מבלי להתכוון: היוטיוברית עודדה קטינים לרכוש כרטיסי גירוד?. מתוך ערוץ היוטיוב של מרים גדיאל

מבלי להתכוון: היוטיוברית עודדה קטינים לרכוש כרטיסי גירוד?

Galaxy Talk - מדברים על כוכבים: מי לא האמין שבן זיני יגיע לגמר האח הגדול, אליאנה תדהר מתמודדת עם בשורה מעצבנת לאחר 11 שנים, האם היוטיוברית עודדה לרכוש כרטיסי מזל וגירוד וגם: נועה קירל מפתיעה מעריצה בשיחת טלפון היסטרית!

מרגישים לא מספיק מעודכנים? בא לכם לשמוע קצת יותר על מה שקרה השבוע בעולם הבידור? מעולה! קבלו את הפודקאסט שלנו, "Galaxy Talk" עם הטיקטוקרית פלג לביא ומשה אבוטבול.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

היוטיוברית מרים גדיאל נחשבת לאהובה במיוחד. חשבונה ביוטיוב מונה קרוב ל-280 אלף מנויים ועיקר הקהל שלה הוא ילדים ובני נוער. בסוף השבוע שעבר העלתה גדיאל וולוג חדש שלהיה אמור להעביר מסר נגד הימורים, השתתפויות וקניית כרטיסי גירוד ומזל למיניהם ולהציג את הפן השלילי וכמה שזה לא באמת מאפשר זכייה בקלות. אלא מה? שפעולות הגירוד שלה, הווי הסרטון וההנאה שלה לצד יוטיוברים משפחתיים שעזרו לה ״לגרד״ - העבירו תחושה כייפית, של חוויה, של סקרנות ועניין כלפי כרטיסי הגירוד - מה שעלול להעביר מסר מטעה. חשוב להדגיש - מרים דאגה לעשות פתיח וסגיר שמבהירים כי היא לא מעודדת את העניין, אך עם זאת - דווקא כל הפאן שהיה בסרטון והקלילות נתנו תחושה אחרת, כך עלה גם מדיון חברתי בין חברי המערכת הצעירים של האתר שהם בעצמם בני נוער שצורכים את אותו התוכן. 

 

רק נזכיר כי בעבר, בעונה השנייה של סדרת הנוער ״שכונה״ הציגו סצינות של טוטו והראו לקהל הצעיר איך הדמויות זכו בפרס הנחשק, אלא שבעקבות תלונות הרשות השנייה כעסה על העניין, דרשה הבהרה והפרקים אף נערכו מחדש ושודרו לאחר מכן בערוץ טין ניק שנפתח במיוחד. אומנם בטלוויזיה יש רגולוציה ופיקוח, אך ברשת אין והכל פתוח - מה שעלול לגרום לקהל להתבלבל במסרים.

 

אז למרות שהסרטון של גדיאל לא ניסה לעודד ואפילו נועד כדי לבקר ולהציג את הכל בפן שלילי - יש מצב שהדרך לשם יצאה קצת עגומה ממש בלי להתכוון ועלולה להעביר לחלק מהצופים התמימים מסר אחר לגמרי, גם מבלי שהיא התכוונה. מה דעתכם?

ממרים גדיאל נמסר: ״הסרטון שעלה נעשה במטרה ואג׳נדה אחת: להוכיח שרכישת כרטיסי גירוד היא לא מומלצת ושהזכייה בה לא אפשרי. מסרים נגד הימורים נאמרו והוצגו לאורך כל הסרטון, החל מכיתוב בולט ועד הבהרות שנאמרו בסרטון במפורש - מפעל הפיס דופק אותנו, אין סיכוי לכסות את סכום הקנייה, אל תקנו כרטיסי גירוד, כל הסטטיסטיקות לרעתנו. בסרטוני היוטיוב שלי אני תמיד עושה את הבלתי אפשרי ומבזבזת מכספי כדי להוכיח טענות וליצור תוכן בידורי ומסקרן. מאות תגובות תודה שקיבלתי על הסרטון הזה מוכיחות שהמסר נגד רכישת כרטיסי הגרלה עבר בזכות ההוכחה החיה שהימורים אינם משתלמים. מעולם לא עודדתי רכישת כרטיסי הגרלה וסירבתי לקמפיינים שונים בתשלום מכובד כי קידום הימורים נוגד את הערכים והאני מאמין שלי. אני מודה לפרוגי שמצאו את הסרטון שלי בעל המסר החשוב כיפי ומשעשע כמו שאר הסרטונים בערוץ שלי, אני שמחה שמסרים חשובים עוברים בצורה נעימה לצופים״.

עוד בפודקאסט: נועה קירל מפתיעה בשיחת טלפון מעריצה מוכרת במיוחד!

 

תגובות