יום הליפסטיק הבינלאומי: הדברים שחובה לדעת על השפתון. צילום: יח"צ

יום הליפסטיק הבינלאומי: הדברים שחובה לדעת על השפתון

לכבוד יום הליפסטיק הבינלאומי שחל היום (ש') חושף בפנינו המאפר ירין שחף את הדברים שאתן פשוט חייבות לדעת כולל הטריק המפתיע להסרת שפתון עמיד

היום (ש') מצויין ברחבי העולם יום הליפסטיק הבינלאומי, יום המוקדש כולו למוצר האיפור האהוב והשימושי. לרגל המאורע ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר הגבוה למקצועות האיפור והיופי משתף אותנו בכל מה שצריך לדעת על הליפסטיק.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

מהו שפתון?

השפתון מופק שמן שעווה מוצק, המשולב בסיבי סיליקון נדיף, המבטיח הישרדות ארוכה תוך מניעת  תחושת היובש. אלה משולבים בלחות ובפיגמנטים  של צבע אכיל. בנוסף משלב השפתון ניחוח עדין. למרות האהדה לה זוכה הגלוס בשנים האחרונות, עושה רושם שמי שרוצה מראה מוקפד שלא ייזל ויימרח לא תוותר לעולם על הליפסטיק המקורי, זהו מוצר הטיפוח הבסיסי של כל הזמנים לשפתיים. הסטטיסטיקה קובעת שאין אישה בעולם המערבי שלא החזיקה ומרחה על שפתיה ולו פעם אחת שפתון.

איך להתאים את גוון השפתון לצבע העור?

לבעלות עור בגוון בהיר, כדאי להימנע משפתונים בכל מיני גווני ניוד בעלי תת גוון חום שיכולים לגרום למראה חיוור. הצבעים שיתאימו לעור בגוון בהיר הם ורוד עתיק ורוד פוקסיה ואדומים עזים. לגוון עור בינוני, (לא כהה ולא בהיר מדי) הגוונים הורודים  הפסטלים  יתיאמו במיוחד. בעלות עור כהה צריכות להיזהר מגוונים בוהקים או בהירים מדי, כדי שלא תיווצר ניגודיות לא מחמיאה בין גוון השפתון לבין גוון העור, כך ששפתונים סגולים, חומים וכתומים יתאימו מאוד לבעלות עור כהה.

© הילה אלקיים

איך מכינים את השפתיים לאיפור?

שפתיים בריאות לא יבשות וסדוקות, הן הרקע המושלם לכל גוון. עסו את שפתיים בעזרת האצבעות, לפי שתשימו את הליפסטיק, וזאת כדי להמריץ את כלי הדם. ניתן גם לעסות השפתיים בעזרת מברשת שיניים כדי להסיר תאים מתים. במידה והשפתיים יבשות, יש למרוח מעט קרם לפני משיחת השפתון.

למרוח עם מכחול או עם הליפסטיק עצמו?

מריחה עם מכחול עדיפה בהרבה, מאחר וניתן להגיע בעזרת המכחול לתוצאה מדויקת ואסתטית יותר מבלי לזלוג לשולי השפתיים. בנוסף, "המילוי" נעשה אחיד יותר והמראה הופך אחיד מוקפד ומלא.

© אבי משולם

כיצד לזהות שפתון עמיד?

שפתון עמיד, הוא שפתון השורד על השפתיים מינימום 6 שעות . הכוונה לשש שעות של התנהגות טבעית, כולל שתיה ואכילה. לא כל חברת איפור המבטיחה עמידות גם מקיימת, ולעיתים אין ברירה אלא פשוט לנסות. כעיקרון אף שפתון לא יראה בסוף היום כמו שהוא נראה מיד לאחר המריחה. ניתן לבדוק במרכיבים עם השפתון כולל שכבת לחות בתוספת סיליקון, אז הסיכוי להשרדותו גדולה יותר.

איך להסיר שפתון עמיד?

ניתן להסיר שפתון עמיד בעזרת מסיר איפור לעיניים. לא תאמינו כמה הוא יעיל.

© הילה אלקיים

האם אפשר ליצור שפתון ייחודי ועמיד בשיטת עשי זאת בעצמך?

אם נותרו לכם בבית שפתונים כמעט גמורים (כמעט תמיד נשאר קצת חומר בתחתית, אליו אי אפשר להגיע) מרוקנים את מה שנשאר אל תוך כלי שמתאים למיקרוגל ומתיכים למספר שניות. ברגע שהחומר הפך לנוזלי ניתן להעבירו לכלי אחר ( אפשר לכלי שטוח ואז למשחו בעזרת מברשת). חומר השפתון יתקרר ויתקשה במהירות. ניתן להתיך כמה צבעים, לערבב יחד וליצור גוון חדש ייחודי ומעניין. כדי ליצור שפתון בעמידות מקסימאלית יש למשוח את שפתון ומעליו לפזר פודרה או טאלק עם ספוגית על מנת שיתקבע,ועליו למרוח שכבה שפתון נוספת. כך הוא ישרוד שעות נוספות.

 

תגובות