אופק וניר על הביקורות: "מי שבוחר להיפגע - שייפגע". אסף חן

אופק וניר על הביקורות: "מי שבוחר להיפגע - שייפגע"

צמד כוכבי הרשת הכי קורעים וויראלים הגיע ל-א׳ עד ת׳ וסיפר על החיבור המיוחד, האמת מאחורי הסרטונים הגדולים וגם: האם הם בדרך לסרט קולנוע משלהם? • צפו בפרק!

תוך שנה אחת, אופק מזרחי וניר בנילוש הפכו לצמד הכי חם ברשת, כאלו המספקים כמעט מדי יום סרטונים חדשים וקורעים מצחוק שזוכים לאהדה, חיקויים ולמיליוני צפיות. כעת, אחרי שהם זכו כ"הרכב הרשת של השנה", בזמן שהם גם מציגים מופע ראשון וקטפו קמפיינים, ניק ואופק הגיעו להתארח בעונה החדשה של א' עד ת', לסובב את הגלגל ולענות על השאלות שכולכם רציתם לדעת עליהם - כדי שנכיר אותם קצת יותר מקרוב.

 

>> הלבשת מגיש: One Project

לכל פרקי העונה של א' עד ת':

איך בכלל התחיל החיבור ביניכם?

ניר: "הייתי עושה סרטונים ברשת וכאלו, ואז איזה חייל קטן שלח לי הודעה, הוא עשה סאונד שלי. הוא אמר לי, ׳יואו! אני מעריך את כל מה שאתה עושה, ואני מעריץ את כל מה שאתה עושה. איזה יופי, אם תוכל להעלות לי את זה, כי אני מתחיל דרך ולמנף לי את זה׳".

אתם מגדירים את עצמכם רשמית כצמד, או שזה כזה נהיה בכורך הנסיבות?

"יכולתי לוותר על זה", עונר ניר בצחוק,  ואילו אופק מוסיף ברצינות: "לא בחרתי בזה, לא אמרתי לו,׳יואו, ניר, אנחנו צריכים להיות צמד׳, פתאום, תק!". ניר הוסיף: "אנחנו צמד אבל כל אחד גם עושה דברים בנפרד". 

אופק: "אנחנו לא בחשבון אינסטגרם אחד של שנינו. כל אחד עושה דברים נפרדים…".

ניר: "אין שום חוזה בינינו. רק חברות".

אז איך מחליטים מי מעלה מה?

ניר: "אין לנו עכשיו 'אתה תעלה את זה, זה יהיה חזק אצלך'. אלא באהבה, בסבבה, יום הוא, יום אני, לא עכשיו קובעים את זה".

בטקס נבחרי השנה של פרוגי
בטקס נבחרי השנה של פרוגי © ירון ברנר

על מה אתם מצליחים לריב?

ניר: "אופק הוא בן אדם שהוא מאחר כרוני. וכשהוא מגיע וצריכים להתחיל את המשהו, אז הוא אומר לך, 'נו, למה לא מתחילים כבר?!', בקטע כזה, וצריך להתמודד עם זה".

אופק: "ניר אדיש לחיים. אני אומר לו, ׳יאללה, ניר, בוא... ניר!׳, הוא עונה ׳עוד מעט... חמש דקות...׳".

אני מניח שאתם גם חשופים לזה ועלו כמובן בעבר ביקורות על כך שאתם אולי מנציחים סטיגמות על בנות מעדות מסוימות ועלולים להצטייר כ"שוביניסטים" לפי הסרטונים שלכם. אתם מרגישים שאתם עושים משהו שהוא לא בסדר?

ניר: "קודם כל, תמיד כשיש ביקורת, זה טוב. תמיד שידברו ותמיד שתהיה ביקורת. לא חושב שעשינו משהו שפוגע באיזו… דווקא צחקנו איתם ביחד, אני חושב".

אופק: "אנחנו לא צוחקים עליהם, צוחקים איתם, מראים להם את האמת מול הפרצוף, לאלה שצריך להראות להם. אנחנו לא מכוונים את זה לבן אדם מסוים. מכוונים את זה למעטפת מסוימת, אתה מבין?".

© צילום מסך מהאינסטגרם של אופק וניר

אבל אתם כן מסתכלים על הביקורת ומנסים גם להבין אותה?

אופק: "אתה מבין שזה לא רק לך. לא משנה מה תעשה ולא משנה איזה תוכן יש למי, גם לבן אדם שהתוכן שלו שונה ממך ומדבר על משחקי מחשב, יש עליו ביקורת רעה, אז אנחנו לא היחידים שמקבלים".

לדעתכם אבל היום קשה יותר לצחוק על דברים כי יש יותר פוליטיקלי קורקט?

ניר: "אני חושב שהיום כבר קשה לדבר על הרבה דברים. כאילו, פעם היה מותר, על זה ועל זה ועל זה, והיום, אתה כזה, 'שהם לא ייפגעו, שהוא לא ייפגע…'

אופק: "זה היה מאז ומתמיד, תלוי כמה אתה מתחשבן…"

ניר: "אבל היום יש יותר מודעות לזה. אתה יכול לעשות סרטון, פתאום יהיו על זה פוסטים…"

אופק: "אני מתנהג כרגיל. מי שבוחר להיפגע מזה, כי הוא חושב שדיברתי על משהו מסוים, שייפגע".

אתם מצליחים להיות רציניים לפעמים?

אופק: "ברור. כי מעבר לזה שזה כיף ושאנחנו עושים פה צחוקים או הומור, זאת עבודה לכל דבר. אנחנו עובדים מאוד מאוד קשה. אנחנו עכשיו עושים מופע חדש, אז אנחנו צריכים להיות מאוד מאוד רציניים בכל התהליך".

ניר: "הכול נהיה מאוד גם גדול, פתאום במאי, פתאום הופעה ופתאום קונים כרטיסים להופעה שלך. אם אתה רק תסתלבט ותצחק, גם יבואו למופע וזה ייראה ככה. אתה חייב לתת גם רצינות ברגעים שצריך".

אתם מרגישים שלוקחים אתכם ברצינות?

אופק: "אם אני הייתי בן אדם שמסתכל מהצד, היה לי יותר קשה לקחת אנשים כאלה ברצינות, כי אני כביכול רואה אותם רק מאחורי המסך… אבל בן אדם שישב איתנו במקום מסוים ותתפתח שיחה על משהו, אני לא חושב שאנחנו נסתכל עליו ואנחנו נסתלבט לו בפרצוף".

ניר: "גם קל לגשת אלינו ולגשת אלינו בסתלבט, זה מובן ואנחנו אוהבים את זה, אבל אחרי דקה-שתיים,הם יבינו שיש פה כבר בן אדם ואפשר לדבר גם על דברים אחרים".

© ירון ברנר

אתם מרגישים לפעמים שיש לכם גם סוג של אחריות? בגלל שיש לכם קהל כל כך חזק ומסיבי.

ניר: "אני מרגיש שיש לי פה, קודם כל, שליחות לשמח אותם ולהצחיק אותם, ואני מקבל הודעות, 'נו כבר! אני מחכה בבוקר לסרטונים שלכם' וכאלו. מבחינת שליחות, אני חושב שכן, יש לי כוח ואני מנצל את זה לדברים גם אחרים. אני מעלה כל בוקר, סתם לדוגמה, מזמור תהילים, כי זה קטע שלי,והוא יכול להעלות פתאום, 'חבר'ה, להפסיק עם זה ולהפסיק', פה ושם, ו-וואלה, זה משפיע, צריך לנצל את זה גם לדברים כאלו".

איך אתם יוצרים את התוכן שלכם?

אופק: "בהכי ספונטניות בעולם. פותח מצלמה, זה מה שאתה רואה".

ניר: "בונים מבנה שהוא קטן ממש"

אופק: "לפני 'רמי מה הקשר' ולפני 'מה עושות היום?', ואחרי שדברים הצליחו לך אתה רוצה ללכת על דרך מסוימת, אז בנינו. לא עכשיו אני אומר מה להגיד".

הסרטון של "מה עושות היום", תוכנן מראש?

ניר: "לא תוכנן מראש. להגיד לך מה? כל חמישי, הייתי קם והייתה איזו דמות של ׳שפתיימית׳ כזאת, שהיא הייתה אומרת לחברה שלה, ׳מה עושות היום?׳,לא ידעתי אני כמה זה נפיץ. הוא (אופק - מ.א) זיהה את הצליל של זה. נפגשנו באותו יום והוא עושה לי כזה, ׳מה עושות היום?׳, מתוך הרגל. העלינו את זה סתם. פתאום הרגשנו… אתה מרגיש כשמשהו קורה…"

אופק: "יומיים אחרי זה העלינו את ׳רמי מה הקשר?׳".

ניר: "קרה ששניהם נתנו בום ביחד. מטורף".

כמה מראש אתם יודעים מה יצחיק את הקהל?

אופק: "זה לא שאנחנו יודעים ואנחנו בטוחים. אתה מרגיש את זה… לא יודע. אתה יכול לעשות את אותו סרטון 15 פעמים, ב-15 פעמים האלה לא יצא טוב, עד שבפעם ה-16 אתה תגיד, ׳בואנה, זה הסרטון׳".

© צילום מסך מהאינסטגרם של אופק וניר

איך המשפחה מגיבה לכל מה שקורה איתכם?

אופק: "כשהתחלתי, אז הייתי מאוד מאוד ׳הארדקור׳ בתוכן שלי בשביל למשוך עיניים, כי לא רציתי להיות עוד ׳חלק מ-׳, רציתי להיות קצת שונה מן העדר, ואז להורים שלי זה היה נראה כאילו אכלתי איזה שיבוש קטן, והם לקחו אותי לשיחה, אמרו לי, ׳אופק, אנחנו רוצים שתפסיק עם זה׳, אנחנו משפחה מכובדת אתה לא יכול לעשות את זה׳. אבא שלי אומר לי, 'טוב, יאללה. בוא, צריך להתחיל ללמוד', אמרתי לו, 'לא לא, אני אוהב את זה, אני אעשה את זה…'".

כמה פעמים הופתעתם מהצלחה של סרטון? זאת אומרת שאמרתם, "אוקיי, זה מצחיק", אבל פתאום הוא התפוצץ יותר ממה שחשבתם?

ניר: "לאופק זה קרה כמה פעמים, למשל  כשעשית את ׳אה את אימא שלו? תחשוב שזה סרטון שהוא שלח לי אותו לפני ואמר לי, ׳ניר, העליתי, תראה, זה מצחיק?׳, אמרתי לו, "אופק, תעלה אותו לקיר ולא רק לסטורי!".

אופק: "הסרטון הגיע לאיזה 3 מיליון צפיות בטיקטוק משהו כזה".

ניר: "אין מישהו שלא מכיר את הסרטון הזה אתה מבין? וזה משהו שהוא עשה לבד!".

בנוגע לשאיפות עתידיות, ענו השניים כי יש להם עוד כמה כיוונים להתפתח בהם, יחד ובנפרד.

ניר: "אני חושב שאופק יכול להצליח מאוד כשחקן, וזה יגיע, בעזרת השם".

אופק: "יש לי חלומות להיות שחקן, יש לו חלומות להיות זמר, כל אחד עם חלומות שונים אבל גם רוצים להצליח ביחד".

ניר: "השעינו את זה כרגע למען ההצלחה שלנו, אבל אני חושב שברגע שנצליח ביחד, הכל יבוא גם בנפרד וגם ביחד".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Nir benilush (@nirbenilush10)

מה עם איזה סרט ישראלי משלכם, כמו, נגיד, מה שעשו "מה קשור"?

ניר: "האמת שזה חלום! אנחנו לא יכולים לספר לך אבל יש משהו שהוא בדרך, שהוא רק שלנו, משהו שחלמנו עליו האמת".

תגובות