לא רק ב"סקיי": הסדרות והסרטים שהמציאו שפות חדשות. באדיבות טין ניק, באדיבות HBO (באדיבות yes), מתוך "ה-100"

לא רק ב"סקיי": הסדרות והסרטים שהמציאו שפות חדשות

אם גם אתם התחלתם לראות "סקיי" והתלהבתם מהשפה החייזרית שהומצאה במיוחד לסדרה (ובהשראת השפה השומרית), בוודאי תשמחו לגלות שישנן יצירות נוספות בהן הומצאו שפות חדשות. רכזנו עבורכם כמה מהן!

בסדרות, סרטים וספרים העוסקים בפנטזיה ובמדע בדיוני אוהבים להשקיע ביצירתם לפרטי פרטים, לפעמים יותר מברמת הדמויות והעלילה אלא ממש עד לרמת השפה המדוברת ביצירה. אוהבים שפות חדשות? הכתבה הזו לגמרי עבורכם!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

 

ג.ר.ר טולקין - שר הטבעות

"שר הטבעות" נחשבת לאחת מסדרות הספרים העוסקות בפנטזיה הראשונות שנוצרו והיא אחראית לתחילתו של ז'אנר שלם. אחד הדברים שבולטים בסדרת הספרים הוא שטולקין, היוצר, לקח את הכתיבה ברצינות מאין כמותה. לא רק שברא עולם ספרותי שלם מאפס אלא המציא בשבילו מספר שפות שלמות בהן דיברו בארצות השונות ביקומו הבדיוני. בעזרתן אפילו כתב שירים אשר הופיעו בספר.

© 2003 New Line Home Entertainment, INC. באדיבות yes

ג'ורג'ר.ר. מרטין - משחקי הכס

סדרת הטלוויזיה המצליחה שכבשה לבבות רבים ברחבי העולם ושמבוססת על סדרת הספרים "שיר של אש וקרח", מתרחשת בעולם שונה ואחר לחלוטין משלנו. מדובר בעולם מלא בעמים, ממלכות וביצורים קסומים. כיאה לסדרה המתרחשת בעולם אחר, גם השפה בה מדברות הדמויות, דות'ראקית, היא חדשה ושונה מכל מה שהכרנו.

 

ג'ין רדינברי - מסע בין כוכבים

סדרת המדע הבדיוני החלה אי שם בשנות השישים ועסקה במסעם של קפטן קירק והקצין ספוק ובהרפתקאותיהם בחלל. הסדרה זכתה להצלחה רבה והיא אהובה עד היום. השפה בה מדברים בסדרה, קלינגונית, היא שפה שגיקים מסוימים מכירים עד ימינו ויש מצב שגם ישוחחו אותה להנאתם.

 

קאס מורגן/ג'ייסון רוטנברג - המאה

"המאה", סדרת הנוער מז'אנר האפוקליפסה והמדע בדיוני, עסקה בעתיד רחוק ודיסטופי בו רוב אוכלוסיית כדור הארץ נהרגת והמיעוט הנותר מתחיל להתיישב מחדש. העלילה מכילה את תושבי כדור הארץ שנותרו כאן כל הזמן הזה ופיתחו שפה חדשה ומוזרה. למעשה, היא נוצרה מעיוות מסוים של השפה האנגלית.

 
תגובות