הנשים מעוררות ההשראה מהסדרות והסרטים האהובים עלינו. באדיבות yes

הנשים מעוררות ההשראה מהסדרות והסרטים האהובים עלינו

כיום יותר ויותר סדרות מובלות על ידי אישה חזקה בתור הדמות הראשית, ובצדק! אין על כח נשי... ערכנו רשימה של הדמויות הנשיות החזקות שמעוררות בנו השראה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

סנטנה לופז - Glee

סנטנה לופז, שגולמה על ידי השחקנית המנוחה נאיה ריברה שנפטרה מטביעה בשנת 2020, ייצגה כוח נשי מושלם ואף דמות הערצה לקהילה הגאה בכל רחבי העולם. לראשונה, זכינו להכיר את סנטנה כמעודדת בצ'ריוס וכחברה הטובה של בריטני וקווין, אך ככל שהתקדמו העונות סנטנה נכנסה למרכז ואף הייתה חלק מהזוג "בריטנה" (בריטני וסנטנה) שנחשב עד היום לזוג שמעורר השראה לקהילה הגאה. במהלך הסדרה ראינו את סנטנה מתמודדת עם הוצאה מהארון, כאשר שחקן הפוטבול ומנהיג הלהקה פין האדסון דיבר על כך במסדרונות בית הספר והידיעה יצאה לפומבי, ניתוק קשר עם סבתה הדתית שלא קיבלה את יציאתה מהארון, הפרידה הכואבת מבריטני, היציאה מהקולג' והמעבר לניו יורק על מנת להגשים את חלומותיה. לאורך כל הדברים הקשים שעברה סנטנה הצליחה להיפתח לאנשים, להישאר נאמנה לעצמה, להיות חברה טובה ולהגן על חבריה, ולהראות לנו שלא אכפת לה מה אנשים חושבים עלייה. והדמות שגילמה ריברה תמיד תישאר זכורה לנו בזכות הכוח הנפשי, העצמאיות וההומור שלה (וכמובן שגם הקול המטורף שלה!).

© מתוך GLEE

לורליי גילמור - בנות גילמור

לורליי גילמור מוכיחה לנו שלא צריך כוחות על בשביל להיות חזקה. גילמור, שגולמה על ידי לורן גרהם, בסדרת הקאלט בנות גילמור ששודרה בין השנים 2000-2007 (ואף זכתה לעונת המשך כתשע שנים לאחר שהסתיימה), היא אם חד הורית לבתה רורי. לורליי, נולדה להורים מקהילה מהמעמד הגבוה שתמיד ציפו ממנה לייצג את משפחתם בכבוד ולקחת חלק בקהילתם, בגיל 16 לורליי נכנסה להריון עם בן זוגה באותו הגיל, כריסטופר, לאחר הרבה לחץ מהוריה ומהוריו של כריסטופר שלחצו עליהם להתחתן ואף הציעו ללורליי לעשות הפלה, לורליי החליטה שהיא הולכת לגור לבד ולגדל את התינוקת בעצמה. במהלך העונות אנו זוכים לראות את לורליי מגדלת את בתה רורי לבדה, מנהלת פונדק, יוצאת לדייטים ותומכת בהוריה (למרות הקשר המורכב בינהם) ובחבריה בעיירה "סטארס-הולו". לורליי מציגה לנו דוגמא מושלמת לאישה חזקה ועצמאית שמוכיחה לנו כל פעם מחדש שהיא לא צריכה גבר בחייה על מנת לנהל אותם.

 

הרמיוני גרינג'ר- הארי פוטר

לא יכולנו לא להכניס לרשימה את הקוסמת הצעירה הרמיוני גרינג'ר שמככבת בסדרת הספרים והסרטים, שנכתבו על ידי הסופרת ג'י קי רולינג, הארי פוטר. הרמיוני גרינג'ר, שגילמה השחקנית הבריטית אמה ווטסון (שנכנסה לנעליה של הרמיוני רק כשהייתה בת 10!), יפה וחכמה שתמיד דואגת לחבריה. הרמיוני מציגה לנו נערה שלא פוחדת ממה שאומרים עליה, היא חדורת מטרה, פרפקציוניסטית, חברה נאמנה, חכמה, ושקולה ועקב התכונות הללו אנו רואים אותה מצילה את חייהם של חבריה הטובים רון והארי, פעמים רבות במהלך הספרים והסרטים. הרמיוני מצליחה להיות אמיצה וחכמה וגם להיות עם לב ענק ודאגה ענקית לחבריה והיא מציגה לנו את הנשיות במיטבה בעוד היא המוח והכוח מאחורי חבורת הקוסמים (לא סתם אומרים שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה, נכון?).

© 2002 Warner Bros. Entertainment Inc. באדיבות yes

נטשה רומנוף - היקום הקולנועי של מארוול

גיבורת העל נטשה רומנוף, או בשמה הרשמי ״האלמנה השחורה״, שמוכרת לכולנו מסרטי היקום הקולנועי של מארוול ומגולמת על ידי השחקנית היהודייה סקרלט ג'והנסון. היא אישה עוצמתית וחזקה (פיזית ונפשית), שעושה לכל גיבורי העל בית ספר. את נטשה רומנוף ראינו לראשונה בשנת 2010 בסרט ׳איירון מן 2׳ ולאחר מכן זכינו להכיר אותה יותר ולראות אותה מצטרפת לחבורת ׳הנוקמים׳ (בתור האישה היחידה שם!). ממה שאנו יודעים על עברה של נטשה, האלמנה הייתה בעברה רוצחת שכירה שאומנה להרוג ולאחר מכן הצליחה לצאת מעברה ולהיות הדבק שמאחד את חבורת הנוקמים. לנטשה אין כוחות על (לעומת רוב חבריה בחבורה) אך היא מצליחה להביס את כל אויביה וכל זה בזמן שהיא מנסה להתגבר על המשבר האישי שלה ולהיפתח לסובבים אותה. נטשה מהווה השראה לנשים רבות ברחבי כל העולם ומציגה את השילוב המושלם בין הלב הגדול שלה והנשיות לבין הכוח שלה!

© פורום פילם ודיסני ישראל

אלה לי רשף - החממה

וקצת לייצוג ישראלי, אלה לי רשף מסדרת הנוער הישראלית שכתב גיורא חמיצר. אלה לי רשף, שגולמה על ידי גאיה שליטא כץ, היא מנהיגה צעירה שהובילה את קבוצת החברים שלה והצליחה לעבור כל המכשולים מסכני החיים שהציבו מולה. במהלך הסדרה, אלה לי נכנסת עם אחיה, אלפי, לבית הספר למנהיגים בשם החממה ושם היא מפגינה יכולות הנהגה שלפעמים גרמו לנו לשכוח שהיא רק נערה (אגב, אנחנו לגמרי היינו מצביעים לה בבחירות הבאות לראשות הממשלה). החיים של תלמידי החממה לא קלים בכלל והם נתקלים באיומים רבים ומסכני חיים (כמו המגנטיט המסוכן, הוירוס הקטלני ופצצות שמטרתן להשמיד את העולם), בעוד חבריה של אלה לי לפעמים מחפשים את ההפסקה מהטירוף, אלה לי תמיד ניצבת מול האתגר ובזכות הכריזמה, האומץ והנחישות, גם מצליחה להוביל את חבריה,לקחת פיקוד וגם לנצח את כל מי שעומד מולה (ואת כל זה היא עושה בזמן שהיא נמצאת במשולש אהבה בין דניאל הספורטאי מהנשרים לבין חברה הטוב יפתח מהעורבים). אלה לי מציגה לנו נערה שלוקחת יוזמה ומובילה, מנהיגה מלידה ומישהי שאף פעם לא תוותר (גם אם נופלת עליה מערה).

© באדיבות yes
תגובות