סדרות הנוער שהדגישו את הגירל פאוור. דודי חסון, דודי דיין, מיכה לובטון

סדרות הנוער שהדגישו את הגירל פאוור

מ"אדומות" דרך "שכונה" ועד "שלי הכובשת": קבלו את סדרות הנוער שהוכיחו שנשים חזקות זה הדבר הכי טבעי שיש!

לכבוד יום האישה הבינלאומי, אשר נועד כולו להעצמה נשית ולהדגשת הישגי הנשים במגוון תחומים שונים, הכנו עבורכם (ובעיקר עבורכן!) רשימה של כמה סדרות נוער שאת עלילתן מובילות נשים אסרטיביות, אמיצות ומרתקות שנכנסו לנו במהרה ללב!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


"שלי הכובשת" ו-"אדומות"

הסדרות הכניסו לליבנו את שלי רומנו ממגדל העמק ואת נועה שפרלינג, שחיות ונושמות כדורגל בשגרתן היום-יומית. בהתחלה' המחשבה שלהן להיות חלק מקבוצת כדורגל היה נראה כמו חלום רחוק, עד שכל אחת מהן בסופו של דבר מצאו את עצמן כקפטניות של קבוצות שונות. מכאן, השתיים הצליחו להגשים את חלומן והובילו ביד רמה את הקבוצות שלהן.

"שלי הכובשת" (כאן חינוכית) ו-"אדומות" (ערוץ הילדים) בהחלט מעצימות את העובדה, שגם נשים יכולות לתרום המון לעולם הכדורגל. יתרה מזאת, שלי ונועה גם מוכיחות שהכדורגלנים בהחלט צריכים ללמוד מכדורגלניות כמו הדמויות הללו, הן מבחינת יכולות המשחק והן מבחינת גישתן למשחקים, אליהם התייחסו כדבר הכי חשוב בעולם. לסיכום, שלי היא אכן כובשת, אך גם "אדומות" הצליחה לכבוש אותנו!

"בת השוטר"

את הסדרה העוצרת נשימה אנו אוהבים בגלל לא מעט סיבות, אך בעיקר בגלל דנה ארגמן שהפתיעה אותנו בכל פרק מחדש. דנה חוותה טראומה לא פשוטה, נאלצה להתרגל לחיים חדשים כשעברה לגור עם משפחה חרדית בבני ברק וכן התמודדה עם לא מעט נבלים, הובילה את החקירות ולא ישבה בחיבוק ידיים עד שאחרים יצילו את המצב. טוב, ככה זה כשאת גדלה בבית עם אמא שוטרת וחוקרת שנלחמת עבור צדק. היה מרענן לראות איך דווקא בתוך דיאלוג על מעמד האישה בתוך המחוזות החרדיים - דווקא בולט כח נשי עם אמירה ודעות חשובות.

© רונן פדידה, באדיבות yes

מאוד שמחנו לראות ששחקנית כמו ליאנה עיון מובילה דמות ראשית מגוונת ועם כישורי המשחק שלה, היא גרמה לסדרה להיראות יותר נוצצת. אנו מקווים שכמה שיותר שחקניות, יהיו אלה שיובילו את מרכז עלילותיהן של הסדרות שונות כמו ליאנה ואם לומר את האמת, איננו יכולים לחכות שתעלה העונה השלישית!

"סקיי"

לא מזמן נפרדנו מהסדרה שבראשה עומדת סקיי החייזרית אשר גרמה לנו לא להוריד את העיניים מהמסך אפילו לשנייה. די התבלבלנו מהגופים של סקיי, אבל בסופו של דבר לא שינה מי נכנס לדמות, אלא שהתחברנו בעיקר לתכונותיה שהן האומץ הרב שלה, לצד החמימות והאהבה בעיקר כלפי אריק. מלבד זה שדמותה של סקיי היא מיוחדת ובעלת אופי מסתורי, גם היא מייצגת את ההעצמה הנשית ומדגישה, שישנן מלא נשים אסרטיביות וחזקות כמו דמות זו בדיוק כפי שהגברים. סקיי לא הקשיבה לחייזרים הגברים שניסו להחליט עליה ולא רק היא! כל נשות הסדרה היו בעלות אופי חזק, דעות מוצקות (לטוב ולרע) ודי חינכו את הגברים.

"כדברא"

סדרת הנוער המוצלחות שהסתיימה לפני כשלוש שנים, הציגה בפנינו שושלת של נשים על-טבעיות המגנות על בני האדם. במסגרתה, הכרנו מספר דמויות מעניינות כדוגמת קירקי, לילה, הלנה, ואביגיל שעם ההתפתחויות שלהן לאורך הפרקים, לא השתעממנו אפילו לרגע. ישנם לא מעט גורמים להנאה שלנו מהצפייה בסדרה, אך בראש ובראשונה הגורם העיקרי לכך הוא ההתמקדות של העלילה בקבוצה שהיא נטו גירל פאוור. בנוסף לזה, התחברנו לסדרה מאחר שכל אחת מהדמויות של השושלת בין היא משנה או ראשית, הציגה לנו באופן מובהק את עולמה ולכל אחת היה את הסיפור המרתק שלה. נשות הסדרה היו מגוונות והציגו גירל פאוור ייחודי ובלתי נשכח. פלא שאנחנו היינו שמחים לעוד עונה?

© דודי חסון, באדיבות yes

"שכונה"

"שכונה" היא אחת הסדרות שהשאירה בנו געגוע ועד היום חרוטים בזיכרוננו, שפע של דמויות שריתקו אותנו למסך. גם בסדרה זו, ישנן דמויות נשיות שנכנסו לנו ללב כמו מיטל, ויקי, דורי וכמובן - רחלי בן דויד. כמעט מכלל הדמויות האלו, ראינו לא מעט אסרטיביות וגם רגישות שיצאה מהן בלא מעט פרקים. רחלי הייתה לוחמנית ומי שהובילה את ציר העלילה, לילוש שתמיד הייתה שם למען כולם ונתנה את העצות הכי טובות, ויקי שלא נתנה לאף אחד להוריד אותה ואפילו אגם שיינפלד (תחילה מרשעת) שלטה ביד רמה.

 

בנוסף לאותן הדמויות, אם יש נקודה אחת שהצליחה לרגש אותנו ביותר, היא ההתאהבות המפתיעה בין רחלי לדורי. אהבנו מאוד לראות את הזוגיות שנרקמה ביניהן וכשמחברים את הדמויות הנשיות יחד עם הסיפור הזה, נוצרת סדרה שמחזקת את ההעצמה הנשית באופן יפה לעין. פשוט התאהבנו!

© צילום מ"שכונה", טין ניק

"פלמח"

כשחושבים על הקמת המדינה, קל מיד לחשוב על הגברים הלוחמים, הפוליטקאים בתחילת דרכם, דוד בן גוריון או מנהיגי המחתרות למיניהם המשתייכים למין הגברי. דווקא ב"פלמח" שמו דגש על שיוויון ועל כמה לשני המינים היה חלק שווה בהקמת המדינה וכמה לנשים יש חלק גדול בתוך כל הדבר הזה. תוסיפו לזה את השחקניות הכי גירל פאוור שיש - נאיה בינשטוק, אלונה סער, נטע רוט, יעל שלביה, בר מיניאלי, אביב פנקס, דינה סנדרסון, נועה קירל (ורבות נוספות) ותקבלו סדרה שבין כל השיוויון שהיא מציגה היא גם מדגישה את זה שהמדינה לא הייתה קמה בלי נשים. רק נזכיר שפוסטר העונה השלישית הוקדש כולו לנשות הסדרה - מה שעורר דיון רב ברחבי הרשת.

© באדיבות טין ניק ו-yes

 

 

 

 

תגובות