נבו קטן: "לא ישנתי בלילה, זה הציף בי הכל". נועם גולדשטיין

נבו קטן: "לא ישנתי בלילה, זה הציף בי הכל"

אחרי שנה מוצלחת במיוחד שכללה שלושה תפקידים על המסך, השחקן נבו קטן יככב על המסך בתפקיד נוסף ("רוח צפונית", החל מהיום ב-HOT) - רגע לפני תפסנו אותו לראיון מיוחד בו סיפר על ההתחלה שלו בעולם המשחק, הטראומה הנוראית שחווה רגע לפני שהתגייס, הבלבול שהוא ונועה חלפון יצרו בקרב המעריצים וגם - על ההצלחה שהגיעה אחר תרמית כספית

כבר מילדות נבו קטן רצה להיות בעולם המשחק ("רציתי להיות יהודה לוי"), שיחק כדור-יד 12 שנים, והלך בכלל לכיוון של ספורטאי. "החלום התמסמס לו״, משתף ומוסיף, "הייתי באיזו סוכנות בגיל 13 שעשתה עליי ׳קטע׳, אני אפילו לא זוכר את השם שלה. שילמתי להם 3,500 על בוק וכניסה לסוכנות. קיבלתי אודישן אחד לחומוס ומאז לא שמעתי מהם".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

קטן מספר שזה משהו שגרם לו ולאביו להתערער מהעולם הזה ומהמקצוע. הוא ואביו החליטו יחד שהם לא מתקרבים לתחום לאור התרמית. בכיתה י״ב קטן החליט לשוב אל החלום, עבר קורס משחק מול מצלמה ולדבריו - "נפתח לו". אבל בדיוק ברגע שזה "נפתח", קטן התגייס לצבא לתפקיד קרבי וניגש למלאכת העבודה רק בתום השירות.

"לא הייתי במגמת תיאטרון או בבית ספר לאומנות בילדות. הייתי בבית ספר רגיל, הייתה לי ילדות רגילה והכיוון שלי כאמור היה בכלל להיות ספורטאי, אבל אף אחד לא הופתע שהלכתי לתחום המשחק כי זה משהו שתמיד היה נמצא בי"

© נועם גולדשטיין

קטן החל לעשות אודישנים עם סוכנות חדשה ("יולי"), אבל ההצלחה לא באה לו בקלות. תמיד זה היה ליד, או נופל בשלבים הסופיים, אך הכמיהה והאמונה בדבר גרמו לו להמשיך - וההתעקשות השתלמה - מיד החלו לצוץ בזה אחר זה ארבעה תפקידים שונים ב״שמיים אדומים״, ״רוח צפונית״, ״תלאתה״ וב-״מתוקים״. 

הלכת ללמוד משחק ביורם לוינשטיין יחד עם הפריצה שלך.

"הרבה מזה בא מההבנה שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים", משתף. "כמו שעורך דין צריכת ללמוד משפטים, אז אני רוצה להיות שחקן כל חיי, וגם מעניין אותי תיאטרון - אז בא לי ללמוד את זה מהשורש ובא לי להיות הכי טוב בדבר הזה, שאני לא נכנס לפרויקט או מחזמר ואני אקבל ׳כאפה׳".

עברה מחשבה של ׳מה אני צריך את זה?! הנה אני שחקן שמקבל תפקידים׳ ושאולי גם תפסיד תפקידים בגלל מחויבות לבית הספר?

"היום אני יותר בוחר למה לגשת, מה לעשות ומה לא לעשות, מפאת הזמן. גם עכשיו הצטלמתי ל׳דרימארס׳ תוך כדי לימודים - וזה היה במקביל לתרגילי הגשה בבית הספר, סצינות ללמוד לסדרה ועוד אודישנים - הכל ביחד נהיה אינטנסיבי".

כחלק מהלמידה למשחק לומדים להתחבר לעצמך ועלולים גם לצוף דברים והתמודדויות מהעבר, ולקטן יש התמודדות גדולה רגע לפני הגיוס, בגיבוש הצבאי, התהפך אוטובוס שדרס למוות את חברם לגיבוש הצבאי ופצע חמישה נוספים.

"לימודי המשחק חד משמעית ריפאו אותי", מצהיר. "זה גרם לי לא להתעסק בזה, ופתח לי את הנפש. אין מקום לדאונים, מתמקד במשחק. אני מתמודד ואתמודד עם זה כל חיי, זה תמיד יהיה שם. במיוחד לקראת יום הזיכרון. גם בתרגילים ב'יורם' אני מספר על זה - זה צף לי, בין אם אני רוצה ובין אם לא. הייתה מטלה אחת למשל שלא ישנתי בלילה וזה הציף בי הכל, איזה שבוע לא ישנתי טוב - זה לקח ממני הרבה אנרגיה".

"לפני השבעה באוקטובר המילה ׳פוסט טראומה׳ הייתה מילה גדולה", משתף. "כשנכנסתי ל'דבר הזה' הייתי בהכחשה מאוד גדולה במשך שנתיים. זו הייתה מילה נוראית בעיניי, כמו קללה. כיום, אחרי מאורעות אוקטובר, זו לא מילה גסה. חצי, אם לא כל המדינה בפוסט טראומה היום יש יותר מודעות ודרכי טיפול".

נמנעת לנסוע באוטובוסים מאז?

"בטח. שנה שלמה לפני הגיוס, וכשהתגייסתי עליתי על אוטובוסים צבאיים בלבד, אבל לרוב זה היה עם רכב צמוד".

© נועם גולדשטיין

ב-"רוח צפונית" (בימי חמישי בשעה 22:00 ב-3HOT, ב-HOT VOD וב- Next TV), נבו מגלם חייל מודיעין.

"אני מגלם נג״ד, לא החייל הסטנדרטי המגולח שנוסע על סמי טריילר. יש שם טוויסט שמעורר בדמות שלי טריגר מסויים".

© מתוך רוח צפונית, באדיבות HOT

מרגיש שהיה לך זמן להתכונן לפריצה?

"לא באמת", מתוודה. "ב'תלאתה' זה התחיל בקטנה, אבל לא התפוצץ, זיהו פה ושם, אבל זה לא שלא יכולתי ללכת ברחוב".

התאכזבת שזה פרויקט ראשון שאתה עושה והוא לא זוכה לתהודה?

"יותר התמקדתי באיך אני יוצא שם מבחינה משחקית ובלראות את עצמי בפעם הראשונה על המסך. חטפתי כאפה, לא הבנתי מה אני רואה כי מילד שרגיל לראות שחקנים על המסך - פתאום זה אני שם! זה קצת שורט. בגדול אהבתי את איך שיצאתי שם, אבל ברור שגם יצאתי בתחושה שיש לי עוד לאן לשאוף. ביחס לסדרה ראשונה אני עוד בסדר, אני חי עם זה בשלום. גם התגובות לדמות המורכבת שגילמתי שם היו טובות".

 

אחרי "תלאתה" גם אסי עזר 'שם עליך את הז'יטונים', והתחלת את "מתוקים".

"זה קודם כל היה מרגש, אחרי זה מלחיץ. היה חיבור קוסמי בשלב הסופי באודישנים. הייתה אווירה כל כך טובה, ובדיעבד גיליתי שכבר בשלב ה׳קולבק׳ התקבלתי סופית ושרק רצו לראות התאמה לשאר הקאסט".

איך היה לחוות את ההצלחה של הסדרה הזו?

"ביום של הפרמיירה התחלתי את הלימודים ביורם, וזו באמת בועה שמנתקת אותך, כי אני שם רוב היום. אז מצד אחד, בעיניים שלי, הסדרה התפוצצה גם בטיקטוק ובאינסטגרם, אבל אני לא הייתי הולך ברחוב כדי להבין את סדר הגודל. החברים ובת הזוג שלי שכן חוו את הבחוץ, סיפרו לי שהם לא יכולים ללכת ברחוב. רק אחרי הקרנת פרק אצל אסי עזר, ישבנו כל הקאסט בבר מקומי, וכל כמה זמן עצרו אותנו לסלפי! גם לא תגיד ילדים, אלא אנשים מבוגרים, אמהות, הכל!".

 

הכרת שם את נועה חלפון, בת הזוג שלך. 

"כשאתה מרגיש שזה זה - אז זה זה", מספר לנו במבט מאוהב.

היה חשש אם ואיך לחשוף את הזוגיות שלכם?

"נועה ואני עושים הפרדה מאוד ברורה בין השחקנים שאנחנו לבין האנשים שאנחנו. אלו שני עולמות. כמו שכל אחד מאיתנו יכול להתנשק עם מישהו או מישהי אחרת במסגרת צילומים. הסדרה היא סדרה, מה שקורה מעבר ואלו החיים האמיתיים".

© אור גפן

חששתם שזה עלול לבלבל ילדים? בכל זאת גילמתם אחים בסדרה כשבמציאות אתם הפכתם לזוג.

"אני מבין שזה יכול לבלבל אותם, אבל זאת לא הסיבה שלא חשפנו מיד בתום הצילומים את הזוגיות שלנו. זה קרה חודשיים וקצת אחרי כשהיינו בחופשה זוגית באתונה, אבל לא ממקום של להסתיר אלא ממקום של אנחנו בהתחלה שלנו, רק התחלנו את הזוגיות ולא בראש מעייני להראות לכולם שיש לי בת זוג חדשה. רציתי לחוות את זה רגע איתה, לראות אם זה עובד. בחופשה פשוט הצטלמנו וזה הרגיש הכי טבעי להעלות באינסטגרם, זה לא היה גם ממקום של הכרזה, אפילו לא חשבנו על זה. מה שקרה, זה שחצי שעה אחרי אסי עזר תייג אותנו בסטורי שהכריז על זה רשמית, היינו בדיוק בחנות בגדים וקנינו בגדים לבת של אסי לחג, ופתאום אתם מעלים וכולם משתפים את הבשורה. חטפנו כאפה".

למה?

"כי לא באמת ציפינו, היא לא הייתה מוכרת עדיין ואני לא הייתי מספיק מוכר. הטלפון שלנו קרס מהודעות. מזל שהיינו באתונה כי ניתקנו את האינטרנט והמשכנו בכיף שלנו. בערב פתחנו את הטלפון וקיבלנו שוב את הבוסט והשלמנו עם זה. אנחנו בוחרים מה להעלות ומה לא, אבל אנחנו לא מחושבים, מעלים מה שאנחנו רוצים. אנחנו אותנטיים אבל לצד זאת לא אחשוף דברים אישיים על הזוגיות שלנו".

@frogifrogi1 כשהעלילה במציאות קצת שונה ממה שקורה בסדרה ? צילום: חן קוקה #מתוקים #אסיעזר #רותםסלע #אסיורותם #הכוכבהבא #עמוסתמם #נבוקטן #נועהחלפון #ברברימר צליל מקורי - פרוגי

בחזרה לעולם המשחק והמסך - מעניין אותך בהמשך ליצור סדרה משלך?

"אני יכול להגיד לך שהיום אני נפתח לרעיונות ודברים, זה כן מעניין אותי, יש לי כל מיני רעיונות שכתבתי במגירה. גם לביים אגב זה משהו שמעניין אותי, כיף גם להיות העין החיצונית ולנסות לראות את כל המהלך של הסדרה, ואני מגלה לאט לאט שזה מעניין אותי - אבל כל אלו יקרו בשלב מאוחר יותר, כרגע מתמקד בעשייה ובלמידה".

© נועם גולדשטיין
תגובות