מעבדות לחירות: הסדרות שעסקו בבריחה וביציאה לחופשי. באדיבות yes | אוהד ארידן

מעבדות לחירות: הסדרות שעסקו בבריחה וביציאה לחופשי

מ"המורדת" ועד "דברים מוזרים": לכבוד חג החירות שחל מחר בערב, אספנו עבורכם את סדרות הטלוויזיה שעוסקות במאבק אל היציאה לחופשי!

בחג הפסח אנו מציינים גם את בריחתם של עם ישראל מהשיעבוד במצרים אל החירות אלא ייחלו. לאורך השנים יצאו סדרות רבות אשר גם הן עסקו ביציאה אל החירות והחג הארוך מייצר סיבה נוספת לבינג' מושלם!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

נמלטים

אי אפשר לציין סדרות העוסקות בבריחה לחופשי מבלי לפתוח עם הסדרה המצליחה "נמלטים". העלילה העוסקת במייקל סקופילד, צעיר יוצא דופן בחוכמתו אשר גורם לעצמו להיכנס לכלא בכדי לחלץ משם את אחיו שהופלל ברצח. לסדרה יש חמש עונות, ובכל עונה הם מוצאים את עצמם נמלטים בגדול - כל זאת במטרה לחיות חיים חופשיים.

© באדיבות yes

המורדת

אסתי שפירו (שירה האס) היא בחורה צעירה המשתייכת לחסידות סאטמר, זרם חסידי דתי וקיצוני ביותר. זמן קצר לאחר נישואיה של אסתי בשידוך היא בורחת לברלין החילונית והשונה מכל מה שהכירה, שם היא פוגשת מספר חברים ומתיידדת איתם ותוך כדי מנסה לברוח מבעלה ודודו המנסים להחזירה לביתה ולחסידות ממנה ברחה.

© באדיבות נטפליקס

תברחו

מיני סדרת הנוער ששודרה בשנת 2019 בכיכובם של אגם בוחבוט, בן זיני, טיילור מלכוב, שחר טבוך ונוספים, עסקה בחבורת נערים שהולכים למסיבת יום הולדת בחדר בריחה, להפתעתם חדר הבריחה מתגלה הרבה יותר מסוכן ומתוחכם משחשבו ובמהלך עשרת פרקי הסדרה הנערים מנסים לברוח מחדר הבריחה שלאימתם מכיר אותם בצורה הרבה יותר מדי טובה מהצפוי.

© אוהד ארידן

דברים מוזרים

כבר בתחילת הסדרה אנו עדים לבריחתה של אילבן, ילדה בעלת כוחות מיוחדים מפני ארגון חשאי המנסה לחקור אותה ואת כוחותיה. אילבן מוצאת מסתור מפניהם בבית משפחת וילר. עם זאת אילבן היא לא הבורחת היחידה בסדרה מכיוון שממש במקביל לבריחתה, ילד אחר בשם וויל נחטף ליקום מקביל והוא מנסה לברוח משם לאורך כל העונה הראשונה.

© באדיבות: netflix

הבריחה מדאנמורה

הסדרה הזאת היא אמנם פחות מוכרת יחסית לשאר הסדרות ברשימה, אך יחד עם זאת היא גם היחידה מביניהם שמבוססת על סיפור אמיתי. "הבריחה מדנמורה", בדומה ל"נמלטים", עוקבת אחר סיפור בריחתם של שני אנשים המורשעים ברצח מבית כלא שמור ביותר שנמצא בכפר דנמורה (צפון מדינת ניו יורק) ובתכנון הבריחה המחוכם שלהם.

© Christopher Saunders/SHOWTIME באדיבות yes
תגובות