10 בום: כך תתמודדו עם החצ'קונים בעשרה שלבים. צילום: Shutterstock

10 בום: כך תתמודדו עם החצ'קונים בעשרה שלבים

בכל פעם שפצעון מופיע משום מקום, בייחוד לפני אירוע חשוב זה לגמרי מבאס את היום. בדיוק בגלל זה אספנו לכם עשרה טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם הפצעונים ולמנוע את החמרתם

אקנה, (הידוע גם כחצ'וקנים) הוא אחת מהתופעות שהכי מבאסות ומעסיקות בני נוער. אז איך נמנעים, מטפלים ומתמודדים עמו? עשרה טיפים שיסייעו במלאכה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

מניעה היא המפתח

מאחר ואקנה נגרם משומנים ובקטריות, מניעה היא המפתח. בוקר ולילה, השתמשו בסבון פנים ללא שמן המכיל חומצה סליצילית. "החומר הוא אנטי-בקטריאלי ועוזר לקלף את תאי העור המתים מהפנים, היכולים לסתום את הנקבוביות" אומר גרוויס גרסטנר, דרמטולוג מומחה מניו יורק.

קרם הגנה

מריחת קרם הגנה לפנים בכל בוקר היא פעולה חשובה מאוד שעוזרת לשמור על בריאות העור. אבל הגנה מקרינת השמש יכולה גם לעזור לצלקות אקנה ולמנוע את התדרדרותן. נסו למצוא קרם הגנה ללא שמן.

© shutterstock

תפעלו מהר

כאשר פצעון חדש מופיע, תקפו אותו בטיפול במהירות. אל תפוצצו אותו כמובן, אלא השתמשו בתכשירים מתאימים. ככל שתנקו יותר את הפנים בעזרת חומצה סיצילית ומריחת משחה נקודתית על הפצעון מהר יותר, כך הפצעון יעלם מהר יותר. כמובן שאנחנו לא ממליצים ללכת לשטוף את הפנים כל חמש דקות, זה סתם ייבש את העור. תפעלו על פי ההנחיות של הרופא, הקוסמטיקאית או לפי הוראות השימוש המצויינות על גבי התכשיר עצמו.

שמרו מרחק

הפצעונים התת עוריים הכואבים (שידועים גם בתור צ'יסטות) לא הולכים להתפוצץ - אז אל תנסו. הם נמצאים עמוק מתחת לעור והם מרפאים את עצמם עם הזמן. במקום, טפלו בפניכם עם טיפול להרגעת העור והאדמומיות ובצעו פילינג עדין למקום.

© Fotolia

תנו לבקטריות הטובות להתרבות

לא כל הבקטריות מזיקות. למעשה, הימצאות בקטריות מסוגים שונים על עורכם משאיר את העור רגוע. הידרציה (שמירה על העור לח ומלא נוזלים) גורמת לעור לשמר מחסום חזק המונע כניסת בקטריות רעות לנקבוביות ומעשיר את הפנים בלחות המאפשר לבקטריות הטובות להתפשט.

הירגעו

כשאתם מרגישים לחץ, הגוף שלכם מייצר עודף של הורמון הנקרא קורטיזול, הגורם להיווצרות פצעונים. לכן, כל פעם שאתם מרגישים לחץ, עמעמו את האורות, הדליקו נר ריחני, שימו מוזיקה וצרו לעצמכם אווירה מרגיעה ונעימה.

© shutterstock

מברשת ניקוי פנים

מברשות לניקוי פנים יכולות להפחית את רמת השומניות של הפנים, ולהשאיר פחות בקטריות ושומן הפוגע בעור.

בחרו במייקאפ המתאים

יותר פצעונים גורמים לצורך מוגבר בלכסות אותם, אבל חלק ממוצרי האיפור שלכן עלולים לגרום לכן אפילו יותר פצעונים- וזה מעגל אכזרי שלא נגמר. בחרו במייקאפ המתאים לסוג העור שלכן, כזה שלא יגרום לכן להתפרצויות בעור ויכסה את הפגמים. בחרו במייקאפ המכיל חומצה סיצילית, או עץ התה.

© shutterstock

תקנו את טעויותיכם

מה יותר גרוע מאקנה? צלקות אקנה. דבר ראשון, אל תחטטו בפרצוף, זה יגרום להיווצרות צלקת שתגרום נזק לעורכם. אבל לצלקות שכבר נגרמו, מרחו קרם על בסיס הידרוקינון שיעזור להבהיר את הצלקת ולטשטש אותה.

טפלו באדמומיות

אם אתם מתמודדים עם פגם אדום ובהיר, פנו לקרם על בסיס הידרוקורטיזון (או בקיצור, משחה לחצ'קונים), שיעזור להפיג את האדמומיות והדלקת. לאחר שאתם מורחים את הקרם באופן נקודתי על הפצעונים, מרחו אותו גם על העור מסביב לפצעון על מנת להוריד נפיחויות ואדמומיות.

כתבה זו אינה מהווה תחליף להתייעצות עם רופא, כל הכתוב הוא בגדר המלצה בלבד.

 

תגובות