הבינג' השבועי: ״קוברה קאי״ לא קובעת מי הטוב ומי הרע. באדיבות Netflix

הבינג' השבועי: ״קוברה קאי״ לא קובעת מי הטוב ומי הרע

מחפשים מה לראות? כמדי שבוע, גם הפעם יש לנו המלצה שבועית לסדרה שאסור לכם לפספס!

אי שם בשנות השמונים יצא למסכי הקולנוע סרט בשם "קראטה קיד", שעסק בנער בשם דניאל לרוסו. כדי להתמודד עם בריון השכבה, ג'וני, המתאכזר אליו הוא לומד קראטה מסנסיי יפני בשם מר מיאגי, צובר ביטחון עצמי ולבסוף מנצח את ג'וני בקראטה בתחרות האזורית. הסרט זכה לפופולריות רבה ועל כן לפני שנים מספר החליטו נטפליקס ליצור סדרת המשך לסרט המקור - "קוברא קאי" העוסקת בדניאל ובג'וני בבגרותם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסדרה נפתחת בתיאור חייהם העכשוויים של ג'וני ודניאל, ג'וני התגרש ויש לו בן יחיד בשם רובי אותו הוא די מזניח הוא עובד בעבודות מזדמנות ומנסה לשלם את שכר הדירה שלו. מהצד השני דניאל, חי חיים מאושרים ומשגשגים יחד עם אשתו ושני ילדיו, הוא הבעלים של חברת רכבים אותה הקים לבדו והוא מבוסס כלכלית ביותר. העניינים מתחילים להסתבך כאשר ג'וני מפוטר מעבודתו ומחליט להקים דוג'ו ללימוד קראטה ולהחיות את הספורט שהיה קיים בנעוריו, עניין זה לא מוצא חן בעיני דניאל ומחזיר לחיים את יריבותם.

 

הסדרה מעניינת ומלאת אקשן מהפרק הראשון. עלילתה היא כזו הניתן להישאב אליה בקלות, היא מהנה ומתאימה לכל הגילאים. אף כי נראה שהקהל העיקרי אליו היא פונה הוא בני נוער גם אנשים מבוגרים יותר אשר גדלו על הסרט המקורי יכולים ליהנות ממנה.

היבט מרכזי בעלילת "קוברא קאי" הוא קרבות הקראטה הלוקחים חלק גדול מעלילת הסדרה, ואנו מוכרחים לציין שהקרבות הללו נראים נפלא על מסך הטלוויזיה והם בין החלקים הטובים והמעניינים בסדרה. הלהיט של נטפליקס מותח, מרענן ומלא אקשן גם בשביל אותם אנשים אשר צפו ואהבו את הסרט המקורי, אבל גם בשביל אלה שלא צפו בו.

חלק עיקרי בעלילה הוא היריבות ארוכת השנים בין ג'וני לדניאל יריבות שגלשה גם אל התלמידים של השניים, דבר המהווה ציר מרכזי בעלילה. הסדרה הראתה את שני הצדדים באופן שווה ולא ניסתה להציג צד אחד כ"טוב" ואת הצד השני כ"רע", אלא הציגו את שני הצדדים ואת מניעיהם השונים ונתנו לנו לשפוט בעצמנו את מי אנחנו מעדיפים...

© CURTIS BONDS BAKER/NETFLIX

פן נוסף שמאוד מצא חן בעינינו בסדרה הוא הפן הפמיניסטי. בחברה שלנו דברים כמו קראטה נחשבים "גבריים" ומשויכים בעיקר לבנים, לשמחתינו ב"קוברא קאי" זה ממש לא ככה ובסדרה אנו רואים גם בנות שלומדות קראטה ובולטות בתחום. אחת מהן היא סאם, בתו של דניאל.

"קוברא קאי" היא לא סדרה ארוכה במיוחד: היא כוללת עד כה שלוש עונות, עשרה פרקים בכל אחת שאורכם הוא לכל היותר כחצי שעה. אם אתם מעוניינים בסדרה לא ארוכה במיוחד, אך מלאת אקשן ועניין שאולי אף תעורר בכם מעט נוסטלגיה, "קוברא קאי" היא הסדרה בשבילכם.

תגובות