טיפים: כך מטפלים בפצעי בגרות (אקנה). צילום: נועה ריינה

טיפים: כך מטפלים בפצעי בגרות (אקנה)

זהו תהליך טבעי שקורה לכל בני הנוער, לכן חשוב להמנע ולטפל בו כראוי. אדוה חזן, קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת, עשתה לכתבתנו טיפול פנים ואף ישבה לשיחה איתנו

לכל בני הנוער יש פצעי בגרות. זהו תהליך טבעי שקורה לכל בני הנוער, יש כאלו שהתופעה אצלהם יותר נרחבת ויש שפחות. בידיים טובות ומקצועיות אפשר לטפל בבעיות, ולשמור על פנים נקיות רעננות ויפות. אדוה חזן, קוסמטיקאית פרא רפואית מוסמכת, עשתה לכתבתנו טיפול פנים ואף ישבה לשיחה איתנו בה היא גילתה לנו טיפים מקצועיים שיעניקו לכל אחת עור מושלם.

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

"אקנה יכול להתחיל בגיל 10 שזהו הגיל המוקדם ביותר, צריך לטפל ברגע שזה מתחיל ואסור להזניח" ספרה לנו חזן והרחיבה "אני ממליצה לכל מי שאין לו בעיות בעור להשתמש בסבון פנים טוב המותאם לסוג העור, ולהשתמש בתכשירים מתאימים. תכשירים לא נכונים יכולים לגרום לבעיות עור".

אדוה חזן
אדוה חזן מטפלת בלקוחה

אם אתם מוכנים להוציא מהתקציב שלכם סכום יחסית גדול לטיפול, מומלץ לרכוש תכשירים מיוחדים שיש לכל קוסמטיקאית מוסמכת. אם אתם לא מוכנים, גם תכשירים מומלץ לרכוש לפחות תכשירים מרשתות הפארם.

למה עדיף לקנות תכשירים אצל הקוסמטיקאית ולא ברשתות הפארם?

מכיון שבתכשירים אלו יש ריכוזים נמוכים יותר של חומרים פעילים, והתוצאות בהתאם. חשוב לדעת להשתמש בתכשירים רק למטרה אשר נועדו, כלומר לנקות את הפנים בסבון פנים בלבד ולא קרמי לחות למיניהם שמתאימים לעור הגוף.

סבון פנים. 102 שקלים ל-200 מ
סבון פנים. 102 שקלים ל-200 מ"ל © שלומי ארביב

בני הנוער הסובלים מאקנה, יש להימנע מאלכוהול ולהחליף 3 פעמים בשבוע ציפיות לכריות

באלכוהול יש חומרים המגבירים את האקנה לכן חשוב להמנע ממנו. בנוסף כאשר אנו מתהפכים בזמן השינה,  הצד השני של הפנים, הצד הבריא יכול לחלות גם באקנה.

כך תשמרו על הפנים שלכם

חזן ממליצה לבני נוער לרכוש מקדם הגנה "מקדם ההגנה מגן עלינו מנזקי השמש ומקרני יו-וי-בי האחראים על נזקי העור לטווח הקצר וגם מפני קרני יו-וי-איי האחראים על נזקי העור לטווח הארוך (הזדקנות העור, קמטים סרטן העור).

מקדם הגנה שקוף. 149 שקלים אצל קוסמטיקאיות ומכוני יופי
מקדם הגנה שקוף. 149 שקלים אצל קוסמטיקאיות ומכוני יופי © מוטי פישביין

בנות רבות מתאפרות על בסיס קבוע, ולא יודעות שמגבונים להסרת איפור שמשווקות חברות איפור מובילות מזיקים לכן. כשאתן מסירות איפור אל תשתמשו במגבונים, גם בגלל האלכוהול הנמצא בהם המזיק לעור הפנים, גם אם כתוב עליהם "ללא אלכוהול", עדיף להשתמש בנוזל להסרת איפור שניתן לרכוש בכל רשתות הפארם.

בנוסף, אדוה מסבירה את החשיבות לניקוי הפנים וממליצה להקפיד לנקות אותם כל ערב על מנת להסיר זיעה ולכלוך שנצבר במהלך היום. ניקוי הפנים צריך להתבצע בסבון המתאים לסוג העור, אם לעור שמן תשתמשי בתכשיר שמן זה עלול להוציא פצעים לא רצויים.

אדוה מספרת שבני נוער רבים הסובלים מאקנה מגיעים אליה עם על סף ייאוש ורוצים להשתמש בכדורים המונעים את האקנה, אך הכדורים מאוד מסוכנים. עדיף להמנע מהם ולטפל קודם כל בצורה חיצונית ונכונה, רוב הטיפולים מצליחים.

 

© טמבלר

מה עושים בטיפול הפנים?

הטיפול קלאסי כולל פילינג, שזה טיפול ניקוי עמוק עם חומרים פעילים, הוצאת שחורים,  הוצאת שומנים תת עוריים וחיטוי ממוקד על פצעים.  לפני הטיפול מאבחנים את סוג העור ומתאימים לכם את הטיפול לסוג עור המטופל, למשל מי שיגיע אליה עם עור יבש היא תעשה לו החדרת לחות בטכנולוגיית לד. כמובן שהטיפול כולל פינוקים שונים עם קרמים מיוחדים. טווח המחירים לטיפול פנים הוא בין 250-400 שקלים, והמחיר תלוי במצב עור הפנים ורמת הקוסמטיקאית.

נדיה לורן הדוגמנית עוברת גם טיפול פנים © פייסבוק
תגובות