יום הרופא הבינלאומי: הרופאים הטלוויזיונים שנכנסו לנו ללב. באדיבות yes, מתוך "מתים לרגע" (HOT)

יום הרופא הבינלאומי: הרופאים הטלוויזיונים שנכנסו לנו ללב

לכבוד יום הרופא הבינלאומי, אספנו כמה מהרופאים והרופאות שהכי נכנסו לנו ללב (סטגדיש) בזמן הצפייה בהם ובהן על המסך • הרשימה שלנו

היום (ה'), מצויין ברחבי העולם יום הרופא הבינלאומי, אשר מוקדש לכל הרופאות והרופאים שעושים עבודת קודש יום ולילה על מנת לשמור על חייהם של המוני אנשים. במהלך הסדרות האהובות, הופיעו דמויות של רופאים רבים, כאלו שאוהבים מאוד את העבודה שלהם, ביניהם גם כמה בלתי נשכחים שהגיחו רק לרגע (כמו דוקטור פז מ-"הפיג'מות", זוכרים?!), אבל הנה כמה רופאים אחרים מהסדרות שבלטו ונכנסו לנו ללב ובגדול!

דנה ריסקין - "מתים לרגע" 

הדרמה הרפואית המצליחה, גרמה לנו לא להוריד את העיניים מהמסך. הסדרה זכורה גם בעקבות דנה (אגם רודברג), שבהתחלה חשבה שכלל לא שייכת לבית החולים והחליטה לעזוב. כשכמעט עשתה זאת, דנה הבחינה באישה מתנדנדת שכנראה יש לה דימום אפידורלי, מה שאכן צדקה בו ובסופו של דבר, גם ניתחה אותה והצילה את חייה. שמחנו שדנה נשארה, כי רק היא הייתה בעלת יכולת לחזות מוות, בעקבות ניסוי שביקשה לעשות על עצמה ומפני שנתנה כל הנשמה בעבודתה, עשתה הכל כדי להציל את המטופלים שלה, כשלדוגמה נכנסה להציל מטופלת עם מחלה מדבקת גם ללא חליפת מיגון, גילתה כלפיהם אכפתיות ועל זאת נאמר - אם דנה הייתה רופאה במציאות, אין לנו ספק שכל בית חולים היה מתחרה עליה!

 

דוקטור שון מרפי -״הרופא הטוב״ 

הסדרה האהובה "הרופא טוב", המתמקדת בדוקטור שון מרפי האצילי, שנמצא על הרצף האוטיסטי ונושא את תסמונת סוואנט, אשר מי שלוקה בה מפגין כשרונות ויכולות יוצאים מן הכלל. אצל מרפי זה בא לידי ביטוי בדרכים שונות לאורך העלילה: כשהציל חיים של ילד שהתמוטט עליו שלט זכוכית בשדה תעופה וידע טוב יותר מרופא מבוגר ממנו איך להצילו, ידע כיצד לרפא בצורה הטובה ביותר פציינט שנמצא על רצף האוטיזם ובאופן כללי, ידע איך לגשת למטופלים מסוימים, יותר מרופאים שמנוסים ממנו. שון הוא מבין הדמויות האהובות עלינו בטלוויזיה, בגלל אישיותו העדינה והשנונה, מפני שלכל פציינט הוא מתייחס כאדם קרוב לחייו וכשמזהה אדם בסכנה, הוא תמיד הראשון למהר ולטפל בו. מחכים בקוצר רוח כבר לראות אותו בעונה השביעית!

דוקטור רונה תבור - ״השיר שלנו״ 

כשתמרה וויס וקרין קורן נורו בתום העונה השלישית על ידי איש מסתורי, מי שליוותה אותן לאורך כל הדרך בתרדמת ואחריה, הייתה דוקטור רונה תבור. איך שרונה הציגה את עצמה בפני רני ואמרה ״אני הולכת לעשות הכל, אבל הכל! כדי להציל את תמרה״, ידענו שיש תקווה שתתעורר לחיים והתקווה הפכה למציאות. רונה התייחסה לתמרה כמו קרובת משפחה שלה, כשזה התבטא ברמת הלחץ שלה במהלך הניסיונות להעיר אותה לחיים, בכך שהייתה על סף דמעות של אושר כשהתעוררה, ליוותה את רני ואביה של תמרה, אריה, הקשיבה להם ולא פעם לקחה צעד קדימה בטיפול בה, עד שלא וידאה מולם מיליון פעם שהם מאשרים אותו. רופאה משכמה ומעלה. 

מרדית' גריי - ״האנטומיה של גריי״ 

איך אפשר לדבר על רופאים טלוויזיוניים, מבלי לציין את הדרמה הרפואית הסוחפת, גולת שכבר מתקרבת לעונה ה-20? מרדית', גולת הכותרת של הרופאים הטלוויזיונים, רופאה בבית החולים "סיאטל גרייס", גולמה על ידי השחקנית אלן פומפאו, מאוד מסורה למקצוע שלה כראש המחלקה לכירורגיה כללית, עד כדי כך שגם סיכנה את עצמה כשהוציאה פצצה מבית חזה של מטופל. מרדית' אולי העידה על עצמה שהיא לא שמחה, אלא אפלה, אבל היא הייתה אדם מאוד חינני, חברותי, גילתה המון אהבה כלפי דרק שאיתו התחתנה והייתה אמא טובה לשלושת ילדיה-אליס, ביילי וזולה. מה שבטוח, את החותם שלה היא השאירה.  

 

ניקולט "ניק" נבין - "המתמחה" 

את הדרמה הרפואית האמריקאית בה השתתפה בעבר מורן אטיאס, עזבה בעונה החמישית השחקנית אמילי ואן קאמפ שגילמה את ניקולט, אשר מתה מפצעיה לאחר שנפגעה בתאונת דרכים. ניק כאחות, ידעה לטפל בפציינטים כביכול היא רופאה עם ניסיון מעל עשר שנים, עזרה רבות לדוקטור קונרד לטפל בהם, כדוגמת לילי קנדל שהייתה חולת סרטן, על אף שהופללה והואשמה במוות שלה. הדבר מנוגד לכך שניק טיפלה בלילי במסירות, מהרגע שהגיעה לבית החולים בפאניקה ונתנה את הלב שלה עבור כל מטופליה גם במובן הפיזי, כשחולה צעירה קיבלה את הלב שנתרם על ידי ניק ובכלליות, תרמה את איבריה למטופלים שהיו זקוקים להם. אחרי כל מעשי החסד שלה לאורך העלילה - איך אפשר שלא להתאהב בה?

 
תגובות