אלונה סער: "להשתתף ב'ארץ נהדרת' זה חלום ענק שלי". נוי דקל, באדיבות yes

אלונה סער: "להשתתף ב'ארץ נהדרת' זה חלום ענק שלי"

בשנה וחצי האחרונות אלונה סער כיכבה על המסך של כל בית בישראל. לכבוד עליית העונה החדשה והשנייה במספר של הסדרה האהובה "פלמח" (טין ניק ב-yes), תפסנו את אלונה לריאיון מיוחד בו שיתפה בחלומות הגדולים, באופציה שתפנה גם לעולם הכתיבה ועל הטירוף סביבה מאז הפריצה הגדולה

השנה וחצי האחרונות היו ללא ספק מצוינות עבור אלונה סער. היא כיכבה על מסך הטלוויזיה של כל בית בישראל, בשעות הצהריים בסדרת הנוער האהובה "פלמח" (וכן בעונה השנייה המשודרת בימים אלו בטין ניק לצופי yes) ובשעות הערב בסדרה "המפקדת" שהפכה מהר מאוד לאחת הסדרות המדוברות של השנה. בראיון מיוחד לפרוגי, אלונה מספרת לנו על העונה החדשה, על החוויות בעקבות ההצלחה הגדולה בשנה האחרונה והחלומות שלה לעתיד.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"היה אפילו יותר כיף מהצילומים של העונה הראשונה, הפעם כולנו היינו חברים מאוד קרובים", שיתפה סער על החוויה לחזור לעונה נוספת, "גם הפעם בצילומים לא הייתי בלימודים, עונה קודמת זה היה תוך כדי שהייתי בשנה ב' ביורם לוינשטיין אז היה לי מאוד עמוס הכל. הפעם זה היה להגיע לחברים שאני כבר מכירה וגם לא הייתי בלחץ ובעומס כמו שהייתי, אז נהניתי ממש בפער בצילומים של העונה החדשה".

צילומי העונה הראשונה
צילומי העונה הראשונה © מיכל בר, באדיבות yes

העונה הראשונה עלתה בשיא הסגר הראשון, כשכולנו היו סגורים בבתים ולא היה אפשר לראות תגובות ברחוב, הבנתם כבר אז שהסדרה כל כך מצליחה?

"הבנתי כבר אז שזה מצליח כי כל הזמן הערוץ סיפר לנו עניינים של אחוזי צפיות וראיתי המון תגובות באינטרנט. גם היום אנחנו מסתובבים עם מסכות, אז זה לא המציאות של לפני הקורונה אבל כשאני פתאום מסתובבת ברחוב בלי מסיכה אני כן קולטת ילדים וילדות שמתלהבים וזה מאוד נחמד".

היה משהו מאכזב בזה שהסדרה עלתה בתקופה של הסגר הראשון של הקורונה?

"היה משהו מאכזב בזה שהייתה קורונה, והדברים האלה של 'מתי הסדרה עולה' מאוד מתקטנים לעומת מגפות. זה מכניס הכול לפרופורציות. זה היה בדיוק בסגר הראשון והייתי יותר עסוקה בלהתבאס על זה שנכנסו לסגר מאשר אם הסדרה עולה בתנאים האלה או בתנאים אחרים. זה רק מוסיף קצת לבאסה. מצד שני אני חושבת שהסדרה קיבלה יותר חשיפה, אז אני לא יודעת אם זה באמת דבר להתבאס עליו".

אילו הכנות עושים לפני צילומים של סדרה כזו?

"אני מניחה שזה משתנה בין הדמויות. יש כאלה שיש להם מטען שהם צריכים לעבוד על זה, כל אחד והדברים שלו. אצלי דווקא עיקר העבודה שלי אצל גאולה זה לשחרר, להיות יותר חופשיה. למשל אני חושבת שאצלי ואצל טל גרושקה בעונה הזאת חצי מהסצנות שלנו ביחד מאולתרות. אנחנו מאוד אוהבים להוסיף ולהמציא דברים תוך כדי, אז לכן עיקר העבודה אצלי היה שחרור כדי שאוכל להגיע לאותו הרגע ולא להיות כבולה לטקסט ולסצנה, כדי שאוכל להביא אותה כל פעם עם רעיון אחר. זה גם למה היה לי מאוד כיף בצילומים כי גאולה גרמה לי להשתחרר ולהנות. כל פעם ככל שנהניתי ככה הסצנה יצאה יותר טוב".

איך את היית בשיעורי היסטוריה? בכל זאת, "פלמח" היא דרמה תקופתית...

"זה מהדברים שהייתי טובה בהם, הייתי טובה במקצוע הזה. זה תמיד היה תלוי בנושאים, יש תמיד במקצוע הזה את נושאים מעניינים יותר ונושאים מעניינים פחות. דווקא כל מה שהיה קשור להקמת מדינה פחות עניין אותי, הרבה יותר עניין אותי הנושא של מלחמת העולם השנייה. הנושא של השואה היה המעניין ואז היה את הנושא משואה לתקומה שזה כזה 'טוב נו, את התקומה אנחנו כבר יודעים'. אבל אנחנו לא באמת יודעים את זה. המון דברים בתכל'ס אנחנו משננים לבגרויות, זה לא באמת נכנס המון פעמים, וכשהגעתי ל'פלמח' פתאום דברים ששיננתי אותם כמו תוכי בתיכון נכנסו לי באמת לראש. אני חושבת שגם לחברה האחרים שמשחקים זה עזר להתניע את המידע הזה".

© גיא לוי נחום, באדיבות yes

לצד הביקורות החיוביות על סדרה תקופתית היסטורית לילדים, יש גם טענות על זה שמה שמוצג בסדרה לא כל כך מדויק. למשל בפיצוץ המלך דוד הפלמ"ח לא היה במציאות באירוע, ובסדרה הוצג שכן. מה את חושבת על זה?

"אני יכולה להבין אנשים שזה מכעיס אותם, כי אני מניחה שיש את החשש שייטמע לילדים מידע שגוי. אבל כמעט כל דבר היסטורי שעשו אותו כסרט או כסדרה עשו בו שינויים קטנים לטובת הדרמה בעלילה. אני חושבת שעדיין עדיף שילדים ידעו על פיצוץ המלך דוד ושהטעות הקטנה שתהיה להם זה שפלמ"ח היו שם מאשר שהם לא ידעו על פיצוץ המלך דוד. התקווה שלי, מה שאני מנחמת את עצמי בו, זה 'טוב, אולי בגלל שהם רואים את זה וזה מעניין אותם אולי זה שולח אותם לקרוא את הדברים'. אני בטוחה שזה לא כולם אבל מי שבאמת הסדרה מעניינת אותו וגם מה שעומד מאחוריה בטח הולך וחוקר גם אחרי. גם לכל הילדים הצופים יש את הבגרויות לפניהם ששם הם ילמדו את זה גם, אז אני אומרת שמה שיש בסדרה זה עדיין מידע שמגיע, וזה עדיף מכלום".

מה את הכי אוהבת בדמות שלך, גאולה?

"היא מצחיקולה כזאת, אני אוהבת הקלילות שלה. זה שילוב של הקלילות והרגישות, כי מצד אחד היא מאוד רגישה ומצד שני היא מאוד קלילה, אז אני אוהבת את השילוב הזה בה".

זה מרגיש שיש לך ולגאולה הרבה קווים דומים, לא? במיוחד בעונה הזאת שהיא פונה אל עולם המשחק.

"בכלל בעונה השנייה כל הדמויות קצת מתקרבות פתאום לשחקנים. הכותבים כבר מכירים את השחקנים אז בכלל גאולה הולכת ונהיית קרובה אליי. גם בקטע של המשחק וגם היא פתאום נהיית הרבה יותר אסרטיבית ומפתחת עמוד שדרה. זה דווקא היה משהו שהיה קצת רחוק ממני ובינה בעונה הקודמת - היא התחילה את הסדרה כ'יסמנית' והיא הלכה אחרי רות ובמהלך העונה הראשונה היא גילתה את העצמי שלה ובעונה השנייה זה עוד יותר מתחזק, אז בכלל היא הולכת ומתקרבת אליי. בגלל זה אני אומרת שכל הקטע של ההומור שלה, בגלל זה העבודה שלי על הסט היא לשחרר כדי שאוכל להיות אני ושטותניקית כדי שהיא תצא יותר מה שאני רוצה שהיא תצא".

 

חשפנו שתהיה עונה שלישית לסדרה, מה את יכולה לחשוף לנו עליה?

"את האמת אני לא יודעת מספיק כדי לתת יותר מדי מידע, אבל אני יודעת מספיק כדי לדעת שזה הולך להיות גם מטורף".

יש צפי לצילומים?

"לדעתי הצפי הוא באזור מאי-יוני, אבל זה אף פעם לא אומר הרבה. ההפקות תמיד נדחות ומקדימות, אז הצפי לא אומר שזה מתי שבאמת נצלם".

אביב פנקס שמשחקת לצידך הצטרפה בעונה האחרונה לכתיבה של הסדרה. תסריטאות זה משהו שהיית רוצה לעשות?
"ברור! זה מעניין אותי, כן".

© גיא לוי נחום, באדיבות yes

השנה באמת הייתה שנה מאוד טובה עבורך. גם השתתפת בפלמ״ח, וגם הסדרה ״המפקדת״ בכיכובך זכתה להצלחה ענקית. איך זה הרגיש להיות על המסך של כל בית בישראל?

"קודם כל זה היה מוזר. מצד אחד זה מאוד ממלא ומספק, ממש הייתי גאה בתוצר וממש שמחתי להיות חלק ממשהו מאוד מוצלח. אבל מצד שני מאוד התקשיתי להתמסר להייפ, כי כל הזמן פחדתי שיבוא אחר כך דאון. כל הזמן גם שהסדרה הייתה בשידור וכבר אהבו אותה, עד שהיא לא נגמרה כל הזמן הייתי ב'טפו, טפו, טפו, מה אם פתאום לא יאהבו, מה אם פתאום יחשבו שהייתי גרועה'?.

״המפקדת״ היא יותר סדרה למבוגרים ו״פלמח״ יותר לנוער. יש הבדל בחוויה בין סדרה למבוגרים לסדרת נוער?

"לא ממש. חוץ מאולי קצב הצילום בגלל שיש הרבה יותר פרקים לצלם בסדרות נוער, אז הקצב יותר מהיר שם. החוויה שונה כי זה דמויות שונות אבל לא בהקשר של מי הקהל, פשוט כאילו כי זה היה דמויות שונות אז הייתה לי עבודה שונה, חוץ מזה לא באמת היה הבדל. גם פגשתי הרבה קהל צעיר שראה 'המפקדת' והרבה קהל מבוגר שראה 'פלמח', אז במקרה הזה זה לא מקרה קלאסי של ילדים ומבוגרים, שניהם טיפה זלגו".

מה את יותר מעדיפה, סדרה קומית סטייל ״המפקדת״ או סדרת דרמה?

"הדברים משולבים בעיניי, דרמה וקומדיה, תמיד. גם בסיטואציות דרמטיות אני רואה קומי וגם בסיטואציות קומיות יש דרמה. אין לי ההעדפה כי זה לא כזה שונה, בשניהם יש דרמה וקומדיה".

© באדיבות כאן 11

הרבה צופים מחכים ורוצים לדעת על העונה השנייה של ״המפקדת״. פורסם שהיא תצא רק בשנה הבא, ב-2022, אבל ההכנות התחילו?

"העונה השנייה כרגע בכתיבה, ובעוד כמה חודשים כנראה נתחיל את תהליכי ליהוק וחזרות ואז עוד איזה חצי שנה נצלם. אמן. אבל אין לדעת, כמו שאמרתי, הפקות תמיד נדחות ויש קורונה".

בעקבות הפרסום שלך את גם מככבת הרבה במדורי הרכילות, בעיקר בשל מערכת היחסים שלך עם מלך זילברשלג. איך את מתמודדת עם זה?
"אני משתדלת לראות הכל בפרופורציות, זה בעיקר".

פוסט ההכרזה על הזוגיות
פוסט ההכרזה על הזוגיות © צילום מאינסטגרם @alonasaar

כבר בגיל צעיר הספקת לשחק בהפקות מאוד מצליחות, איזה חלום עוד לא הגשמת?

"את רובם עוד לא הגשמתי. דבר ראשון תפקידים מובילים בתיאטרון זה חלום. לכתוב, לביים, לשחק דברים עם חומרים שלי, סאטירה, 'ארץ נהדרת' זה חלום ענק שלי. יש לי עוד כל כך הרבה".

פסטיגל זה משהו שהיית רוצה לעשות?

"לא הייתי מתנגדת בכלל, זה נשמע דווקא כיף ומאתגר. אני בכלל אוהבת חוויות מאתגרות. אני אוהבת בפרויקטים כל פעם למצוא את האתגר ואז לצאת איכשהו יותר טובה אחרי הפרויקט בעקבות העבודה בו. פסטיגל זה עבודה כל כך קשה וסיזיפית שהייתי רוצה לעבור את זה".

לסיום, איפה נראה אותך עוד על המסך בקרוב?

"אני עד שדברים לא עולים אני לא פותחת פה לשטן, יש לי פחד גדול מעין הרע. עד שמשהו לא משודר מבחינתי הוא לא משודר".

© נוי דקל, באדיבות yes
תגובות