מור סרוסי: "עברתי ליד חרדים, הם הורידו את הראש ונעלבתי - היום אני יותר מבינה את זה". עמית נעים

מור סרוסי: "עברתי ליד חרדים, הם הורידו את הראש ונעלבתי - היום אני יותר מבינה את זה"

בימים אלו היא מככבת על המסך בעונה השנייה של "בת השוטר" (טין ניק, yes) העוסקת בעולם החרדי. בראיון מיוחד מספרת לנו השחקנית מור סרוסי על ההצלחה של הסדרה, הקרבה שלה לדת ולאמונה וגם - האם היא הייתה מסכימה לאיחוד של "כדברא"?

היא פרצה אל חיינו בסדרה 'כדברא', המשיכה בסדרה 'בעלת החלומות' וכיום מככבת בסדרה הנוער המצליחה 'בת השוטר' (טין ניק, yes) בתור חני, הכלה החרדית שהחתן דניאל נעלם לה באופן מסתורי רגע לפני החופה. תפסנו את סרוסי לראיון בו שוחחנו איתה על הסדרה, הקשר לעולם החרדי, ההתנסות בהנחיה ובתפקידים מסובכים וגם - חזרנו איתה אל כדברא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"בעונה הראשונה לא היה לי בכלל ידע על כל מה שהולך שקשור לזרם החרדי הזה", מספרת לנו סרוסי על הגישה שלה לעונה הנוכחית, "אז לא ידעתי מה זה באמת חרדית, אני כן מגיעה מבית שומר חגים וכאלה אבל לא ברמה הזאת, רחוק מהעונה הזאת. בעונה הראשונה הייתי צריכה ממש לחקור מה זה העולם החרדי, מה הם המנהגים ואיך מתפללים, ממש דברים קטנים שהם עושים ודברים טכניים שהם עושים... בעונה השנייה כבר לא הייתי צריכה את זה ויכולתי להתרכז במה חני עוברת, מה קורה לה מבחינה רגשית, התהליך שהיא עוברת... אז הייתי יותר עסוקה באיך לעשות את זה כמו שצריך, בצורה הכי אותנטית והכי נכונה".

 

ציפית בכלל שתהיה עונה נוספת?

"האמת שמאוד ציפיתי, אני גם מצפה שתהיה עונה שלישית. הסדרה הצליחה מאוד, הרגשתי את זה מתגובות שקיבלתי מאנשים שזה אפילו לא רק ילדים. ציפיתי בהתחלה שנוער יעצור אותי ברחוב, אבל מהר מאוד זה הפך לאנשים מבוגרים שפונים אליי ואומרים לי 'סליחה שאני מפריעה - אבל אני חייבת להגיד שאת שחקנית מדהימה', זה היה כל כך מרגש כי באמת לא ציפיתי. אמרתי שיש פה משהו ממש טוב, ממש שונה ואיכותי".

התפקיד שלך גדל בעונה הזאת, ויש עליך יותר ספוט.

"זה חד משמעית יותר כיף, אבל פחות התמקדתי בכמה סצנות אני מופיעה, אלא יותר באילו סצנות מדובר ואיך אני הופכת אותן לסצנות הכי זכורות ומרגשות שיש".

 

הסדרה עוסקת בעולם החרדי, לא משהו שעסקו בו בעולם הנוער בעבר, ובכל זאת היא זכתה להצלחה רבה, איך את מסבירה את זה?

"אני חושבת שבדיוק בגלל שלא עסקו בזה בעבר. יש המון סדרות למבוגרים, ובסדרות נוער אין את זה, אני חושבת שזה היה סוד הקסם, שזה מה שגרם לזה כל כך להצליח . גם צריך לומר שבאמת באמת עבדנו על זה המון כדי שזה יהיה כמה שיותר אמיתי. כמובן שבעונה השנייה יש הרבה דברים שהם מומצאים, כל ה'צדיקים' וכאלה זה לא משהו שבאמת קיים, אבל כל הדברים הקטנים, המנהגים של מה זה להיות הבת של הרב, מה זה הישיבה והשידוכים, איך שהם מדברים ומסתכלים בעיניים או לא מסתכלים ועוד הרבה דברים... אני ממש זוכרת שכל הבנות שקשורות לעולם החרדי בסדרה ואני, הלכנו יחד עם הבמאי ונפגשנו ממש עם נשים מהעולם הזה ומהזרם הזה ושאלנו הכל. יש בנות שליוו אותנו לאורך כל התהליך. היו לי מלא שאלות כדי להבין איך זה יהיה כמה שיותר אמיתי. אני חושבת שזה מה שכל כך עבד".

© פיני סילוק, באדיבות yes

כפי שאמרת, הרבה גם ישבחו ויגידו כי מדובר בסדרה שיכולה להתאים גם לקהל הבוגר יותר. מה הופך אותה לכזו?

"הבגרות שלה. זה שאמרו לא אומרת ׳אוקיי, זאת סדרת נוער בואו נפנה למה שהילדים עוברים, לרק מה שהנוער עובר׳, היא באמת פונה לכל המשפחה, היא מספרת סיפור שיכול לקרות להמון אנשים בכל קשת הגילאים, וגם היא באמת מאוד מעריכה את האינטיליגנציה של הקהל. היא לא מאכילה בכפית. שוב, זה גם העולם הזה שהוא מאוד חדש ומאתגר גם למי שהוא לא נוער".

את מרגישה שההתייחסות לעולם הדתי או החרדי בקרב הילדים השתנה מאז העונה. הראשונה?

"אני מאוד מקווה, כי אחת המטרות הייתה גם לקרב, כי בסוף מדברים על זה שזה כל כך קרוב, בני ברק-רמת גן, זה הכי קרוב שיש וכל כך רחוק במהות. היה חשוב לקרב ולחשוף לעוד עולם שנמצא כל כך קרוב אלינו ואנחנו לא מצליחים, אז אני מאוד מקווה שכן, אותי תמיד הוא סקרן איך זה עובד שם".

את מתייחסת אליהם שונה עכשיו?

"אני לא חושבת שאני מתייחסת שונה כי אני לא חושבת שאי פעם התייחסתי אליהם אחרת. היו דברים שמעולם לא הבנתי... פעם אחת קרה לי שחזרתי מהצבא, ירדתי בתחנת אוטובוס בדרך הביתה ועברתי ליד חבורה של חרדים גברים, ובשניה שעברתי אותם הם ישר הורידו את הראש... לא הבנתי ואפילו קצת נעלבתי, מה לא בסדר בי? אני לבושה במדים, הכל ארוך! אני לא מבינה מה לא בסדר. היום אני מבינה שזה עניין גם של כבוד, כאילו זה עניין של לא מסתכלים בעיניים, לא מסתכלים בפנים... יש הרבה דברים שאני מבינה יותר היום שבעבר לא הבנתי וזה באמת מאוד סקרן אותי. תמיד מאוד האמנתי באלוקים, שמרתי חגים ומסורות של המשפחה שלי כל החיים".

© רונן פדידה, באדיבות yes

את חושבת שהיית מסתדרת בחיים כחרדית?

"לא. אני באמת מאוד מאוד אוהבת את הדת, אוהבת את המסורות שיש בה, המשפחה שלי ואני גדלנו ככה, חגים ודברים כאלה אבל לא מעבר. אני לא אתחיל לשמור שבת בזכות זה, טוב לי במקום שאני נמצאת בו כרגע עם הדת. אני מעריכה אחרים, זה מהמם בעייני אבל לי היה נגיד קשה לשמור שבת או ללכת רק עם ארוך".

בפרק הראשון דמותך ננטשת ביום חתונתה, אם היית במקומה איך את היית מגיבה לסיטואציה?

"אומייגאד! התקף לב! אימאל'ה, הייתי מגיבה כמו חני. לא! יודעת מה? חני, כמה שהיא התאבלה על זה היה לה רצון למצוא אותו והיא האמינה שאין מצב שהוא ברח, בטוח חטפו אותו או משהו רע קרה לו כי אין סיכוי שהוא היה בורח... אני הייתי פשוט שונאת אותו באותו רגע, מאחלת לו שלא יתחתן יותר לעולם ובוכה את החיים שלי כנראה. עצוב מאוד".

© מתוך בת השוטר, טין ניק ו-yes

בסוף השנה שעברה יצא לך להתנסות אצלנו גם כמנחה בטקס נבחרי השנה. כמה זה פתח לך את התיאבון?

"וואי זה פתח לי את התיאבון בטירוף! את לא מבינה איזה כיף היה לי! נשבעת לך זה הרגיש כמו יום כיף. זה משהו שלגמרי הייתי רוצה לנסות בו. גם פתאום הבנתי שזה די יושב עליי, אני ממש טובה בזה. הייתי בטוחה שיהיה לי יותר קשה, זה דווקא זרם ובאמת הצלחתי ליהנות מזה, אז זה משהו שלגמרי הייתי רוצה לעשות. בנוגע לאיזו תוכנית? הייתי רוצה להנחות איזה ריאליטי כזה מגניב או איזה טקסים מגניבים".

© מתוך האינסטגרם @mor_sarusi

גם כיכבת ב"בעלת החלומות" שהיא דרמה שלא מיועדת לנוער והיה לך שם גם רומן. כמה היה שונה להיחשף לקהל אחר ולהתעסק בסיפורים קצת מסובכים רומנטית?

"זה למה אני נורא אוהבת את המקצוע הזה, כל יום לבוא ולהיות מישהי אחרת - זה כיף, זו הזדמנות שאין אותה לכולם. נהניתי מאוד להיחשף לקהל אחר טיפה. זה בעיקר מאתגר כי לא יודעת הסיפור של שירלי, רומן עם גבר נשוי, להיכנס ממנו להיריון ואז לחשוב על הפלה - זה משהו שהוא מאוד מאוד רחוק ממני. עם כמה שחני רחוקה ממני כי היא בעולם החרדי, היא די קרובה אליי בתכונות האופי שלה".

יצא לך לקבל על התפקיד תגובות שנאה ברחוב?

"אני יכולה להגיד לך שעל 'כדברא' נגיד, לפני כן יצא לי לא מעט תגובות שנאה בגלל שעמית הייתה בעונה הראשונה וגם בעונה השנייה ׳הרעה׳, ׳הביץ'׳ והייתי מקבלת מלא הודעות מילדים כמו: ׳למה את עושה לי זה׳, ׳רעה, אני שונא אותך!׳ מכאלו שלא הבינו שזה תפקיד. ב'בעלת החלומות' לא הייתי מקבלת על זה הודעות בפרטי, אבל הייתי לפעמים רואה תגובות של כזה 'יואו! זה מה זה לא בסדר, אסור לה ללכת איתו זה גבר נשוי' - כל מיני דברים כאלה ביקורתיים, אבל זה מצחיק בעצם, כי את אומרת אוקיי ממש חושבים שאני שירלי או עמית, שזה אומר אחלה עשיתי עבודה טובה".

 

כשאת צופה ב׳כדברא׳ כיום, את רואה שוני במור השחקנית?

"ברור, בטירוף! ׳כדברא׳ עוד לפעמים משודרת ב'טין ניק' ולפעמים כזה יוצא לי סתם לראות את זה פתאום. המשחק מאוד שונה, אני ממש שמחה שהשתפרתי ושאני לא כמו שאני שם, כי אני כן לגמרי השתפרתי. אני חושבת שבעיקר זה הניסיון, וכשאתה מצלם כל פעם אתה לומד כל כך הרבה ורואים את טווח השיפור הזה, לפחות אני מקווה".

אם היו קוראים לך לאיחוד, היית מתייצבת?

"ברור! זה הפרויקט הראשון שלי, ותכלס שינה לי את החיים. זה מה שגרם לי לטעום מהעולם הזה, להבין שזה מה שאני רוצה כל החיים שלי, להבין כמה אני אוהבת את זה ולא מוכנה לוותר על זה בחיים".

© צילום: גיא צראף

שמרת על קשר עם השחקנים?

"עם חלקם יותר ועם חלקם פחות. אור (גרוס - ש.נ) נגיד היא אחת החברות הכי טובות שלי, שזה הכי כיף בעולם! היא מתנה גדולה שקיבלתי משם. גם עם גילי (איצקוביץ - ש.נ) אני בקשר, אני שרופה עליה, עם דנה לב ועם אביה מלכה".

יש חלום להגיע גם לתיאטרון?

"זה משהו שאני רוצה. זה קצת פחות משהו שמושך אותי מהבחינה הזאת כי אני כן הרבה יותר אוהבת טלוויזיה, אני הרבה יותר אוהבת לקום כל בוקר ולחיות חיים חדשים של מישהי אחרת מאשר את אותה הצגה בכל פעם, אבל זה לגמרי משהו שהוא מהמם בעיניי. לאחרונה אני פתאום רואה יותר ויותר ומתחברת לתיאטרון מפעם, אז מתחיל להיות יותר מושך בעיניי כל פעם".

בחזרה לבת השוטר, תהיה לדעתך עונה שלישית?
"הלוואי. אין לי מושג אם תהיה, אבל אני ממש ממש מקווה, מתפללת".

© אביב חופי, באדיבות יחסי ציבור
תגובות