קלפי על המסך: רגעי הבחירות בסדרות הנוער. צילום מסך מהסדרות

קלפי על המסך: רגעי הבחירות בסדרות הנוער

שוב הגענו לזמן בחירות! ואין כמו לחגוג יום שכולו דמקורטיה עם מחוות שכאלו! בחרנו עבורכם בסדרות הטלוויזיה שהציגו לנו כמה בחירות חשובות לחלוטין

בחירות אין רק בפוליטיקה, בכל שלב בחיים שלנו אנחנו צריכים להחליט לבחור בדברים מסויימים. בעד או נגד ועל דברים שישפיעו עלינו במהלך החיים, ככה גם בסדרות שאנחנו רואים בטלוויזיה. מ"החממה" ועד ה"פיג'מות" - יום הבחירות בגרסת המסך.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

החממה

כל הקונספט של הסדרה, מתבסס בעיקר על בית ספר למנהיגים של המחר. לא פעם ולא פעמיים נתקלנו במהלך הסדרה בבחירות לקפטן החדש של בתי "הנשרים" ו"העורבים" וזה כמובן נעשה בצורה דמוקרטית, חוקית וברוב קולות וניסו להעביר גם לקהל את מה שקורה בעולם הגדולים.

 

הפיג'מות

כולנו זוכרים את הפרק האייקוני בו אילן רץ לראשות יושב ראש הבניין מול גברת ברכה. סלוגן הבחירות הבלתי נשכח שלו הוא "רק אילן יודע איך לגרום לבניין לחייך". אנחנו רק יכולים להגיד על זה שאם אילן הייה רץ לראשות הממשלה, אנחנו לא יודעים אם היינו בוחרים בו - הוא היה מפרק את הממשלה בקלות תוך כדי שהוא אומר: "בשביל מה אני צריך את כל זה? בואו נארוז את החפצים בבלפור ונחזור לנתניה!".

 

השמיניה

אי אפשר לא להזכיר את ״השמיניה״ בכתבה שלנו! בעונה השלישית, השמונה היו צריכים להחליט במי הם רוצים שיהיה המפקד שלהם. החבורה נשאלה על ידי אלכס, יושבת ראש המועצה - מי לדעתם הכי ראוי מביניהם? כל אחד נתן שם ופירט למה הוא רוצה שהוא יהיה המנהיג ויפקד על השאר בזמן שירותם במועצה. אך במקרה הזה הבחירה לא הייתה הוגנת - צ'כוב הטיל וטו ואבי נבחר להיות המפקד. אולי הוא עשה עבודה לא רעה בכלל, אבל דווקא הבחירה שלנו הייתה דמותו של ניני! החשיבה האסטרטגית שלו, הרגישות לכולם וגם כי בתכל'ס הוא המוח שפעל לשחרורו של אבנר מהכלא, לפתרון המפעל של אמא ולתכנית ב' של סנטינו. בקיצור רק ניני בקלפי! רק שדניאל לא יתחזה אליו שוב...

© מתוך השמיניה, ערוץ הילדים

אליפים

אנחנו בטוחים שאתם זוכרים את בחירות ליושב ראש של פנימיית גנות כשה"אליפים" היו מול "הדלידים". אלא שבמקום שאלו יהיו בחירות הוגנות, "הדלידים", שאנחנו כבר יודעים מי הם ומה ההתנהגות שלהם, החליטו לחטוף את רוני האליף כדי שלא ינצח. חנה כינסה את כל האליפים בטענה שרוני, הבן של ראש הממשלה, נעדר. כולם היו בשוק מהידיעה המפתיעה, בעיקר כי רוני הסתיר מהם את זהותו האמיתית ואת הייחוס המשפחתי. התגלית המרעישה באה לרעתו, לאחר שניצח ניצחון טכני, אף אחד לא הסכים לדבר איתו ולא שמח בשמחתו, מלבד ניצה שהייתה בת זוגו.

© יוסי צבקר

שכונה

גם בסדרה "שכונה" אלמנט הבחירות בא לידי ביטוי. הפעם זה קרה בסוף העונה האחרונה, כשנערכו בחירות למועצה המקומית של נרקיס. כזכור, ראשת מועצת "נרקיס" היא סוזי שיינפלד, אך בעונה השלישית והאחרונה הסדרה מקבלת תפנית מעניינת בבחירת ראש מועצה  - סוזי מול אילנה, שתי נשים חזקות ועוצמתיות. סוזי רצתה להיבחר בכל מחיר ולהרוס את שכונת 'השכונקים', אבל אילנה לא פראיירית בכלל וכאמור, מדובר באישה חזקה. אילנה בן דוד התמודדה בבחירות בדרך הישר ונעימת הליכות בשביל לשמור על הבית שלה, ולסיפור הזה לגמרי היה סוף טוב. 

 
תגובות