גזענות? הדוגמנית שחושפת את היחס של תעשיית האופנה לשיער טבעי. צילום מסך מאינסטגרם

גזענות? הדוגמנית שחושפת את היחס של תעשיית האופנה לשיער טבעי

הדוגמנית לונדון מאיירס משתפת בבעיה אשר פוגעת בדוגמניות כהות-עור רבות בתעשייה, ונוגעת ליחס של עולם האופנה לשיער טבעי שאינו חלק

בדומה לדוגמניות רבות, הדוגמנית האמריקאית לונדון מאיירס אוהבת לשתף באינסטגרם תמונות וסרטונים של עולם האופנה הפוטוגני במיוחד. אך אחד מהפוסטים האחרונים שלה הפך לויראלי, כאשר חשף התמודדות שדוגמניות כהות עור עם שיער טבעי עדיין חוות בתעשייה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

בסרטון מאחורי הקלעים של תצוגה משבוע האופנה בפריז ששיתפה בחשבון האינסטגרם שלה, מאיירס נראית כמחכה שמישהו יעבוד על השיער שלה. כשהיא יושבת מול המצלמה, ניתן לראות ברקע קבוצת דוגמניות בעלות עור בהיר אשר מעצבים עובדים על השיער שלהן.  בתיאור הפוסט ביטאה הדוגמנית את תסכולה על כך שלא נראה כי אף מעצב שיער רוצה לעשות את שיערה, היותר מסובך לעיצוב: "אני לא צריכה שום טיפול מיוחד מאף אחד, כל מה שאני צריכה זה שמעצבי שיער ילמדו להתעסק עם שיער של כהות עור" כתבה לונדון והוסיפה "נמאס לי שאנשים מתחמקים מלעשות לי את השיער לתצוגות. איך אתם מעזים לשלוח אותי למסלול עם אפרו פרוע? כולנו יודעים שעם הייתם עושים זאת על דוגמנית לבנה הייתם מפוטרים."

מאיירס הסבירה למגזין "טין ווג" שבדרך כלל היא מגיעה עם שיער מוכן לתצוגות, אך הפעם הגיעה "לא מוכנה", איך שכל הדוגמניות האחרות מגיעות תמיד. "הייתי מתוסכלת שמעצבי השיער התחמקו אפילו מלהסתכל עלי. אין יותר מדי מה לעשות עם המעצבים האלה, לא קיבלתי אף הסבר."

לפי הדוגמנית, היחס שקיבלה הוא לא אשמתו של אף מעצב שיער, צוות או חברה. באופן גורף, התעשייה ברובה עדיין מוצאת את עצמה לא מסוגלת (או לא רוצה) להתמודד עם טקסטורות שיער שונות.

 

A post shared by Londone (@londonemyers) on

כל זה מוביל אותנו חזרה לרצון והצורך לגייס מגוון רחב יותר של פרצופים, מידות, צבעים וכן, גם שיער על מסלולי התצוגות, כמו כן לשכור ולקדם מעצבים, מאפרים ומעצבי שיער אשר יודעים איך להתמודד עם דרישות סטיילינג מסויימות, אשר רוב אנשי הצוות לא הוכשרו אליהן מספיק.

תגובות