"One Size Fits All": נשים במידות שונות, בבגדים זהים. צילום: buzzfeed

"One Size Fits All": נשים במידות שונות, בבגדים זהים

מידה אחת לנשים בעלות מידות שונות, איך זה עובד? רמז: זה לא. בעקבות התפשטות מגפת ה"One Size Fits All" הלכו ובדקו, האם כלל אוכלסיית הנשים יכולה לקנות בחנויות בהן קיימת רק מידה אחת? או שזה נסיון למכור אשליות?

מה זה "One Size Fits All" אתם שואלים? זהו ביטוי שאמור להכליל את כל הנשים תחת אותה הקטגוריה. מדובר בקולקצייה שאמורה להיות מיועדת לכלל אוכלסיית הנשים, קולקצייה שגרמה לאכזבה גדולה, אותה גילו בזכות ניסוי שהוצג באתר "BuzzFeed".

כך נעשה הניסוי, תחילה, אספו נשים בשלל המידות והגדלים, מהרזות ביותר עד למלאות ביותר והעמידו אותן אל מול מצלמה. לאחר מכן, החלו להלביש אותן בבגדים מקולקציית ה"One Size Fits All", שכביכול, אמורה להתאים לכל גוף, והחלו לצלם אותן בוידיאו תוך כדיי שהן נשאלות על תחושותיהן כאשר הן מחליפות בגדים (שגם הם במידה אחת כולם), שוב, מדובר בנשים בגדלים שונים, נשים במידה 0 לעומת נשים במידה 18.

 

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

חולצות

בשלב השני, כאשר נשאלות על ידי המראיין למה הן מצפות, הנשים המלאות מודיעות מראש שאין להן ציפיות גבוהות ושהן מודעות לכך שרוב הבגדים לא יעלו עליהן. בזמן שהנשים הרזות נשמעות פחות או יותר מרוצות מחולצות הבטן אותן מודדות, המלאות יותר מביעות את אכזבתן בכך שהן צוחקות על המצב ומשוות את החולצות שמדדו לחזיות שלהן.

חצאיות

בשלב השלישי נשות הסרטון מדדו חצאיות, שוב, באותה המידה כולן. הנשים שהיו מידה 0, יכלו לשחות בתוך החצאית מרוב שהיא הייתה גדולה עליהן, והנשים במידה 18 הצליחו להלביש את החצאית רק על רגל אחת ואלו שהצליחו, השוו את החוויה לוודג'י אחד גדול.

סווצארטים

בשלב הרביעי, הן התבקשו ללבוש סווצארטים במידה זהה, אך הסווצארטים היו רחבים וגדולים. חלקן לא השתגעו על האורך של הסווצארט משום שהיו נמוכות מידי עבורו ומהצד השני, היו גם משתתפות שהיו גבוהות מידי עבורו ולכן היה קצר עליהן.

 

שמלות

בשלב החמישי, עברו לשמלות, חלק מהנשים התלוננו על כך שכל תזוזה לא נכונה שלהן יכולה לחשוף חלק מהגוף שלהן ללא כוונה, מרוב שהשמלה גדולה עליהן. וחלק אחר של הנשים לא הצליח להשתחל אל תוך החולצה, או הצליח להשתמש בה בתור גופיה, במקרה הטוב.

איך זה גרם לך להרגיש?

בשלב השישי כאשר הנשים החלו לסכם את החוויה בה לקחו חלק במהלך צילום הסרטון, כולן הסכימו לגביי דבר אחד, השיטה הזאת גורמת לנשים להרגיש רע בנוגע לגופן והיא מעודדת בחורות, אפילו אלו שנחשבות רזות, להרגיש שמנות, הן הוסיפו ואמרו שתופעה זו ללא ספק פוגעת בקהל היעד הצעיר של החנויות הללו, צעירות שעוד לא מודעות לגופן וסביבתן ובטוחות שמידות אלו מכתיבות את המידה הממוצעת של האישה כיום ומפה לשם מתחילות להרגיש את הדחף להיות כמו כולן ולהצטמק עד כדיי שהמטרה, להשתחל לאותו בגד תושג.

מסיימים בחיוך

בשלב השביעי והאחרון, מצלמים כל אחת מהנשים שהשתתפו בניסוי כאשר הן מחייכות ולבושות בבגדים במידות שלהן, כאלו שמתאימים להן. ההישג הכי גדול של ניסוי זה, לא הייתה בהכרח העובדה שהם הוכיחו שהשיטה לא עובדת, אלא ההשפעה שיביא איתו בטווח הארוך על בנות צעירות ונשים בעלות ביטחון עצמי מעורער כלפיי איך שהן נראות.

תגובות