"הקללות לא יעצרו אותם בדרך לתהילה": על טרנד הביוטי בויז. צילום: gettyimages.IL/Jamie McCarthy

"הקללות לא יעצרו אותם בדרך לתהילה": על טרנד הביוטי בויז

ירין שחף, טרנדולוג ומנהל בית הספר למקצועות האיפור הסטיילינג והתסרוקות, בטור אישי על תופעת "הביוטי בויז", הטרנד האנטי מגדרי ששוטף את עולם האיפור: כאשר חשבון האינסטגרם שלך מדבר בזכות עצמו, וכמויות העוקבים גדולות - אתה הופך לאייקון" • טור מיוחד

אם איפור זה הקטע שלכם, אז בוודאי שמעתם על תופעת הביוטי בויז. מדובר בבנים צעירים בני 15-17 אשר מתחזקים ערוץ יוטיוב מצליח וגם חשבון אינסטגרם עם כמות מעוררת תדהמה של מאות אלפי עוקבים. נערים אלה מציגים על פניהם שלל מראות איפור נשיים ואף סרטוני הדרכה. הם מצטלמים, מעלים לרשת, וגוררים אין סוף תגובות.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

בניגוד גמור לאיפור "דראג שואו" - שם הגבר הופך לאישה מוחצנת בעזרת איפור כבד, הרי שכאן מדובר על איפור נשי קונבנציונלי, מבלי להסתיר את הסממנים של המציג, כמו שפם או זקן. הביוטי בוי משמש כפרזנטור לאיפור לכל דבר - רק ממין זכר. חיי הביוטי בויז צבעוניים, מפתיעים, מלאי הזדמנויות. דלתות האופנה והסטייל פתוחות בפניהם. הם מוזמני כבוד לכל תצוגה או השקה, מקבלים במתנה חבילות מוצרים יקרות של חברות איפור ידועות, והכל כדי שיתנסו ויסכימו לדגמן אותם על פניהם. מותגי  האיפור הגדולים זיהו את הפוטנציאל, ובעיקר את העוצמה האנרגטית של נער הביוטי בוי. כאשר חשבון האינסטגרם שלך מדבר בזכות עצמו, וכמויות העוקבים גדולות - אתה הופך לאייקון. מכאן, הדרך להיות פרזנטור לא ארוכה. הביוטי בויז מלוהקים להפקות אופנה בינלאומיות, ושיתופי הפעולה האלו עושהים כותרות בזכות לוקים מעורבבי מגדר ויצירתיות.

© איפור: ירין שחף, צילום: מיכה קיזנר

תופעת הטשטוש המגדרי הינה תפיסה המשנה סדרי עולם בחשיבה חברתית וקמעונאית. החלוקה הדיכוטומית לאשה או לגבר מתבטלת. אפנת היוניסקס, שהחלה דרכה כבר במאה הקודמת, מתקדמת לעולם רחב של מגדר מטושטש. בשונה מאופנת היוניסקס, אשר שילבה חזות או אלמנטים "גבריים" בעולם הנשי ולהפך, האחרונה לא מבדילה בין הזהות המגדרית, ומאפשרת לכל אדם להגדיר עצמו מתוך מנעד רחב של אפשרויות. סממני הטרנד האנטי מגדרי הם: פריטי לבוש היוצאים מקלאסיקה של "חולצה" "מכנסיים" "מעיל": סימביוזה של פריטי לבוש. גוף הוא גוף. הוא יכול להיות של אשה, גבר ומה שביניהם. ביגוד טרנס-פורמטי המתקבל על כל גוף - ללא קשר למיניות. אושיית האופנה מקפיד לצלם את עצמו באאוטפיטים שערורייתיים.

© צילום: גדי סהר , איפור: ירין שחף

האיפור כמו אופנה: כשמגמת הטישטוש בין גברים ונשים מתבטאת בלבוש, היא מיד זולגת אל האיפור. כבר בעתיד הקרוב חברות קוסמטיקה ישווקו את מוצריהן ללא חלוקה מגדרית. אותם מוצרי איפור ישווקו לגבר ולאישה באותן אריזות, כלומר אריזה אחת לגבר ולאישה. הכוונה למוצרים כמו מייקאפ, קונסילר, פודרה, מסקרה ונערי הביוטי הם פורצי הדרך של הטשטוש המגדרי. ההוויה מלאת הגלאם של אופנה ואיפור הם נשמת אפם של הביוטי בויז. כל יציאה שלהם מהבית מלווה בתצוגת לבוש אקסצנטרי ונועז שקשה לפספס, הם מתחככים עם כל מי שנחשב בסצנה. עם הלבוש האדג'י, והאיפור הזוהר, הם נצפים בכל אירוע ואי אפשר לפספס אותם, בכל מקום שהם נמצאים הם מקבלים יחס של כבוד מחברות האיפור. חלקם מקבלים משכורת מכובדת כדי שיפגינו נוכחות.

© איפור: ירין שחף, צילום: מיכה קיזנר

הביוטי בויז אלה לא פעם עומדים אל מול תגובות אכזריות וקשות ברשתות החברתיות. בני גילם הגולשים לא נשארים אדישים לתופעה ומגיבים בקללות אישיות משפחתיות השפלות ונאצות, שהמילה הומו מככבת בראשם. כל אלה ואחרים לא יעצרו אותם בדרכם אל התהילה הזוהרת. הם מפגינים אהבה באופנה וטיפוח, מתרגשים משמות כמו לואי ויטון, בלנסיאגה, גוצ'י ואחרים, כי הם ולא אחרים - הם מושא הערצתם. אם נתקלתם בהם, או ראיתם אנשים מסתכלים ומצביעים ומתלחששים על המראה המוגזם שהם מפגינים – אל פחד. הם ממש לא נעלבים. להיפך- אתם מרימים להם, כי כל כל פרסום, תשומת לב, וחשיפה, מזניקה אותם אל הווית הזוהר.

לאתר  של ירין שחף

תגובות