על מיניות והתבגרות: ליאל ברנס מככב בתכנית חדשה לצד אמא שלו. liel.baranes@ מתוך אינסטגרם

על מיניות והתבגרות: ליאל ברנס מככב בתכנית חדשה לצד אמא שלו

ליאל ברנס (״הבנים והבנות״) מככב בתכנית דוקו חדשה של כאן 11 בשם ״משפחה בהסעה״ ובמסגרתה ידבר בנסיעות יחד עם אמו על מיניות, התבגרות ושגרת החיים שלו

את ליאל ברנס הכרנו לפני כשלוש שנים כשהשתתף בתכנית "הבנים והבנות" של ערוץ הילדים. היום, הוא מככב בתכנית חדשה עם קונספט קצת אחר - "משפחה בהסעה", תכנית דוקו חדשה של כאן 11 (החל מהערב, 21:00) המתעדת את בני הנוער והוריהם בשיחות על נושאים שונים בדרכם לסידורי היום יום.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ברנס לא משתתף בתכנית לבדו, את הנסיעות הוא חולק כאמור עם אמו. "זו הפעם הראשונה שאני מצטלם ביחד עם אמא לסדרה שהיא דוקומנטרית. זה היה כיף ומאתגר מאוד״, סיפר על ההופעה עם אמא על המסך. ״מצד אחד זה לפתוח בסדרה על דברים שאנחנו לא מדברים עליהם ביום יום וגם קצת היה מביך... היו רגעים מביכים, היו רגעים מצחיקים והיו רגעים כיפיים וגם מרגשים״.

אמא הייתה מוכנה להיות מוכרת?

"אמא שלי תמיד הייתה מוכרת, מהרגע הראשון שהתפרסמתי תמיד היא הייתה מוכרת באינסטגרם שלי. כל מי שעוקב אחריי מכיר אותה".

נתת לה טיפים לפני שהתחלתם את הצילומים?

"אמא שלי יודעת יותר טוב ממני לדעתי. כשהיא הייתה קטנה הייתה לה כמו סוכנות דוגמנות, מאז שהיא קטנה היא חיה את העולם הזה".

© באדיבות כאן 11

הסדרה השפיעה על השיח שלכם ביום יום?

"לא כל כך, כי אמא שלי היא כמו חברה שלי, אלו דברים שאני משתף אותה ביום יום, אולי לא כמו ששיתפתי אותה בתכנית, אבל כן זה דברים שאני משתף אותה ביום יום. הכל בתכנית היה ברמה כזאת יותר מוקצנת, הכל שיתפתי כי באמת זו המטרה".

דיברתם על כל מיני נושאים שבדרך כלל לא מדברים עליהם על המסך, למשל על מיניות בקרב מתבגרים. זה משהו שלדעתך חשוב לדבר עליו בטלוויזיה?

"לדעתי הנושא הזה של מיניות זה נושא שמאוד מאוד חשוב לדבר עליו. את יודעת, ההורים עברו את זה והם גם היו כמונו. הם צריכים להזרים מידע, הם צריכים לתת טיפים - מה לעשות, איך לעשות, מתי נכון, מתי לא נכון. הדבר הכי חשוב שלקחתי מאמא שלי - זה שהיא לימדה מתי שבחורה אומרת לא אז זה לא. זה משהו שאני לוקח איתי כל החיים".

בתור מישהו מוכר, זה מרגיש שיש לך לפעמים אחריות על דברים שאתה אומר או עושה ברשת?

"לפעמים כן. אני מאוד מאוד נזהר בדיבור שלי, אם זה עכשיו בראיונות, אם זה בסדרה עצמה, ואם זה דעות או דברים שאני אומר ומעלה לסטורי. כל בן אדם יכול לפרש את הדברים בצורה שונה וזה משהו שאני לא רוצה שיפגע בי, כי אני יכול להגיד א' ומישהו יפרש את זה כ- ת'".

צילומים זה לא משהו שחדש לך, כבר השתתפת ב"הבנים והבנות", אבל בכל זאת לסדרה הזו היה קונספט קצת אחר. לפני שהתחילו הצילומים היו לך חששות?

"בהחלט היו לי חששות. פחדתי מכל הנושא הזה של לשתף את ההורים ובכללי להיחשף. אלה נושאים שנורא נפתחו אצלי, נושאים שלא דיברתי עליהם מעולם, לא בשום ראיון, גם לא ב׳הבנים והבנות׳, בשום קמפיין או בסטורי. גם עכשיו, זה לחשוף מדינה שלמה, זה לא רק העוקבים שלי זה משודר בתכנית טלוויזיה, לכל העולם יש טלוויזיה, לכל הארץ יש. זה להיחשף ועוד עם אמא שלי שזה קצת עלול להיות מביך".

© liel.baranes@ מתוך אינסטגרם

היה נושא שהתעסקתם בו שהיית קשור אליו במיוחד?

ליאל חושב מעט ואמא אלה עונה: "חיי היום יום שלך, אני חושבת שהשגרה שלך".

והיה נושא שהיה לך יותר כיף לדבר עליו, שהרגשת שזה באמת משהו שאתה אוהב לדבר עליו ולהציג את זה בטלוויזיה?

"הגלישה שלי. במהלך הסדרה הלכתי לגלוש ובדרך דיברנו. אמא שאלה אותי אם אני מפחד, אם אני לא מפחד, שאלה אותי מה החששות שלי מהים ואני הסברתי לה שזה חלק מהחיים שלי, זו שגרת היום יום שלי".

© צילום: דור זינגמן

אם כבר מדברים על שגרה, אתה מצליח להרגיש נער רגיל עם החשיפה והפרסום?

"אני לא בדיוק אקרא לזה חשיפה ופרסום, זה פשוט אנשים שבוחרים לעקוב אחרי, אבל את יודעת יש דברים שאני לא יכול להעלות לאינסטגרם שלי, כי הם מייצגים משהו אחר ממה שאני מייצג, ויש דברים שאני לא רוצה שיקבלו מטרה שונה או פירוש שונה. אני מאוד נזהר במה שאני מעלה, במיוחד בהבעת דעה".

ובכל זאת, זה לא נראה כל כך שאתה מפחד להביע דעה.

"את הדעה שלי אני לא מפחד. את הדעה שלי אני אגיד. אבל אני אגיד אותה בצורה הכי עדינה שיש כדי לא לפגוע באף אחד".

מהו הדבר הכי מאתגר בלהיות נער מתבגר?

(ליאל צוחק) "שהאמהות אוכלות לנו את הראש וצריכות לדעת כל דבר קטן שאנחנו עושים גם בנושא המיניות".

תגובות