חשיפה: הדברים שלא ידעתם על הסדרה "סקיי". צילום פרטי

חשיפה: הדברים שלא ידעתם על הסדרה "סקיי"

התאהבתם כבר בסדרת הנוער החדשה "סקיי"? יש לנו כמה סודות בלעדיים לחשוף לכם מאחורי הקלעים! אספנו את כל הפרטים הכי עסיסיים, מעניינים והעובדות החשובות שלא ידעתם!

בשיתוף עם Teennick

סדרת הנוער המטורפת של השנה, "סקיי", עלתה לאחרונה לערוץ טין ניק גם ב-HOT וגם ב-yes (וזמינה כל הזמן ב-HOT VOD Young ו-yes VOD Kids) ומצליחה לסקרן את כולנו עם עלילה מטורפת, אפקטים מיוחדים וקאסט שלא מהעולם הזה! לכבוד הטירוף שצובר תאוצה, החלטנו לחשוף עבורכם כמה סודות מההפקה וכמה פרטים שלא ידעתם שקרו ב"סקיי" ומאחורי הקלעים של הסדרה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הכל עניין של טיימינג

הרעיון לסדרה שעוסקת בחייזרית קיים אצל גיורא חמיצר כבר שנים - למעלה מעשור אם לדייק… חמיצר שכח לגמרי מהרעיון ורק כשהוא ונועה פניני סיימו לכתוב לגמרי את "שכונה", הם חיפשו רעיון לסדרת נוער חדשה והרעיון נשלף שוב. את ההמשך של הסיפור אתם בטח כבר יכולים לנחש, כן?

גיורא ונועה
חמיצר ופניני, יוצרי הסדרה © מתוך סקיי, Teennick

משחקי תפקידים

לא כל השחקנים נבחנו תחילה לתפקיד אותו הם מגלמים על המסך, אלא לתפקידים שונים לחלוטין. מי למשל? בר מיניאלי המוכשרת נבחנה במקור לתפקיד מילי/סקיי, לאחר מכן לתפקיד ליאור ורק בסוף הפכה לשלי. שחר טבוך, המגלם את ברוש, נבחן בכלל לתפקיד של חברו הטוב - מקס (דולב סלע), ואילו אופק פסח נבחן במקור לתפקיד אריק. ברגע האחרון נועה פניני חשבה שאולי הוא יכול להיות יוני. הוא קיבל טקסט על המקום וכשהוא התחיל את הסצנה עם עידו טאקו, היוצרים הבינו ישר שהם נראים בול כמו אחים. 

© גיא כושי ויריב פיין

אופסי…

זוכרים את הסצינה בה אריק מוריד את המשדר של סקיי באסלה? אז מסתבר שהוא לא באמת היה אמור להוריד את המים על המשדר האמיתי - אך עידו, שמגלם את אריק, עשה זאת. למזלו הטייק היה מוצלח!

© מתוך סקיי, טין ניק

מונופול על המונופול

בתסריט המקורי שלושת הבנים שיחקו בכלל "מונופול", אבל בגלל בעיית זכויות יוצרים הוחלט להחליף ברגע האחרון למשחק "מסביב לעולם".

© סקיי, טין ניק

סט משפחתי

איזה כיף להביא משפחה אל סט הצילומים! תשאלו את יוצרי הסדרה, שעשו זאת גם ב"סקיי" ואף דאגו לסדר לבני המשפחה תפקידים שונים. אמו של חמיצר השתתפה בסדרה בתור גברת אסתי, האישה המבוגרת לה אריק מטמין את המשדר בעגלה. היא לא ההורה היחיד שכיכב בסדרה, השחקן אבי פניני, המגלם את ד"ר קראוס (ואולי גם מוכר לכם בתור השוטר רמי מ"שכונה") הוא אביה של נועה פניני! זה לא הכל - בהמשך העונה תראו גם הילדים של נועה וגם את הילדים של גיורא בתור שלושה ילדים שנמצאים במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון, אבל תאלצו לחכות עד פרק 36 בשביל זה.

© מתוך סקיי, טין ניק

בלי משפחה

עוד בענייני משפחה: בעוד לדמויות אחרות יש שם משפחה (כמו יוני ואריק גבאי, מילי פישמן ושלי שטיבל), הדמויות של ברוש ומקס הן היחידות שלא זכו בתסריט לשם משפחה רשמי. יש לכם הצעות?

ביקורת
סקיי: הצלחה נוספת לגיורא חמיצר ונועה פניני
שיראל נר
"סקיי", סדרת הנוער החדשה של גיורא חמיצר ונועה פניני עלתה לאוויר, זאת לאחר שלוש שנים של ציפייה מאז הסתיימה "שכונה" ב-2018 • ביקורת פתיחת עונה

לרוויה?

כולכם הרמתם גבה בסצנת המטבח בפרק הראשון במהלכה שותה סקיי בקבוק שלם בבת אחת? אל תדאגו זה לא באמת קרה! למעשה היה צינור ירוק שחובר אל הבקבוק וניקז את כל הנוזלים ממנו, בלי שהיא שותה באמת. אחר כך העלימו את את הצינור באנימציה בעריכה - ותודו שזה היה נראה אמיתי! 

© מתוך סקיי, טין ניק

לקח שנה!

את הסדרה אומנם סיימו ללהק אי שם בקיץ 2019 והצילומים היו אמורים להתחיל זמן קצר לאחר מכן, אך נדחו והחלו חצי שנה לאחר מכן, בפברואר 2020. כמה שבועות לאחר שהצילומים החלו, ישראל נכנסה לסגר ראשון בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההפקה עצרה מלכת. ה"אקשן" נשמע בחזרה רק בחודש מאי (לאחר שלושה חודשי הפסקה) והצילומים נמשכו עד אוגוסט 2020. 

© באדיבות יחסי ציבור

התחזית? חם מהרגיל!

בגלל דחיית הצילומים, יצא מצב בו החלו לצלם את העונה בחורף ועל כן נתפרה עלילה חורפית גם מבחינת התלבושות, אך כאמור השחקנים חזרו לסט רק לקראת הקיץ - ובכל זאת עלילת החורף הייתה צריכה להמשיך להצטלם. המצב יצר סיטואציה בה השחקנים הזיעו ללא הפסקה - והצוות היה צריך לעבוד קשה כדי להסתיר את הזיעה המטורפת שלהם. אגב, כל הסצנות בבית גבאי ובבית מילי צולמו בפברואר בקור מקפיא וכל יתר הסצנות בסדרה צולמו בחמסין של יולי-אוגוסט.

חם, אבל נשרוד! © מעיין רחימה, באדיבות טין ניק

הקשב!

עוד על תזוזת הצילומים: רוב השחקנים בסדרה לוהקו אליה כשהם היו מלש"בים ומראש דחו את גיוסם לצבא בכמה חודשים על מנת להצטלם בסדרה, אלא שהצילומים נדחו מעבר למה שהם ציפו. חלקם הצליחו לדחות שוב וחלקם, כמו בר מיניאלי ועידו טאקו, כבר הספיקו להתגייס עד המשך הצילומים.

© bar_miniely@ מתוך אינסטגרם

מחווה לילדות

לסקיי תהיה סצינה מיוחדת עם אריק (שכבר נחשפה בפרק מאחורי הקלעים) ובמסגרתה הם רוכבים על אופניים ומרחפים להם מעל רכב. אם הסיטואציה נשמעת לכם מוכרת זה מפני שהיא נעשתה כמחווה לסצינה המפורסמת מסרט הקאלט "אי.טי",  שכן היוצרים העידו בעבר כי הסרט שימש כהשראה לסדרה ושניהם גדלו עליו.

© מתוך סקיי (טין ניק) | מתוך ET באדיבות yes

ריקוד סוף!

סצינות הריקוד עם ליאור ושלי (מעיין רחימה ובר מיניאלי) - אלו סצינות שלא תוכננו מראש בעלילה ונוספו בכלל ברגע האחרון על מנת שהפרק לא יהיה קצר מדי. הסצינות אולי לא היו צריכות להצטלם - אבל אין ספק שהן הועילו להבנת אופי הדמויות והסיפור של שלי וליאור.

אששש

אם דאגתם לשלומה של השחקנית רביד רונן בסצינה בה סקיי (בגוף של מילי) שורפת את ידה על מנת לתקן את עורה - אין לכם ממה לחשוש. מה שבאמת קרה זה שקיבעו את היד של רביד על מוט - את המוט הוציאו בצילום עצמו. לאחר שהיה להם את השוט הנדרש, הורידו את האיפור מהיד של רביד והיא הניחה את ידה בדיוק באותה הנקודה. רק ככה הצליחו ליצור צילום ואפקט בו היד הופכת לרגילה. האש בכלל הייתה במרחק של מטר ממנה, ומהזווית המצלמה זה היה נראה כאילו האש ממש נמצאת על היד שלה. מיותר לציין, ובכל זאת, כמובן - אל תנסו את זה בבית!

הדרך אל החייזרית המושלמת

את העובדה שמתחת לתחפושת סקיי כחייזרית עומדת בכלל השחקנית עופרי לסקי - אתם בטח כבר יודעים, כמו את העובדה שבכל פעם היא נאלצה להתאפר במשך שש שעות כדי להיכנס לדמות המיוחדת. אבל מה קרה עוד הרבה קודם? תרשו לנו לחדש לכם! ניר גינת הוא מי שעיצב את סקיי החייזרית וקודם כל הוא הכין כמה אופציות לדמות החייזרית כאיורים גרפיים. בין האופציות שנשקלו הייתה גם סקיי עם קרן עבה על הראש! מה שלבסוף נפסל. אחרי שלב האיור והבחירה בנראות הרצויה לסקיי, הגיעה תורה של ליאת שיינין, שמאפרת גם ב"ארץ נהדרת". שיינין לקחה את המודל התלת מימדי על פי האיור במחשב ובנתה אותו אחד לאחד בצורה פיזית עם חומרי סילקון.

באדיבות שלי כרמל
 

האמת על T.K

השם של הרובוט הקטן והחמוד הוא לא אקראי. למעשה, חמיצר סיפר לנו כי מקור השם "טי.קיי" קרוב אליו במיוחד. "כשגרתי בניו יורק היתה לי ידידה בשם טלי קרקובסקי וקראנו לה בקיצור בראשי תיבות - TK, מכאן השם".

© טין ניק

עוד על הרובוט: אייר אותו המאייר המוערך דוד פולונסקי - שאחראי על איור הסרט שהועמד לאוסקר "ואלס עם באשיר" (ועליו גם זכה בפרס אופיר), בין עבודותיו פולונסקי אייר גם את ספר הילדים הפופולרי "הכבש השישה עשר". הגרסה הפיזית של T.K הודפסה במדפסת תלת מימד לצרכי פרופס, כלומר לסצינות בהן הוא לא מעופף. ומה לגבי הרגעים בהם הוא אכן מעופף? איש אנימציה בשם רועי ניצן נכח על הסט בזמן הצילומים על מנת ללוות את כל התהליך. בזמן צילום מרבית מהסצינות, השחקנים מסתכלים אל האוויר ומונחים על ידי הצוות איך, לאן ומתי להסתכל לכיוון הנכון. בחלק אחר מהסצינות, השתמשו בכדור טניס עם מקל כדי להמחיש את מיקומו - מה שאחר כך הועלם בעריכה.

© באדיבות שלי כרמל

שמישהו יביא מילון!

אומנם השפה החייזרית מכוכב הלכת "וגה" הומצאה לחלוטין, אבל בכל זאת נלקחה השראה משפה אמיתית אחרת. מדובר בשפה עתיקה במיוחד בשם "שומרית", שפה שדוברה ונכתבה בין האלף ה-4 לפנה"ס עד האלף ה-2 לפנה"ס באזורי דמשק ואכד העתיקות. זוהי לא בדיוק אותה השפה בסדרה, למעשה לקחו רק את הניב ושינו קצת כדי לא להישאר על ה"שומרית" במאה אחוז. הרצון היה להתבסס על שפה עם עיצורים ולהפוך אותה לייחודית.

 

במלוא העוצמה

יישוב "עוצמה" כמובן לא קיים במציאות ומבחינת הלוקיישן צולם בכמה מקומות. הצילום העיקרי נערך בכרמי יוסף ובו צולמו סצינות היער, הבית של מילי (סקיי) וכל צילומי החוץ של הרחוב, ואילו הבית של אריק ויוני צולם בכלל במושב גאליה.

© מעיין רחימה, באדיבות טין ניק

המסלול להצלחה

השחקן שמגלם את יותם, יחיעם ברקו, החל את דרכו בעולם הבידור כבר כנער, וכשהגיע לחממה קיבל תפקיד קטנטן בבית "הנשרים" בסדרה "החממה" בתור איתן. ככל שהתקדמו העונות הוא שולב יותר ויותר וקיבל מעמד של שחקן קבוע בסדרה. ב"סקיי" הוא כבר קיבל מראש תפקיד קבוע ומשמעותי בצוות של פינטו הקשוח. 

© צילום פרטי

בלי קליטה

הבסיס/המעבדה הסודית צולמו באחד המפעלים הישנים של מפעלי "מקורות" שלא בשימוש יותר. הלוקיישן של הצינורות הגדולים והמפעלים - התחבר לאלמנט של בסיס נטוש שמשתמשים בו לצרכים אחרים וסודיים. בגלל המיקום מתחת לאדמה לא הייתה לצוות קליטה - הם לא יכלו לדבר עם ההפקה שבחוץ ולא היה להם קשר בכללי לעולם החיצון בזמן צילומי הסצינות במקום.

מעולם הפרסומות לסדרת הנוער המפתיעה

בהפקה של "סקיי" חיפשו לעשות משהו מחוץ לקופסא, והלכו על הימור בעולם הבימוי - שלי כרמל. חיפשו להביא לסט משהו "פרשי" לעולם סדרות הנוער המקומיות. הפעם, לא הלכו על במאים מוכרים, אלא שמעו על כרמל, שבאה בכלל מעולם הפרסומות כבמאית (אחראית בין היתר לפרומואים של "דה וויס" ופרסומות למותגי אופנה). זו הסדרה הראשונה שהיא ביימה ולפי הביקורות - היא לגמרי עשתה עבודה טובה. היא לא היחידה שהגיעה מז'אנר הפרסומות - גם  הצלם הראשי של הסדרה, איתן חתוכה, הגיע משם.

© מעיין רחימה, באדיבות טין ניק
שלי, איתן וכוכבי סקיי
שלי, איתן וכוכבי סקיי © צילום פרטי

פתיח ומתחילים!

על הפתיח אחראי טל בלתוך ולא מדובר בפתיח סתמי וגנרי. הרעיון היה להראות בפתיח כמה שפחות מהסדרה ולשמור על סקרנות גדולה. כל זאת דרך אלמנטים שהם אבני היסוד של הסדרה - כוכב נופל, החייזרית, TK, תעופה וחללית. הרצון הוא להראות לקהל על מה מדובר ועדיין לשמור על אווירת מסתורין.

מוזיקה היא החיים שלנו בלב!

אם כמה מהפסקולים בסדרה נשמעים לכם מוכר זה כי חלקם הופיעו בסדרות אחרות של גיורא ונועה כמו "החממה", "שכונה", "האי" ועוד. זה לא סתם! מעבר לכך שזו לגמרי טביעת אצבע של היוצרים, גם ב"סקיי" המלחין טל ירדני היה אחראי על הפסקולים ולצד הצלילים המוכרים הוא גם יצר כמה חדשים עבור הסדרה החדשה והקסומה.

אישור חריג

מגדל המים הוא לוקיישן מאוד מסוכן לצילום. על פי הבמאית, זה גם משהו שכלל לא נהוג בישראל וההפקה נאלצה לקבל אישור מיוחד לטובת העניין.

אחרונה ודי

לא כולם יודעים, אבל את הסדרות והסרטים לא מצלמים על פי סדר העלילה ("כרונולוגי" בשפה מקצועית), אלא על פי אילוצי לוח זמנים ולוקיישנים, לכן למשל ניתן לצלם את הפרק האחרון ביום הראשון לצילומים, את פרק אמצע העונה ביום האחרון, ולהיפך. גם בהפקת "סקיי" כמובן התנהלו בצורה המקובלת, ולכן יצא מצב שסצנת מגדל המים אותה הזכרנו קודם, הייתה בכלל הסצינה האחרונה שצולמה ביום האחרון לצילומיה של רביד על הסט. היוצרים מעידים כי היא הייתה עצובה מאוד באותו יום. אפשר אולי לראות זאת בסצינה?

"סקיי" משודרת בימים א'-ה' בשעה 15:30 בערוץ teennick ב-yes וב-HOT, וכאמור זמינה לצפייה כל הזמן גם ב-VOD.

 
תגובות