10 שימושי יופי לסודה ואחד שממש לא כדאי לנסות. צילום מסך מיוטיוב

10 שימושי יופי לסודה ואחד שממש לא כדאי לנסות

לא צריך לבזבז על מוצרים יקרים וכימיקלים כדי לקבל את הטוב ביותר בטיפולי יופי. יש מוצר פלא כבר בבית, הסודה לשתייה. מתברר שמצרך המטבח יכול לשמש גם כאלטרנטיבה זולה ל-DIY רבים וטיפולי ספא יקרים. קראו על כל הדרכים בה האבקה הזו יכולה לעזור לכם להיראות במיטבכם מהשיער ועד לציפורניים

קופסת הסודה לשתייה שלנו כבר אורבת אי שם בחלק האחורי של המקרר במשך חודשים. אבל עכשיו אנחנו יודעים,   הסודה היא לא רק לניקוי התנור ובלימת ריחות מטבח. לאבקה הלבנה הזו יש גם יתרונות יופי מדהימים שכלל לא ידעתם. בדיוק כמו שמן קוקוס ושמן זית, אפשר להשתמש בו מהשיער עד לציפורניים ואפילו ליצור נשימה צלולה ושיניים בריאות. המשיכו לקרוא על מנת ללמוד מהם הדרכים לשלב את הסודה לשתייה לתוך שגרת היופי היומימית ואחת שכדאי לכם ממש להימנע ממנה. 

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי: 

1.שמפו יבש

במיוחד בתקופת הקיץ, השיער מתחיל להרגיש דביק ושמנוני. לכן, בדיוק בשביל מקרים כאלו פונים לסודה לשתייה לתיקון מהיר. הסודה לשתייה משמשת כשמפו יבש המקנה לשער מרקם נעים ומשמר את הצורך ההייגייני בין חפיפה לחפיפה. פיזור האבקה קרוב לשורשים ועיסוי הקרקפת מייבש את עודפי השומן בשיער. לשיער כהה, רצוי להוסיף כפית של אבקת קקאו, כדי למנוע הישארות של גושים לבנים בשיער.

© צילום מסך מטמבלר
 

2.דאודורנט טבעי

מי שמחפש דאודורנט טבעי בלי האיום של האלומיניום יכול להשתמש בסודה לשתייה מעורבבת עם מים כדי ליצור את אפקט הדפת הריח. יש גם מתכונים מורכבים יותר שיוסיפו סוגי שמנים ועמילן תירס לתערובת.

© צילום מסך מטמבלר
 

3. מלבין שיניים

מערבבים יחד מעט סודה לשתייה ומים. ניתן להוסיף גם מעט לימון סחוט. התערובת הטבעית תעזור להעלים כתמים שונים כגון, קפה. אך, הסודה לשתייה אינה יכולה להלבין באופן קבוע כמו טיפול הלבנה ומעט שוחקת את השיינים.

© צילום מסך מטמבלר
 

4. סבון פנים

החלקיקים השוחקים של הסודה יוצרים עור פנים רך וטבעי. התערובת תהיה מורכבת ממים וסודה. על כל שלושה חלקי סודה יש להוסיף חלק אחד של מים. עם התערובת יש לשטוף את הפנים בצורה עדינה, רצוי עם ספוגית לאפקט הקרצוף. 

© צילום מסך מטמבלר

5. ניקוי מברשות איפור

נכון שאפשר לנקות את מברשות האיפור עם מים וסבון, אבל יותר היגייני להשתמש בסודה לשתייה. כל מה שצריך הוא לטבול מברשת שיניים ישנה במים חמים, להוסיף כמה כפיות של סודה לשתייה, לפזר ולנקות את המברשת. זה גם טריק טוב לכל סוגי המברשות, אפילו למסרקים.

© צילום מסך מטמבלר

6. מלבין ציפורניים

ההתמכרות לגווני הלק הצבעוניים יכולה להוביל לציפורניים דהויות. על מנת להלבין את הציפורניים יש להשתמש בתערובת של סודה לשתייה ומי חמצן. בעזרת מברשת שיניים ישנה יש לשפשף את הציפורניים ולאחר מכן, לחכות כ-3-5 דקות לפני השטיפה.

© צילום מסך מטמבלר
 

7. להציל מפסי שיזוף

הקיץ הגיע, פסי שיזוף קיבלתם? תנועה אחת לא נכונה והשיזוף יכול להפוך לבלאגן של צורות על הגוף או יותר גרוע, שיזוף שהפך כתום. בקלות אפשרי לתקן את קווי השיזוף הגלויים עם איך לא, סודה לשתייה. בעזרת הסודה לשתייה ומיץ לימון יש לקרצף את האזור הלא אחיד ולתקן את הטעות.

© צילום מסך מטמבלר

8.הרגעת העור

שימוש בסודה לשתייה מקל על גירוי בעור. האבקה יכולה לעזור לקרר כווייה, אדמומיות מכוויות שמש ולהקל על גירוי בעור מעקיצת חרק. את אותו אפקט אפשר לקבל בהוספת הסודה לשתייה לאמבטיה. 

© צילום מסך מטמבלר

9. מטהר את נשימה

אכילת מזונות חומציים וסוכר יכולים להפריע לאיזון חומציות הפה. סודה לשתייה (המכילה מינרלים בסיסיים) מסייעת לאזן את החומציות ולחסל ריח רע מהפה. יש לערבב כפית אחת של האבקה עם מים חמים, ולגרגר.

© צילום מסך מטמבלר

10. ניקוי כפות הידיים

לפעמים סבון אנטיבקטריאלי פשוט לא יכול להציל שמנוניות והסודה לשתייה לעומת זאת,  יכולה למעשה להפוך את העור ליותר נקי פי כמה. כל מה שריך הוא ליצוק מעט מהאבקה אל תוך היד ולערבב עם מים כדי לתקן את כפות הידיים השמנוניות.

© צילום מסך מטמבלר

ממש לא: הבהרת השיער

סודה לשתייה קיבלה מוניטין כטיפול הבהרת שיער. הטיפול הוא כביכול ביתי וזול, אבל באותו הזמן הורס את מאזן החומציות של שיער. יש לסודה לשתייה pH של 9, כאשר הגדלים צריכים להיות בין 4.5 ו -5.5. המשך השימוש של סודה לשתייה כחומר מבהיר שיער יכול לגרום לשבירה ויובש קיצוניים בשיער.

© צילום מסך מטמבלר
תגיות
תגובות