרה לאחת מהסנסציות הגדולות בעולם, עם שירים, אלבומים, וסיבובי הופעות עליהם הזמרים הותיקים ביותר יכולים רק לחלום. אך עם כזאת הצלחה שלא נראתה מעולם, הגיעו גם הצדדים האפלים יותר של הפרסום והחשיפה, ושמו של ביבר החל להקשר לתקריות זוהרות קצת פחות: תקיפת צלמי פפראצי, איחורים, יחס מזלזל למעריצות והרשימה לא נגמרת פה. בביקורו הראשון בישראל ב-2011, ביבר אף דרס צלם פפראצי כשניסה לברוח ממנו על אופנוע, ותדמית 'הילד הרע' נדבקה אליו כמו תוית שהיה נדמה אז שקשה מאוד להסיר.

© צילום: .gettyimages.IL

השינוי

בשנים האחרונות אנו רואים גרסה בוגרת ואסופה יותר של ביבר, גם מבחינת המוזיקה שלו, עם אלבומים ושירים בוגרים וחשופים עליהם הוא מעיד שהוא שותף הרבה יותר ליצירתם, אחד מהם הוא 'Lonley' היחסית חדש, המתמקד בתקופות הקשות והמחיר שגבתה ההצלחה בגיל צעיר. גם מבחינת אהבה, ביבר נשוי באושר לדוגמנית היילי בולדווין ומראה את אהבתו אליה בגאווה ברשתות החברתיות לכל העולם עם תמונות ואיחולים שממיסים אותנו כל פעם מחדש, ומוכיח לנו שוב ושוב שהשינוי אפשרי, והוא שווה את זה - אפשר להכריז בקול כי תדמית הבאד בוי ממש מאחוריו.

דוד דביר

הרקדן והמורה למחול המצליח, קיבל את הסטיגמה שלו בתכנית הריאליטי 'רוקדים עם כוכבים' ובהמשך בתכנית הריקוד של קשת 12 "רק רוצים לרקוד". דביר שימש כשופט הביקורתי והקשוח ביותר, לפעמים הרבה יותר מידי, כזה שלא ממש חוסך במילים וכולם חוששים ממוצא פיו. התדמית שנבנתה לאורך השנים בהחלט נראית כמו כזאת שקשה להתנתק ממנה.

השינוי

השינוי בדרך בה הצופים ראו את דוד דביר הגיע ממקום לא צפוי, יותר נכון מאי בודד. דביר היה לאחד המתמודדים הבולטים בעונה האחרונה של הישרדות VIP, במהלכה יצא לנו לשמוע ולהכיר אותו ואת חייו הפרטיים מקרוב, וגילינו שמתחת לשכבת הקשיחות העבה, יש גם לב שמחפש לצאת. מודים שכעת, לאחר התוכנית, אנו כבר לא ממש זוכרים את הקשיחות ללא מעצורים מהימים ההם...

נועה קירל

קירל היא אחת הזמרות המצליחות והאהובות בישראל, ויותר מכך, זו שכולנו מאוד אוהבים לאהוב. עם שירים בראש המצעדים, סדרת טלויזיה מצליחה משלה, מותג אופנה, קמפיינים ענקיים, פסטיגל אחרי פסטיגל והדובדבן שבקצפת - אחד מהחוזים הבינלאומיים הגדולים ביותר שידע אמן ישראלי. אבל לפני ארבע שנים, היו את אלה שאמרו שנועה קירל היא לא יותר מפרובוקציה שבקרוב תיעלם מהרדאר, האשימו אותה שהיא מעוררת פרובוקציה, שאין לה שום כישרון ומה לא, ואם יש משהו שעצר את הציבור מלהכיר אותה באמת זה התדמית שנוצרה לה על ידי התקשורת, ומנעה להבין את גודל הכישרון שהסתתר מאחורי הטוקבקים המרושעים.

קירל. 2017
קירל. 2017 © צילום: אור גפן

השינוי

מקמפיין, לשיר, לשער במגזין, קירל החלה לסלול את דרכה אל לב הקהל, שלמד להכיר את תופעת הפופ שזוהתה יותר במישור הבינלאומי. השירים שבהתחלה היה קשה לאכול הפכו ללהיטים שנכנסו לתחנות רדיו מובחרות, וזאת שאמרו שהיא 'מדרדרת את הנוער', זכתה שלוש שנים ברציפות כזמרת השנה בפרוגי ועובדת על הקריירה הגודלה מעבר לים. עלייתה של קירל היא שיעור לציבור והזדמנות להבא להסתכל הרבה יותר לעומק, כדי לא לפספס אף אחד בדרך.

© טל שחר


גל גברעם

כוכבת הרשת והדיירת המדוברת ביותר של התקופה האחרונה נכנסה לחיינו כילדה קטנה בלהיט הקיץ 'הבנים והבנות', ומאז המשיכה במסלול המהיר לכוכבת אינסטגרם. הרבה כינו אותה פרובוקטיבית, לא צנועה, וביקרו בחריפות וללא הפסקה את מערכת היחסים המתוקשרת שלה עם השף טום אביב. גם כשנודע שגברעם עתידה להכנס לבית האח הגדול, הרבה חיכו לראות האם התדמית השטחית שנוצרה לה, תבוא לידי ביטוי בבית הכי מפורסם במדינה, ובדיוק פה הגיעה נקודת המפנה.

© ענת מוסברג

השינוי

עם כניסתה לבית, גברעם הוכיחה לכל הצופים שאת החיים האמיתיים אי אפשר לייפות עם פילטר באינסטגרם. עם סיפור חיים לא פשוט, המון חוזקות, וקשיים מחוץ לבית וגם בתוכו בהם הראתה בגרות וכבוד, לפעמים הרבה יותר מדיירים המבוגרים ממנה בכמה שנים טובות. היא הוכיחה לכולם, שגם במקום הכי חשוף בו אין כלל אפשרות להסתיר, תדמית יכולה להשתנות. גם לטובה והיא נחשבת לאחת הדיירות הפייבורטיות וכזו שבקלות תגיע אל הגמר בזכות עצמה.

© מיכה לובטון


גל גדות

גאווה ישראלית. גל היא ללא ספק הישראלית המצליחה ביותר מעבר לים, ואחת השחקניות המשפיעות והאהובות בהוליווד. ההכרה של גל גדות ברחבי העולם היא כל כך אדירה, שכמעט בלתי אפשרי לדמיין שחלקנו ראינו אותה לפני קצת פחות מעשור בפסטיגל. הרבה לפני שגדות הפכה להיות ה-וונדר וומן, היא הייתה דוגמנית צעירה מראש העין, עם הסטיגמה המוכרת של מלכת היופי המנסה להשתלב בביצת הבידור ולהאריך את דקות התהילה.

 

השינוי

עד מהרה גדות הוכיחה שישראל קטנה עליה, וההצלחה הגיעה מעבר לים. הצלחה בגדול?יותר כמו הצלחה בענק. עם תפקידים בסרטים ההוליוודים המצליחים ביותר, בחירתה לתפקיד וונדר-וומן, וזכייה בפרסים נחשקים. היא תגלם את דמותה של קליאופטרה בסרט חדש שתפיק, סרט הוליוודי חדש בכיכובה עתיד לצאת בנטפליקס והעתיד עוד ורוד. השם  בזמן שרבות כמוה חשבו על ישראל, היא חשבה קצת יותר רחוק והגיעה למקומות שאף אחד לא יכל לדמיין.

© צילום: דודי חסון, באדיבות HOT

איתי תורג'מן

תורג'מן (או "תורג'י), הוא אחד מהשחקנים המוכרים בישראל בשנים האחרונות ואחד המדוברים בתקופה האחרונה בעקבות תפקידו בסדרה המדוברת של התקופה - 'חזרות'. עם תפקידים מוערכים בטלוויזיה ובקולנוע וזכייה בשלושה פרסי אופיר לצד מועמדויות נוספות, היה נדמה שתורג'מן הולך על דרך המלך. אבל אז הגיע תפקיד חייו, הפעם ממקום לא צפוי, בהשתתפותו בעונת ה-VIP הראשונה 'הישרדות'. תורג'מן היה אחד מהמתמודדים הבולטים בתכנית ולא לטובה, והביקורת שגררה השתתפותו בתכנית לצד החיים המתוקשרים שניהל וחשיפת האישיות מאחורי השחקן, לא בדיוק הייתה קלה ונדבקה לו סטיגמה של 'זה שעלה לו וחושב שמגיע לו הכל'.

 


השינוי

במשך כמה שנים טובות תורג'מן די נעלם מהרדאר, כמעט לא ראינו אותו בטלוויזיה או בקולנוע, ולא בקמפיין או השקה. את הזמן הזה תורג'מן לקח להתפתחות אישית, התקרבות לדת, ובעיקר מרחק מהחיים התקשורתיים שניהל, מה שהעניק לו מרחק לנשימה וכוח להכנס לחיינו מחדש. כאמור, לאחרונה חזר למסך בסערה בתפקיד עופר בסדרה המעולה 'חזרות', קיבל חיבוק מהקהל והמבקרים, והפך את ה'קאמבק' שלו לכזה שגרם לכולנו להבין, שלפעמים הכל תלוי בזמן וברגע הנכון. הוא התקבל בחיבוק ובאהבה וקיבל תו תקן של שחקן שכולם מעריכים וגם הוא השאיר את הסטיגמה אי שם על האי.

תגובות