גאווה על המסך: הדמויות הגאות שהכי השפיעו עלינו. מתוך "פלאשבק" (ערוץ הילדים), מתוך "שכונה" (טין ניק)

גאווה על המסך: הדמויות הגאות שהכי השפיעו עלינו

זה כבר אמור להיות מובן מאליו, ובכל זאת - כשמשלבים על המסך דמויות גאות, אנחנו לא יכולים שלא לראות את המסרים, החשיבות והנרמול בעניין • קבלו כמה דמויות גאות שהכי השפיעו עלינו!

בשנים האחרונות ישנן יותר ויותר דמויות גאות על המסך, שעוזרות ומשפיעות על הצופים. אספנו עבורכם כמה מהדמויות הגאות המשפיעות ביותר שכיכבו בטלוויזיה, מ"פלאשבק" ועד ל"גליי".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אביב – פלאשבק

אי אפשר לפתוח כתבה על דמויות גאות ומשפיעות על המסך מבלי לכתוב על אביב, דמותו של עמית רהב בסדרה "פלאשבק". אביב הוא בין הדמות הראשונה שיצאה מהארון על המסך שלנו, והדגש בסדרה היה הצגת המורכבויות והקשיים שהוא עובר. זו הייתה הפעם הראשונה בה הוצגה דמות להט"בית שאינה סטריאוטיפית – לא הייתה הקצנה בדיבורו, לבושו או התנהגותו של אביב, והוא התנהל ככל נער אחר, שרק אוהב בנים. הסצנה בה יצא מהארון, מול כל בית הספר כאשר הוא שר את שירו "אתה ואני", הייתה סצנה עוצמתית שיצרה סערה תקשורתית סביב הסדרה. אולי הסדרה "פלאשבק", ששודרה במשך שתי עונות בלבד ונשכחה יחסית, אך דמותו של רהב תיזכר לעד בהיסטוריית הטלוויזיה הישראלית.

ג'ק מקפי – דוסון קריק

"דוסון קריק" הייתה אחת הסדרות הכי מצליחות כאשר שודרה בסוף שנות ה-90. לאחר עונתה הראשונה של הסדרה, הוחלט לשלב דמות חדשה בשם ג'ק מקפי, בשביל ליצור משולש אהבה בינו לבין דוסון וג'ואי, שתי הדמויות הראשיות בסדרה. בסופו של דבר, מקפי הפך לאחת הדמויות המשפיעות ביותר על המסך. הוא היה הגבר הראשון שנישק גבר אחר בטלוויזיה, והדמות הראשית הגאה היחידה בשנות השידור של הסדרה, והשפיע רבות על בני הנוער הצעירים שצפו בסדרה.

 

קורט האמל – GLEE

בגילומו של כריס קולפר, קורט האמל ב"גלי" היה אחת הדמויות הגאות פורצות הדרך אי פעם. קולפר נבחן בכלל לדמותו של ארטי, אך כאשר מפיק הסדרה ראיין מרפי צפה באודישן שלו, הוא החליט ליצור במיוחד עבורו את דמותו של קורט. דמותו של קורט היוותה השראה לבני נוער רבים כאשר כבר בעונתה הראשונה של הסדרה יצא מהארון בפני חבריו ואביו, ולבסוף גם נישא לאהובו מהעונה השנייה, בליין. 

 

קמרון ומיטשל – משפחה מודרנית

"משפחה מודרנית" היא אחת מסדרות הקומדיה הפופולריות ביותר, במיוחד הודות לקמרון ומיטשל, הזוג הגאה המככב בסדרה. הסדרה מתחילה כאשר הם מאמצים את ביתם, לילי, ואנו זוכים לצפות במערכת היחסים בין השניים במהלך עשר עונות הסדרה. "משפחה מודרנית" זכתה לביקורות חיוביות רבות, בעיקרן על גילום הדמויות של קמרון ומיטשל. ג'סי טיילר פרגוסון זכה בחמישה פרסי אמי על גילומו של מיטשל, ואילו אריק סטונסטריט המשחק לצידו את קמרון, זכה בשני פרסי אמי.

 

דרימר – סופרגירל

הפעם הראשונה שהוצגה דמות של גיבורת על טרנסג'נדרית היא בסדרה "סופרגירל". "החולמת", או בשמה האנושי ניה נאל, עשתה היסטוריה בעונה הרביעית של הסדרה כאשר הפכה לגיבורה הטרנסג'נדרית הראשונה על המסך, ומיד הפכה לדמות ראשית ומרכזית בסדרה. ניה מגולמת על ידי ניקול מיינס, שהבינה את היותה טרנסג'נדרית כשהייתה בת שלוש. כאשר הייתה בת שבע הוריה החליפו את שמה לניקול, ובגיל 18 עברה ניתוח להתאמה מגדרית. מיינס סיפרה כי היה לה חשוב מאוד שקו העלילה העיקרי לא יתבסס על היותה טרנסג'נדרית, אלא קווי עלילה כמו של שאר הדמויות הראשיות בסדרה. בנוסף, היא סיפרה שעבדה בצמוד לכותבי ומפיקי "סופרגירל" על מנת להציג את דמותה של ניה בצורה הטובה והנכונה ביותר.

קפטן ריימונד הולט – ברוקלין 99

קפטן ריימונד הולט מעולם לא הסתיר את המשיכה המינית שלו – עם דגל גאווה קטן על השולחן במשרד וכתבות ממוסגרות על הקפטן הגאה הראשון במשטרת ניו יורק, הולט הייתה אחת הדמויות המשפיעות ביותר ב"ברוקלין 99". במהלך הסדרה הוא מספר על הקשיים שלו בתור שוטר גאה וכהה עור במשטרת ניו יורק הלבנה וההומופובית, קשיים שלא עצרו אותו אלא רק חיזקו אותו. הוא גם המנטור הרוחני של רוזה דיאז, אחת הבלשיות בפיקודו, שבמהלך הסדרה מגלה שהיא נמשכת גם לנשים.

 

רחלי ודורי - שכונה

בעונה השלישית של סדרת הנוער המצליחה של גיורא חמיצר, הוחלט לשלב סוף סוף קו עלילה גאה בין דמויות ראשיות. רחלי, שעד כה יצאה בכלל עם לירון, גילתה על עצמה משהו חדש - היא יכולה להתאהב גם בנשים. זה קרה לאחר שהכירה את דורי, לסבית מוצהרת שבטוחה במיניות שלה. הבילד אפ ההתאהבותי לאורך כל העונה הגיע לשיאו בפרק הסיום בו השתיים התנשקו.

 
 

גור ויונתן - מקיף מילאנו

אומנם מדובר בסדרה הכי חדשה ברשימה, אבל מהר מאוד היא הצליחה להשפיע עלינו. בין אם זה המורה הגאה לאופנה - רפאל, ובין אם אלו הזוג גור ויונתן. בעונה הראשונה ראינו איך גור מתמודד עם יציאתו מהארון בפני אביו הקשוח שלא מקבל את הדבר במיידי, עד שהוא לאט לאט לומד להיות גאה בבנו. בעונה השנייה והשלישית ראינו את סיפור האהבה של גור ויונתן - שהפך לזוגיות רגילה לכל דבר והמסר לגמרי עבר בהצלחה.

 
תגובות