הלבנת דמויות? כוכבות "ווינקס" מגיבות לסערה. Jonathan Hession/NETFLIX © 2020

הלבנת דמויות? כוכבות "ווינקס" מגיבות לסערה

מאז ש"גורל: סאגת ווינקס" עלתה לאוויר בנטפליקס, נשמעו לא מעט טענות בנוגע ל'הלבנת' דמויות הסדרה. בסוף השבוע הגיבו לכך כוכבות הלהיט בפעם הראשונה וטענו: "הקאסט מגוון, אך תמיד אפשר לגוון יותר"

חידוש הלייב אקשן לפיות הווינקס הפך לפופולרי במיוחד מאז עלה לאוויר לפני כשבועיים. מדובר בטירוף של ממש המוכיח את עצמו ברשימות הצפייה של נטפליקס ברחבי העולם - אך כמו כל דבר מצליח, תמיד יש ביקורות.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מאז עלתה לאוויר, "גורל: סאגת ווינקס" חוטפת ביקורת על דמויות הסדרה. הקהל והמבקרים כועסים על כך שוויתרו לגמרי על פייה בשם פלורה, היחידה ממוצא לטיני, והחלפתה בפיה בשם טרה. כמו כן טענות רבות אף יותר נרשמו גם בגזרת הפיה "מוזה" שבסדרה המצויירת מוצגת כמזרח-אסייתית ואילו כאן מדובר בשחקנית בריטית. בתוך כך הרגישו המלינים כי יש "הלבנה" של דמויות, כלומר ביטול ייצוג אתני מסויים לטובת שחקנים "לבנים" ושונים לחלוטין ממה שהכרנו בסדרת המקור אשר דגלה בגיוון עשיר.

פלורה ומוזה
פלורה ומוזה © מתוך "Winx Club", הסדרה המקורית
מה אנחנו חשבנו? ביקורת
החידוש של ווינX: "הפכה לסדרת נוער אמיתית"
עדי ברנובסקי
הפיות האהובות שגדלנו עליהן בילדות, הפכו כעת לפיות אנושיות, מגוונות ומלאות בקסם. אומנם זה לא נצמד לסיפור המקורי, אבל יש מצב שזה בדיוק מה שחיפשנו • ביקורת

בשישי האחרון הגיבו בקאסט לראשונה על הנושא. השחקנית אלישע אפלבאום, המגלמת את מוזה, שיתפה בראיון כי: "זה ממש עצוב לראות שהמעריצים היו נסערים מהליהוק. לא הייתי מעורבת בהליך הליהוק, אבל אני מקווה שמה שהם ראו ואיך שהצגתי את מוזה היה לטעמם", שיתפה והוסיפה: "ראיתי רק ביקורות מפרגנות, הצופים היו פתוחים לקבל את מוזה שהצגתי, אני מקווה שזה ימשיך כך".

אלישע אפלבאום - מוזה
אלישע אפלבאום - מוזה © באדיבות netflix

אליוט סולט, המגלמת את פיית האדמה טרה, שיתפה את דעתה על כך ששובצה במקום פיה אחרת: "אני חושבת שזה ממש חשוב שנראה את טרה ופלורה ביחד, ואם יתמזל מזלנו ותהיה עונה שנייה, זו התקווה הגדולה ביותר שלי". על הביקורות בנושא אמרה: "אני חושבת שהשיחות שהתרחשו סביב היו ממש חשובות. אני ממש שמחה שהן התקיימו".

אליוט - טרה
אליוט - טרה © באדיבות netflix

פרשס מוסטפה, המגלמת את פיית המים "איישה", הוסיפה לדברי חברותיה כי: "אמנם יש גיוון כלשהו, אבל תמיד אפשר יותר", הכריזה ופירטה, "כצופה, תמיד הייתי מחפשת אנשים שנראים כמוני על המסך". עם זאת הדגישה הכוכבת - "התעשייה מגיעה למצב שאנחנו מתחילים לראות יותר גיוון על המסך, אבל ברור שזה לא מספיק ויש עוד עבודה לעשות", היא אומרת ומוסיפה, "זה ממש נחמד להיות בתוכנית שבה יש הרבה גיוון. יכול להיות שאפשר לעשות יותר. אנחנו בשאיפה שאם נקבל עונה נוספת נוכל לעשות זאת".

ייאמר לזכות הסדרה שבניגוד לגרסתה המצויירת, היא מציגה גיוון גם בפן הנראות ודימוי הגוף. מרבית הדמויות לא בעלות מבנה "בובתי" אלא אנושי, וניתן לראות גם פיות ושחקנים במשקל גוף קצת מלא יותר מהשאר. בקיצור - מציגים דמויות נורמליות ולא בעלות גזרה העלולה להוות בעיה - דבר המעביר מסר חיובי וחשוב.

מוסטפה (איישה)
מוסטפה (איישה) © באדיבות netflix
תגובות