בסיעתא דשמיא: הסדרות שעוסקות בעולם הדת. ורד אדיר, פיני סילוק, מתוך שישו ושמחו (כאן 11)

בסיעתא דשמיא: הסדרות שעוסקות בעולם הדת

מ"שטיסל" ועד "בת השוטר": בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר סדרות העוסקות בעולם הדתי והחרדי על המסך שלנו • קבלו את הטופ!

בשנים האחרונות מופיעו בטלוויזיה יותר ויותר סדרות שנוגעות בעולם הדתי והחרדי. חלק מסדרות אלו זכו להצלחה לא מבוטלת, קבלו כמה שאהבנו במיוחד!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

שטיסל

הסדרה המצליחה עוסקת בחיי משפחת שטיסל החרדית אשר מתגוררת בירושלים. היא מתעסקת באהבותיהם הנכזבות, חוויותיהם ושאר קורות חייהם. לו חשבתם שסדרה שכזו שעוסקת רק במשפחה חרדית תעניין רק חרדים, אבל כידוע  היא נמכרה לנטפליקס וסחפה אחריה קהל רב.

 

שבאבניקים

מדובר באחת הסדרות היותר מצליחות שיצאו ל-HOT והיא עוסקת, איך לא, בארבעה חרדים אשר לא כל כך מסתדרים עם מסגרת הישיבה המוכרת (מכונים ׳שבאבניקים׳) ונקלעים לסיטואציות רבות בשל כך, חלקן מעניינות ומשעשעות ביותר.

© אוהד רומנו

כיפת ברזל

יש לא מעט סדרות שעוסקות בצה"ל, אך ספורות מהן מתעסקות עם הדתיים שבצה"ל, על חסך זה מפצה הסדרה 'כיפת ברזל' המתארת מחלקה של חיילים חרדים בצה"ל ועוסקת במורכבות בשירותם הצבאי בעקבות היותם חרדים. 

 

בת השוטר

מהסדרות החדשות ברשימה שלנו והיחידה מהן שמיועדת רק לנוער. בת השוטר עוסקת בדנה, נערה חילונית מרמת גן חסרת קשר לדת שנאלצת להתגורר אצל משפחה חרדית במסגרת תוכנית להגנת עדים (בעקבות פשע שנחשפה אליו). אמנם גיבורת הסדרה לא דתייה, אך במהלך הסדרה אנו נחשפים לא מעט לאורחות חייהם של החרדים המוצגים בסדרה בעקבות המעבר לחיים הסודיים בבני ברק.

© רונן פדידה, באדיבות yes
 

שישו ושמחו

עוד סדרה חדשה ברשימה היא "שישו ושמחו" ששודרה לאחרונה בכאן 11. הסדרה הקומית עוקבת אחר להקת הרבנות הצבאית הכושלת, ובצרות המיוחדות והמגוונות שלהם לאחר שהרב הצבאי הראשי נפטר במפתיע. בסדרה מככבים שלל שחקנים שכיכבו בעבר (או עודנם) בסדרות נוער כמו - נוה צור, עילי צ׳פמן, אסף הרץ, דניאל מורשת, יסמין עיון ונוספים.

 

המורדת

מיני סדרה עטורת השבחים של נטפליקס בכיכובם של שירה האס ועמית רהב המקומיים והמוכשרים. העלילה עוקבת אחר אסתי שפירו, בחורה צעירה אשר מגיעה מחסידות שמרנית במיוחד בניו יורק ואשר אורח החיים השמרני מדי גורם לה להחליט לברוח ממשפחתה ומארוסה לאירופה, שם היא מתנערת לחלוטין מאורח החיים החרדי אליו היא רגילה ומתחילה דרך חדשה.

© Anika Molnar/Netflix

סרוגים

בניגוד לשאר הסדרות ברשימה זו העוסקות בעולם החרדי, דווקא הסדרה הזו עוסקת בזרם הדתי-לאומי. הסדרה עוסקת בחייהם של מספר חברים רווקים דתיים לאומיים המתגוררים בירושלים ועוקבת אחר חוויותיהם ונקודות חיכוך שונות בחברה הדתית-לאומית.

 
תגובות