לידיעת חיים אתגר: ההתחזויות הזכורות ביותר בסדרות הנוער. מתוך "השמיניה" (ערוץ הילדים) ו"החממה" (טין ניק)

לידיעת חיים אתגר: ההתחזויות הזכורות ביותר בסדרות הנוער

סדרות הנוער המקומיות הכילו לא מעט מקרי התחזויות שונים ומפתיעים במיוחד. מ"השמיניה" ועד "גאליס" - אלו ההתחזויות שלא נשכח

כולנו זוכרים את הרגעים האלו בסדרות האהובות כשנחשפו הסודות הגדולים. בחלק מהן, גם כמה מתחזים לא צפויים. בינינו? חבל שלא היה איזה חיים אתגר בסדרות הנוער והמבוגרים, זה היה מונע הרבה מתח (או שניים). אספנו לכם את ההתחזויות הגדולות ביותר בסדרות השונות - אז קחו לכם פופקורן, תתרכזו והכי חשוב - היזהרו מחיקויים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אליפים

את הרשימה נפתח עם אחת מההתחזויות המפתיעות ביותר שנראו על המסך, נועם, הדמות שגילמה תותי ניניו בסדרה "אליפים" (שרק לאחרונה חגגה עשור!) התחזתה לנער בעקבות תכנית להגנת עדים אליה השתייכה. בשל כך הגיעה ל"גנות" והייתה צריכה לשנות את זהותה בסתר לגבר. כחלק מהתחזותה, גילחה ניניו את כל שיער ראשה, מה שלגמרי נותן אווירה אמיתית לדמות וקו עלילה איכותי ביותר.

החשיפה

הגילוי של נועם נחשף, בעקבות כך לאחר שרוני חשב שהאליפים החדשים גנבו את הדגל של "גנות". רוני מגיע אל הספרייה, הוא פוגש שם את חבורת האליפים, ומבקש מנועם להתפשט לידו ולהוריד את חולצתה (כי הוא חושב שהיא גבר), נועם נכנסת לאי נעימות מכל הסיטואציה ומיד אומרת "אני לא יכולה להוריד לידך את החולצה" ובכך הסוד נחשף.

© יוסי צבקר

Oboy

"אליפים" היא לא הסדרה היחידה בה התרחשה התחזות של נערה לנער, גם בסדרה "אובוי", עלמה (ג'וי ריגר), הייתה צריכה לכסות את החובות של אמא שלה וחיפשה פתרון מהיר ויעיל. לאחר שהבינה שהדרך הכי טובה בשבילה זה להיכנס ללהקת בנים, היא שינתה את זהותה בין לילה והתחזתה לנער מוזיקלי בשם בן. לאורך הסדרה היא נאלצת לנהל אורך חים כפול, בסיוע משפחתה וחברתה זוהר. העניינים מתחילים להסתבך כשהיא מתאהבת בתום, אך היא לא מסוגלת להיות איתו מחשש שלא יסלח לה לעולם כשיגלה ששיקרה לו.

החשיפה

בפרק הסיום של העונה הראשונה, היא מחליטה לחשוף את האמת בפניו ולהודות שהיא ובן זה בעצם אותו אדם, אך טל, מנהלת הלהקה מגלה במקומו את האמת ומחליטה לנצל את עלמה, דבר שלא מחזיק הרבה זמן כי כבר באמצע העונה השנייה, עלמה מתוודה בפני תום על אמת הדברים.

 

האי

"האי" הייתה לאחת מסדרות הדרמה והמדע בדיוני האהובות ביותר על ידי הילדים והנוער, ועד היום נחשבת לאחת הסדרות המוצלחות ביותר שנראו על המסך. אחד מהטוויסטים המפתיעים בעונה הראשונה היו עם עם דמותו של עוז זהבי. הדמות, אמן חושים וקוסם רחוב מוצלח, היה מכייס אנשים במהלך הופתיו ובשל קח נכנס לכלא - אלא ששם צצה לו הזדמנות משמיים והוא הצליח להשתחרר תוך כדי שהוא גונב את זהותו של שותפו לתא - צ'יף. הוא מקבל הזדמנות לחיים חדשים בבית המחסה ביפו וממשיך בזהות החדשה שלו גם כאשר האסטרואיד מגיע והחבורה עוברת לאי המוכר. 

© מתוך האי, ערוץ הילדים

החשיפה

בהמשך העונה הראשונה, בעקבות ניסיון חיסולו על ידי בלו, זהותו מתגלה והוא מודה כי שמו האמיתי בכלל הוא סול ולא צ'יף. הידיעה מותירה את הצופים בבית, כמו את החבורה, בהלם מוחלט.

השמיניה

גם את "השמיניה" כתב גיורא חמיצר, הגאון של יוצר של סדרות הנוער בישראל. ההתחזות ב"השמיניה" הייתה לא רגילה במיוחד. בעונה השלישית הנבלים הראשיים היו דניאל האריס ויוליוס (או בקיצור: סיוטים עד היום). במשך כמה פרקים טובים לא שמנו לב שמשהו קרה לניני, אבל מי שכן הייתה לה תחושת בטן טובה היא אחותו התאומה איה. בדיעבד היו לא מעט נורות אזהרה שהובילו לחשיפה הגדולה והמפתיעה של העונה - ניני הוא בכלל דניאל!

© מתוך השמיניה (ערוץ הילדים)

החשיפה

איה מגלה שהוא לא אחיה האמיתי בעקבות משחק שחמט (בו ניני היה מומחה). מיד לאחר מכן הוא שולף אקדח ומאיים לפגוע בלילי ואיה. בהמשך יש גם קרב בין ניני האמיתי לניני המתחזה שמסתיים בעזרת חומצה שנשפכת על פניו של דניאל האיום. מה שנקרא - 'אין יור פייס!'.

החממה

ההתחזות הבאה די תזכיר לכם את מה שקרה בשמיניה. הנבל בסדרה, זאב נאמן (שרון אלכסנדר) הצליח לעשות את מהלך דניאל לאיש בכיר ביותר. אי שם, בסוף העונה הראשונה, לאחר שמשימתו שלו ושל ג'ודי נחלה כישלון חרוץ, זאב נורה על ידי ניקול, העוזרת של "הלקוח" ומאז נחשב כמת. בעונה השלישית אנו מגלים את האמת המתעתעת והמפתיעה - זאב חי ומשתמש בזהותו של רובי על מנת לבצע פשעים חמורים. הוא מרעיל את דוקטור אייזנברג למוות ואף ניסה לחטוף את נטלי תוך כדי שהוא מתחזה אליו. לאחר שתכנית מלחמת העולם השלישית שלו נכשלת גם היא, זאב נעצר על ידי ראש הממשלה, ספי שחל, ובמהרה משתחרר לאחר שמאיים שיפוצץ את פצצות האיקארוס ברחבי ישראל. אם לרגע חשבתם שפה נעצרת הדרמה - אז ממש לא! לאחר ששוחרר, טען כי הוא ברח לציריך, אך במהלך המבצע הצבאי לאיתורו ולכליאתו מחדש, גרם לכולם לחשוב כי הוא מסתתר במפעל נטוש בנוביה-סיטי ונהרג בזמן שהותו בבניין.

© מתוך החממה, טין ניק

החשיפה

אומנם זאב אכן נסע לציריך כדי לעבור ניתוח להתחזות לספי שחל. כחלק מהמזימה, זאב חטף את ספי שחל, והתחלף איתו כדי להציע לאלה-לי לטוס שוב לחלל, לפוצץ את המעבורת, להאשים את נוביה ולהגשים את תכנית מלחמת העולם השלישית שלו. לצערו, גם התכנית הזאת נכשלת לאחר שתלמידי החממה עולים עליו ובסוף הסדרה הוא נהרג על ידי דניאל, בסצינה שקשה לנו להתאושש ממנה עד היום.

שכונה

כידוע, החבורה המוכרת אוהבת להסתבך בצרות חוזרות ושונות, אבל במקרה הזה - לא תיארנו לעצמנו עד כמה! בעונה הראשונה, ה"שכונקים" שמו לב שאודי, אותו מגלם ניר חלפון, דומה לחוליו דה סילבה, כוכב הטלנובלה המצליחה "מלכת הלבבות". אלו לא בזבזו את ההזדמנות להשיג כסף בשביל לכסות את החובות, של אביהם של ויקי, רחלי ואודי.
כחלק מהתכנית אודי התחזה לחוליו והלך להופיע אצל השיינפלדים ביום ההולדת של אגם, אך לדאבונו נחשף לפני שהספיק להגשים את התכנית במלואה.

 

 

החשיפה

סיפור ההתחזות הזה מסתיים מאוד מהר כשסוזי קולטת שלכוכב אין מגננות של דיווה כמצופה, היא מחליטה לזרום עם הסיפור אבל אז בנה, נמרוד, קורא כתבה ובה כתוב שבזה הרגע חוליו בכלל נפצע כשנפל מסוס. הסיפור נגמר בסטירה מאגם, שאם תשאלו אותנו, עד עכשיו כואבת לאודי המסכן. על אף הכישלון במשימה, החבורה סיפקה לנו סיטואציה מצחיקה ושנונה במיוחד שגרמה לנו לשיר את שירו של הנסיך עם המבטא הממכר.

 

גאליס

את רשימת המתחזים שלנו נסגור עם אחת מהסדרות המצליחות שנראו על המסך. לאחר שחילצו את יהונתן מגאליסיה ו"הפשירו" אותו (לאחר שקפא כששיחרר את היהלום), אנה ורפאל החביאו את יונתן בביתם ודאגו לתת לו כדור המטשטש את הזיכרון מדי יום ויצרו לו זהות חדשה. כמה חודשים מאוחר יותר, דני, שבורת הלב מקבלת סרטון ובו רואים שיונתן חי. בלי להסס, משתפת את דורי וליעם, אבל אף אחד לא מאמין לה עד שרואים את ההוכחות. לאחר דורי וליעם מצטרפים אליה למסע, הם מצילים את יונתן מידיהם של אנה ורפאל, שבהמשך, מתבררים לנו כדמויות טובות ולא רעות כמו שחשבנו. אחד הרגעים היותר זכורים לנו מהשניים הוא לא אחר מההתחזות של אנה לנינה, בשביל לגלות עוד פרטים על מעיין הנשמות.

"אני נינה!"
"אני נינה!" © מתוך גאליס, ערוץ הילדים

החשיפה

כל העניין מתגלה כאשר נפלט לאנה משפט שחשף אותה מול דורי וככה הוא הבין שלא מדובר בנינה האמיתית, אלא בסתם התחזות (ממש אפשר לדמיין סצינה של "אני נינה!" כמו ב"חזרות"). למעשה, כך הציל את החבורה מלגלות לה עוד מידע. לאחר המקרה, אנה השתנתה והוכיחה לכולם שהיא טובה ושאפשר לסמוך עליה.

תגובות